شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

7 تا از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل ایرانیان در سال 2024

ما در این مقاله قصد داریم شرایط اخذ پذیرش از 7 دانشگاه برتر کانادا را که ایرانیان می توانند در آن ها تحصیل کنند را بررسی کنیم.

تحصیل در کانادا یکی از بهترین تصمیماتی است که یک ایرانی می تواند در زندگی خود بگیرد.

چرا که 31 دانشگاه در کانادا در میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

از طرفی دیگر احترام به حقوق بشر، برابری، تنوع نژادی، کیفیت زندگی بالا و داشتن جامعه ای مهاجر پذیر از دیگر دلایل عواملی است که کانادا را به مقصدی بی نظیر برای تحصیل تبدیل کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم شرایط اخذ پذیرش از 7 دانشگاه برتر کانادا را که ایرانیان می توانند در آن ها تحصیل کنند را بررسی کنیم.

 

 

شرایط کلی برای تحصیل در کانادا در سال 2024

تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان ایرانی امکان پذیر می باشد اما داشتن مواردی چون مدرک زبان، مدرک پایان دوره تحصیلی قبلی فرد، ریز نمرات درسی و ... ضروری است. تمرکز ما در این مقاله بیشتر بر تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور کانادا است اما اگر می خواهید با شرایط تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال و دیگر پروسه های مهاجرت به کانادا آشنا شوید، می توانید به وبسایت موسسه مهاجرتی رویال اپلای مراجعه کنید.

 

 

برای تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا شما ابتدا نیاز به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی این کشور را خواهید داشت. مدارک و پیش نیاز های لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادایی معمولا مشابه یکدیگر بوده و تفاوتی چندانی باهم ندارند اما معمولا شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور کمی سختگیرانه تر است: برای مثال داشتن معدل یا نمره زبان بالاتر.

بطور کلی اغلب دانشگاه های کانادا نیاز به سطح زبانی معادل آیلتس 6 و معدل بالای 15 نیاز دارند. یکی دیگر از مواردی که بین دانشگاه های کانادایی مشترک است، ضروری بودن 2 یا 3 توصیه نامه یا همان Recommendation Letter می باشد. گفتنی است که شما برای اخذ پذیرش نمی توانید از گواهی موقت پایان تحصیلات خود استفاده کنید و باید اصل مدرک دانشگاهی یا همان دانش نامه خود را داشته باشید.

علاوه بر اصل مدرک دانشگاهی خود، ریز نمرات درسی نیز یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا می باشد. تمامی مدارک گفته شده به جز مدارکی که خود به زبان انگلیسی صادر شده اند، نیاز به داشتن ترجمه رسمی دارند و در هنگام بار گذاری آن ها باید هر دو را آپلود کرد.

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا نیز مشابه هم بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در اولین مرحله فرد باید به وبسایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه کرده و در آن جا حساب کاربری تشکیل دهد. پس از تشکیل حساب کاربری و تکمیل اطلاعات خواسته شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز، شخص باید هزینه بررسی پرونده خود را پرداخت کند. تنها پس از پرداخت است که فرآیند رسیدگی به درخواست فرد آغاز می شود.

در صورتیکه دانشگاه با درخواست متقاضی موافقت کند و به شخص پذیرش دهد، متقاضی می تواند با داشتن نامه پذیرش برای اخذ مجوز تحصیلی یا همان ویزای تحصیلی خود، اقدام کند. گفتنی است که هزینه اخذ مجوز تحصیلی کانادا 150 دلار و هزینه انگشت نگاری و بایومتریک 85 دلار می باشد ( دلار کانادا ).

 

بهترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان در سال 2024

همانطور که گفتیم 31 دانشگاه کانادا در بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند که آماری حیرت انگیز است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در اغلب این دانشگاه، تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل می باشند. دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و ... از جمله دانشگاه هایی هستند که سالانه از تعداد زیادی دانشجوی ایرانی استقبال می کنند. در این بخش می خواهیم 7 دانشگاه برتر کانادا برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم.

 

دانشگاه تورنتو

برترین دانشگاه کانادا که جایگاه 21 ام را در میان دانشگاه های جهان دارد، دانشگاه تورنتو است. واقع شده در شهر تورنتو که بیشترین جمعیت ایرانیان را به خود اختصاص داده است، به طوریکه شما در این شهر احساس تنهایی نخواهید داشت. اگر چه اخذ پذیرش از دانشگاه تورنتو امری آسان نیست اما باید بدانید که در حال حاضر 422 ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. داشتن حداقل نمره 7 آیلتس و معدل سال آخر بالای 16 از یک دانشگاه معتبر از پیشنیاز های این دانشگاه است.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دومین دانشگاه برتر کانادا که در نزدیکی شهر ونکوور واقع شده، دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد. همانطور که می دانیم ونکوور دومین شهر از لحاظ جمعیت ایرانیان بوده و یکی از محبوب ترین شهر ها برای ایرانیان می باشد. این دانشگاه در جایگاه 41 جهان قرار گرفته و بیش از 72 هزار نفر دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. داشتن حداقل نمره 6.5 آیلتس و معدل کل 16 در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس از پیش نیاز های دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه انگلیسی زبان مک گیل در استان کبک و شهر مونترال کانادا قرار گرفته و دانشگاه بعدی در لیست امروز ما می باشد. این دانشگاه در سال 1821 میلادی تاسیس شده و در حال حاضر در جایگاه 49 جهان قرار گرفته است. برای تحصیل در این دانشگاه معدل کل متقاضیان باید حداقل 15 و معدل دو سال آخرشان، 16 باشد. حداقل نمره زبان مورد نیاز متقاضی در آزمون آیلتس باید 6.5 باشد.

 

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر که جایگاه 103 را در جهان دارد، در استان اونتاریو کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه در محیطی با مساحت 121 هکتار قرار گرفته و حدود 36 هزار دانشجو دارد. از لحاظ معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش، دانشگاه مک مستر شرایط راحت تری داشته و داشتن حداقل نمره 8.5 از 12 در تمامی دروس سال آخر ( معادل 14 ) نیاز است. داشتن نمره آیلتس 6.5 نیز جزء پیش نیاز های این دانشگاه می باشد.

 

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا قرار گرفته است، دانشگاه بعدی در لیست ما می باشد. این دانشگاه طبق آخرین گزارشات در جایگاه 109 برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. حداقل معدل متقاضی برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا 15 بوده و حداقل نمره زبان نیز 6.5 آیلتس می باشد.

 

دانشگاه مونترال

این دانشگاه که رتبه 111 را در میان دانشگاه های جهان دارد، در استان کبک واقع شده است. دانشگاه مونترال یک دانشگاه فرانسوی زبان بوده و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، افراد نیاز به مدرک زبان فرانسوی خواهند داشت.

 

دانشگاه واترلو

مانند دانشگاه های تورنتو و مک مستر، دانشگاه واترلو نیز در استان اونتاریو قرار گرفته و جایگاه 158 جهانی را به خود اختصاص داده است. تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه واترلو داشتن آیلتس حداقل 6.5 و معدل 15 در مقطع لیسانس مورد نیاز است.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله ی کوتاه سعی کردیم شرایط اخذ پذیرش از 7 دانشگاه برتر کانادا را در سال 2024 بررسی کنیم اما مواردی چون اخذ مراحل ویزای تحصیلی کانادا و یا راه های دریافت بورسیه تحصیلی در این مقاله مورد بررسی قرار نگرفت. اگر قصد تحصیل در کانادا و اطلاع از این موارد را دارید می توانید به وبسایت موسسه مهاجرتی رویال اپلای مراجعه کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied