شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا از تهران به وان پرواز مستقیم دارد؟

تمامی تورهای مسافرتی ابتدا به صورت زمینی انجام می‌شد، اما امروزه پرواز تهران وان‌ به صورت مستقیم انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شهر توریستی وان در شرق ترکیه و مرکز استان وان است.‌ شهر وان دارای پیشینه ۳۴۰۰ ساله است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد. این شهر جذاب از دوران قبل از میلاد شهری بزرگ بوده که در سده نهم قبل از تولد مسیح به نام‌ توشپا شناخته می‌شد. وان‌ شهر توریستی پایتخت امپراتوری اورارتو و زمانی مرکز حکومت ارمنی‌ها در ترکیه بود. شهر پرشکوه وان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان، به دلیل نزدیکی و هم سویی فرهنگی می‌باشد. تمامی تورهای مسافرتی ابتدا به صورت زمینی انجام می‌شد، اما امروزه پرواز تهران وان‌ به صورت مستقیم انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

پرواز تهران وان

 

موقعیت جغرافیایی وان ترکیه

شهر رویایی و پر مسافر وان در ساحل شرقی دریاچه وان در شرق استان وان ترکیه قرار گرفته است. این شهر پیشرفته در فاصله ۵ کیلومتری این دریاچه به داشتن سواحلی زیبا و نیلگون به خود می‌بالد. خیابان‌های پهن و دیدنی، بلوارهای جالب و سرسبز این شهر تاریخی را به یک مرکز گردشگری مهم تبدیل کرده است. به دلیل داشتن جذابیت‌های گردشگری این شهر به محل اقامت گردشگران که به ترکیه سفر می‌کنند؛ تبدیل شده است. بسیاری از ایرانیان به ویژه مردم آذربایجان به‌علت فاصله کم این شهر از مرزهای ایران، سفر به وان را به‌عنوان مقصدی نزدیک برای سفرهای تفریحی خود انتخاب می‌کنند.

 

بلیط هواپیما تهران به وان

شهر دلربای وان از پر مسافرترین شهرهای ترکیه است که نام مروارید شرق به خود گرفته است.‌ این شهر پر جاذبه محبوب‌ترین مقصد گردشگری کشور ترکیه است.‌ سفر به این شهر جالب خاطرات خوش و تجارب جدیدی را برای گردشگران به همراه دارد.‌ این نگین شرق دارای مراکز دیدنی و گردشگری است که شامل؛ موزه وان، پارک کورتولوش، آبشار مرادیه، کلیسای ارمنی، قلعه وان و پارک آبی چاقداش می‌شود. مسافران می‌توانند برای بازدید از این فضای دیدنی برنامه ریزی کنند.‌ پس در زمان گرفتن بلیط پرواز تهران وان به دقت برنامه ریزی کنید تا سفری خوش و خاطره انگیز داشته باشید.‌

 

برای خرید بلیط پرواز تهران وان ارزان چه باید کرد؟

مسافرانی که تمایل هزینه زیادی نکنند و با بلیط ارزان وارد شهر وان شوند، بهتر است برنامه سفر خود را به روزها و ماه‌های که مناسب خاصی نیست واگذار کنند که سفرهای کمتری به این شهر انجام می‌شود. اغلب اواسط هفته که اغلب مردم مشغول کسب و کار هستند، فرصت خوبی برای مسافرت به این شهر می‌با‌شد. از طرفی شهر وان دارای آب و هوایی سرد است که پیشنهاد می‌شود در نیمه دوم سال را برای سفر انتخاب کنید.

 

وان ترکیه

 

چگونه از تهران به وان برویم؟

اگر می‌خواهید با هواپیما راهی شهر وان شوید، به وبسایت پته برای خرید بلیط هواپیما مراجعه کنید. تا قبل از سال ۱۴۰۰ پرواز مستقیم از تهران به وان صورت نمی‌گرفت. مسافران ابتدا به شهر استانبول می‌رفتند و پس از عبور از آنکارا به سمت شهر وان حرکت می‌کردند. مسافران می‌توانستند در زمان توقف‌هایی که انجام می‌شد، از هواپیما پیاده شده و در فرودگاه یا اطراف آن پیاده‌رویی کنند؛ همچنین در برخی پروازها نیز هواپیما بعد از توقفی کوتاه در شهر استانبول به سمت شهر صبیحا می‌رفت و پس از آن به سوی وان پرواز می‌کرد. اما هم اکنون پس از سال ۱۴۰۰ پرواز تهران وان به صورت مستقیم انجام می‌شود که مسافران زیادی از آن استقبال کرده‌اند.

 

جزئیات دقیق و ریز بلیط پرواز به وان

مسافرانی که قصد سفر به شهر دوست داشتنی وان دارند، می‌توانند جزئیات سفر خود را به دقت بررسی کنند. این جزئیات شامل موارد زیر می‌شود؛

 

  • زمان پرواز تهران وان
  • میزان توقف
  • زمان رسیدن به مقصد
  • مدل هواپیما
  • شرکت هواپیمایی
  • تاریخ حرکت

به همین دلیل، قبل از تایید شدن رزرو بلیط، موارد اصلی که باید از آن‌ها مطلع باشید، در صفحه انتخاب پرواز برای مسافر نمایش داده می‌شود. هنگام پرداخت هزینه بلیط نیز تمام این جزئیات به مسافر نشان داده خواهد شد. بنابراین بهتر است ابتدا با دقت اطلاعات پرواز را بررسی نموده سپس بلیط را تهیه کنید.

 

اطلاعات حائز اهمیت برای خرید بلیط وان

در زمان خرید بلیط هواپیما برای مسافرت‌های خارجی باید اطلاعات دقیق خود را وارد سامانه شرکت‌های هواپیمایی کنید.‌ در زمان رزرو بلیط باید نام و نام خانوادگی، تاریخ دقیق تولد، جنسیت، اطلاعات گذرنامه و شماره تماس خود را وارد کنید.‌ در انتها پس از تایید و پذیرش اطلاعات، بلیط هواپیما برای متقاضی صادر خواهد شد و به درگاه پرداخت هدایت می‌‌شوید تا هزینه بلیط خود را پرداخت کنید.‌

 

کدام ایرلاین‌ها به شهر وان پرواز دارند؟

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خطوط هوایی که از تهران به وان پرواز دارد، ترکیش ایرلاینز است. بلیط‌های این شرکت هواپیمایی که به دلیل سرویس‌دهی عالی به مسافران شهرت زیادی در خاورمیانه کسب کرده است، تنوع قیمتی بسیار خوبی دارد. یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی معروف که پروازهای تهران به وان را انجام می‌دهد، ایرلاین Anadolujet است. در یک سال اخیر ایرلاین از شرکت‌های هواپیمایی بود که بسیار مورد توجه مسافران ایرانی قرار گرفت. کیفیت خوب خدمات‌دهی، فقدان تاخیر در پرواز از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت‌های هواپیمایی است.

در حال حاضر ایرلاین های زیر به وان ترکیه پرواز دارند:

 

  •  ترکیش ایرلاینز
  • پگاسوس
  • آنادولوجت
  • قطرایرویز
  • کاسپین ایرلاین‌
     

هواپیمایی کاسپین

 

قیمت بلیط هواپیما به مقصد وان

عوامل متعددی بر روی قیمت بلیط هواپیما به وان تاثیرگذار هستند. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار‌ زمان سفر است. مسافران می‌توانند بامراجعه به وبسایت‌های‌ بنام از قیمت بلیط هواپیما به وان به‌ صورت لحظه‌ای باخبر شوند. قیمت بلیط در ایام تعطیل و مناسبت‌های خاص، جشن نسبت به سایر روزها بیشتر بوده. اما در سایر روزها که مناسبت خاصی نیست قیمت بلیط پایین‌تر خواهد بود. قیمت رزرو هتل در وان نیز با توجه به فصل و زمان سفر، متغیر است. گاهی در لحظه سفر ممکن است مسافری برنامه خود را کنسل نماید، افرادی که متقاضی این بلیط باشند، هزینه‌ کمتری خواهند داد و به اصطلاح جایگزین مسافر کنسلی می‌شوند. مجموع این عوامل موجب می‌شود نتوان قیمت ثابتی را برای بلیط هواپیما وان مشخص کرد. به همین دلیل، تجربه مسافران از خرید بلیط با توجه به زمان سفرشان مختلف است. در زمان خرید بلیط وان حق انتخاب‌های بسیار خوبی دارید. گاهی در ازای یک تاخیر و مکث چند روزه می‌توانید با قیمت مناسب‌تری بلیط را خریداری کنید. بهتر است بدانید؛ اگر حین سفر کودک خردسال همراه شما باشد، می‌توانید از ایرلاین تخفیف نیم بها بگیرید.

سخن پایانی

شهر تاریخی و گردشگری وان یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه است که هرساله تعداد زیادی مسافر را به خود جذب می‌کند. تا دو سال قبل امکان پرواز تهران وان به طور مستقیم انجام نمی‌گرفت. اما از بهمن ۱۴۰۰ این امکان فراهم شده تا مسافران بدون اتلاف وقت بتوانند به طور مستقیم به وان سفر کنند. برای خرید بلیط تهران وان می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید. برای خرید بلیط ارزان‌تر بهتر است در اواسط هفته اقدام به خرید بلیط نمایید؛تا علاوه بر کاهش هزینه فرصت کافی برای سفر داشته باشید. خرید بلیط در زمان‌های خاص مانند ایام نوروز، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص مانند کریسمس بسیار دشوار بوده و قیمت بال‌ای خواهد داشت. سفر خود به وان را به زمستان موکول کنید تا بهای کمتری پرداخت کنید.‌ امیدواریم مطالب گفته شده برای شما کاربردی و مفید باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied