شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نحوه تنظیمات لباسشویی ال‌جی

لباسشویی ال‌ جی علاوه‌ بر برنامه‌های گفته شده، دارای انواع دیگری از برنامه‌های کاربردی است که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید دفترچه راهنمای ماشین‌لباسشویی خود را مطالعه بفرمایید. همچنین باید گفت هر نوع مدل لباسشویی‌ های ال‌جی دارای برنامه‌های تکمیلی است که تکنسین‌ها هنگام نصب ماشین‌لباسشویی به آن‌ها اشاره می‌کنند.

 لباسشویی ال‌ جی علاوه‌ بر برنامه‌های گفته شده، دارای انواع دیگری از برنامه‌های کاربردی است که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید دفترچه راهنمای ماشین‌لباسشویی خود را مطالعه بفرمایید. همچنین باید گفت هر نوع مدل لباسشویی‌ های ال‌جی دارای برنامه‌های تکمیلی است که تکنسین‌ها هنگام نصب ماشین‌لباسشویی به آن‌ها اشاره می‌کنند.

یکی از برندهای پرطرفدار و محبوب که محصولات آن در ایران بیشترین فروش را دارد، برند ال‌جی است. این برند محصولاتی چون تلویزیون، لباسشویی، یخچال و... را به فروش می‌رساند. در این مقاله قصد داریم تا با لباسشویی آن بطور کامل آشنا شویم. هنگامی که تکنسین‌ها برای نصب ماشین‌لباسشویی می‌آیند، تمامی نکات و تنظیمات ماشین‌لباسشویی ال‌جی را آموزش می‌دهند.

اما به دلیل استفاده کم از برخی برنامه‌ها یا فراموشی آن‌ها را از یاد می‌بریم. اما باید گفت علامت‌های موجود بر روی پنل لباسشویی هر کدام نشان دهنده برنامه لباس‌ها با جنس‌های مختلف هستند. پس نباید همینطوری از کنار آن‌ها رد شد. با این حال تعداد کمی از افراد بطور کامل با برنامه ماشین‌لباسشویی خود آشنا هستند و بطور صحیح از آن استفاده می‌نمایند. لباسشویی‌ ال‌جی همانند دیگر لباسشویی‌ها دارای قابلیت‌های مختلف است. که در صورت اطلاع داشتن از آن می‌توانید به راحتی از امکانات لباسشویی خود بهره‌مند شوید.

نحوه تنظیمات لباسشویی ال‌جی

آشنایی با دکمه‌های لباسشویی ال‌جی

  • ولوم یا دکمه انتخاب برنامه‌: این دکمه به شما کمک می‌کند تا برنامه شست‌و‌شوی مد نظر خود را انتخاب کنید.
  • استارت: همه انواع ماشین‌‌لباسشویی‌ها دارای دکمه روشن و خاموش است. که برای استفاده از آن تنها کافی است چند ثانیه آن را لمس کنید.
  •  دکمه مکث: این دکمه همانطور که از نامش پیداست برای توقف چرخه شست‌و‌شو به کار می‌رود. پس از فشردن این دکمه بعد از ۴ دقیقه لباسشویی خاموش می‌گردد.
  •  صفحه نمایش: این نمایشگر اطلاعاتی چون کدهای خطا، دمای آب و تعداد دور آبکشی را نشان می‌دهد.
  •  دمای پایین: زمانی باید از این دکمه استفاده کرد که دارای لباس‌های حساس هستید و دمای بالا به لباس‌ها آسیب می‌رساند.
  •  آماده اتو: برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها حین خشک شدن، باید این دکمه را بفشارید.
  •  بهینه و عادی: این دکمه همانند دکمه خشک‌کن می‌باشد. با این تفاوت که مصرف برق آن کمتر است.

 

تکنیک استفاده از ماشین لباسشویی ال‌جی

  • شست‌و‌شو بدون نیاز به اتوکشی: این مورد زمانی استفاده می‌شود که وقتی برای اتوکشی لباس‌های خود نداشته باشید. با استفاده از این گزینه شست‌و‌شوی لباس‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد، که نیاز به اتوکشی ندارید.
  • Tag on: با استفاده از این گزینه می‌توانید از راه دور به صورت هوشمند به لباسشویی متصل شده و برنامه شست‌و‌شو را مشاهده کنید. برای این کار نیازمند یک گوشی مجهز به nfc هستید.
  •  ۶ حرکتی: این گزینه تنظیمات مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد. به این صورت که می‌توانید سرعت چرخش، دما و... خود تنظیم کنید.
  •  کنترل صدا: یکی از تجهیزات استفاده شده در لباسشویی‌های ال‌جی همین سامانه کنترل صدا می‌باشد. این سامانه توانایی تشخیص حجم لباس‌های درون درام را دارد و با توجه به آن به توضیح یکنواخت لباس‌ها می‌پردازد و در پی آن صداهای ناشی از خشک شدن لباس‌ها کاهش می‌یابد.
  •  شست‌و‌شوی هوشمند: این سامانه با تشخیص اینکه چه مقدار لباس درون درام قرار دارد، مقدار آب و مدت زمان شست‌و‌شوی لباس را تنظیم می‌کند. این سامانه در کاهش مصرف برق و آب سهیم است.
  •  قفل کودک: زمانی که این برنامه فعال باشد با فشردن دکمه‌های دیگر هیچ تغییری در برنامه شست‌و‌شوی ایجاد نمی‌شود.
  •  سامانه DC محرکه: باید گفت تمامی لباسشویی‌های ال‌جی دارای سامانه DC محرکه هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا DC بدون هیچ نوع تسمه مستقیم به درام متصل گردد.
  •  فعالیت خودکار: این برنامه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برق قطع گردد. پس از زمانی که برق دوباره وصل شود لباسشویی ال‌جی از همان مرحله شست‌و‌شو که متوقف شده است، دوباره شروع به فعالیت می‌کند.
  •  سامانه توربو: زمانی که حجم کمی از لباس برای شست‌‌و‌شو دارید، می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید. این عمل علاوه‌بر ۴۰ درصد کاهش مصرف آب، در کاهش مصرف برق هم سهیم است.

 

آشنایی با انواع برنامه شست‌ و‌ شوی لباس با ماشین‌ لباسشویی ال‌جی

  • برنامه Intensive: این برنامه مناسب لباس‌هایی است که در حد متوسط کثیف شده باشد. با استفاده از این برنامه، لباسشویی در ابتدا به آبکشی لباس‌ها می‌پردازد تا کثیفی‌های سطحی پاک شوند و سپس بطور معمولی اقدام به شست‌و‌شو می‌کند. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از چرک مرده شدن لباس‌ها همین برنامه شست‌و‌شو است.
  •  برنامه Duvet: زمانی که قصد دارید ملافه یا پتوهای خود را با لباسشویی شست‌و‌شو دهید. بهتر است از برنامه Duvet استفاده نمایید. این برنامه باعث می‌شود با توجه به جنس الیاف، قدرت شست‌و‌شو، دمای آب و دور چرخش تغییر کند. با این روش دیگر از باقی ماندن موا‌د‌ شوینده بر روی پتو خبری نیست. با این حال پیشنهاد می‌کنیم، برای شست‌و‌شوی پتوها از لباسشویی کمک نگیرید. چرا که صدمات زیادی را به لباسشویی وارد می‌کند.
  •  برنامه Mix: هنگامی که از سفری برگشته‌اید و با کوهی از لباس‌های کثیف روبرو هستید، بهترین گزینه برای شما در این زمان برنامه Mix است. امکان رنگ گرفتن لباس در این برنامه کمتر خواهد شد. با این‌ حال باید توجه داشت برای شست‌و‌شوی لباس‌های مجلسی نباید از این گزینه استفاده کرد.
  •  برنامه Sensitive: اگر دارای آلرژی هستید و باید شست‌و‌شوی لباس‌هایتان با بهداشت بالا صورت بگیرد، می‌توانید از این برنامه کمک بگیرید. این برنامه شست‌و‌شوی لباس‌ها را در دمایی انجام می‌دهد که تمامی گرد و غبارها و عوامل آلرژی‌زا را از بین می‌برد. همچنین مدت شست‌و‌شوی لباس در این برنامه بیشتر از حالت معمولی است و علت آن باقی نماندن مواد شوینده بر روی لباس است.

 

 موارد گفته شده تنها بخشی از برنامه‌های پرکاربرد لباسشویی ال‌جی می‌باشد. با این حال استفاده بیش از حد از لباسشویی باعث خرابی و اختلال در برخی از قطعات آن می‌شود. در این صورت باید به تعمیر ماشین‌ لباسشویی خود بپردازید. بنابراین در پی آن نیازمند یک تعمیرکار و متخصص ماهر برای رفع مشکل لباسشویی خود می‌باشید. در این زمان می‌توانید به سایت مجموعه بیا سرویس مراجعه کنید و با تماس گرفتن و گفت‌و‌گو با کارشناسان مجموعه، به برطرف کردن مشکل ماشین‌ لباسشویی خود بپردازید. این مجموعه به تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی از جمله تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر یخچال فریزر، تعمیر پکیج و... نیز می پردازد.

نحوه تنظیمات لباسشویی ال‌جی

نکات استفاده از مواد شوینده در ماشین‌ لباسشویی

از عوامل لکه‌زا بر روی لباس‌ها، استفاده بیش از حد نرم کننده است. بنابراین باید به اندازه مناسب از آن استفاده نمایید. همچنین این نرم کننده‌ها را بطور مستقیم بر روی لباس نریزید. بهترین گزینه برای شست‌و‌شوی لباس پودرهای لباسشویی هستند. زیرا استفاده بیش از اندازه مایع لباسشویی به مرور زمان در بخش‌های مختلف لباسشویی رسوب می‌کند و همین امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

 

جمع‌بندی

لباسشویی ال‌ جی علاوه‌ بر برنامه‌های گفته شده، دارای انواع دیگری از برنامه‌های کاربردی است که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید دفترچه راهنمای ماشین‌لباسشویی خود را مطالعه بفرمایید. همچنین باید گفت هر نوع مدل لباسشویی‌ های ال‌جی دارای برنامه‌های تکمیلی است که تکنسین‌ها هنگام نصب ماشین‌لباسشویی به آن‌ها اشاره می‌کنند.

در نهایت باید گفت برای افزایش طول عمر لباسشویی و کارایی بیشتر آن نیازمند آشنایی با تمامی برنامه‌های لباسشویی خود هستید. به همین دلیل در این مقاله به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های ماشین‌ لباسشویی ال‌جی پرداخته شد. با خواندن این مطالب می‌توانید اطلاعات کلی در مورد لباسشویی ال‌ جی خود کسب کنید.

منبع: مجموعه بیا سرویس https://biyaservice.ir/

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied