شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

پکن، پایتخت و دومین شهر بزرگ چین!

پکن، پایتخت و دومین شهر بزرگ چین و یک مقصد ایده آل آسیایی برای علاقه مندان سفر به شرق است؛ به همین جهت تور چین در لیست مقاصد پرطرفدار در تمام فصول سال قرار دارد.

زمانی که نام کشور چین را می شنوید بدون شک اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند نام دیوار چین و شهر پکن است.

پکن پایتخت و شهری شناخته شده در چین وآسیاست. پکن شهرآسمان خراش‌های همیشه بیدار، با نام شهر ممنوعه نیز شناخته می شود.

پکن – Beijing (بیجینگ) پس از شانگهای دومین شهر بزرگ در چین است که سازمان‌های بزرگ دولتی و سیاسی چین در این شهر واقع شده اند.

پکن، پایتخت و دومین شهر بزرگ چین و یک مقصد ایده آل آسیایی برای علاقه مندان سفر به شرق است؛ به همین جهت تور چین در لیست مقاصد پرطرفدار در تمام فصول سال قرار دارد.

 

 

با پکن بیشترآشنا شوید!

پکن با تاریخ 3000 ساله خود یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیاست؛ به طوریکه تاریخ و قدمت پکن 6 برابر قدیمی تر از نیویورک است!

رشد اقتصادی پکن در سال های اخیر بسیار بالا بوده است. ثروتمندان زیادی در این شهر زندگی می کنند به گونه ای که حضور 100 میلیاردر در این شهر، پکن را جلوتراز نیویورک با 99 میلیاردر قرار داده است؛ البته با وجود شرکت‌های مطرحی مانند هوآوی در چین نباید از این آمار تعجب کنید!

پکن در واقع دشتی است که توسط کوه‌ها احاطه شده است. با وجود فاصله کم این شهر با دریا اما اثرات دریایی بر کل شهر ناچیز است. آب و هوای پکن معتدل و از نوع موسمی قاره ای است.

در پکن مدرنیته و سنت به خوبی با هم کنار آمده‌اند؛ در حالیکه بخش‌هایی از شهر بافت سنتی خود را حفظ کرده و مردم همچنان فرهنگ و سنت پیشین چینی را پیش گرفته اند در بخش‌های مرکزی پکن آسمانخراش ها و مراکز تجاری خود را به خوبی نشان می‌دهند.

 

ورود به شهر ممنوعه، بلامانع است!

احتمالا نام شهر ممنوعه را به عنوان یکی از مناطق گردشگری و جاذبه‌های پکن شنیده اید. اما واقعا چرا نام این منطقه ممنوعه است؟!

شهر ممنوعه درست در مرکز پکن و در شمال میدان تیان آنمن واقع شده است. شهر ممنوعه مجموعه‌ای از قصرهای باشکوه است که محل اقامت امپراتوری‌های مختلف در زمان‌های گذشته بوده است.

در آن زمان تنها خاندان سلطنتنی اجازه ورود به این منطقه را داشتند به همین جهت آن را شهرممنوعه نامیدند.

شهر ممنوعه محوطه‌ای مستطیل شکل به مساحت 72 هکتار است که معماری منحصر به فردی دارد. در ساخت بنای شهر ممنوعه رنگ قرمز و زرد غالب است و مجسمه و عکس اژدها که نماد کشور چین است فراوان یافت می شود.

در فرهنگ و سنت چینی اژدها نماد قدرت است به همین جهت در کاخ امپراتورها تصاویر اژدها بسیار استفاده شده است.

درهر صورت هم اکنون ورود به شهر ممنوعه، بلامانع است و می توانید پس از اخذ ویزای چین یا دریافت تور چین به دیدن این جاذبه منحصر به فرد بروید.

 

 

حقایقی درباره پکن

پکن در حال حاضر پایتخت چین است، اما تا پیش از این و در سلسله های مختلف 5 بار دیگر پایتخت این کشور بوده است.

پکن با تعداد 197 موزه‌ی ثبت شده شهریست که بیشترین تعداد موزه را در چین دارد. این موزه‌ها کلاس درسی‌ست برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ چین.

موزه ملی واقع در نزدیکی میدان تیان آنمن تصویری جامع از فرهنگ و زندگی مردم چین را به نمایش می گذارد.

اولین رستوران KFC در پکن در سال 1987 ساخته شد. این رستوران توانست در عرض 24 ساعت 2200 سطل مرغ سوخاری بفروشد و 83000 دلار درآمد کسب کند.

مردم در پکن به زبان ماندارین صحبت می کنند که یکی از شاخه های زبان چینی و البته رایج ترین نوع آن است.

قسمت اعظمی از دیوار چین، طولانی ترین ترین سازه دست بشر، از شهر پکن عبور می کند.

دومین فرودگاه پررفت و آمد دنیا فرودگاه بین المللی پکن است.

 

دیدنی های پکن را از دست ندهید

دیدنی‌های شهر پکن آنقدر زیاد است که با دریافت تور چین آن هم با مدت محدود موفق به دیدن آن نمی شوید. توصیه می کنیم پیش از دریافت بلیط چین با جاذبه ها و دیدنی های پکن، پایتخت و دومین شهر بزرگ چین آشنا شوید.

 

دیوار بزرگ چین

بنایی که مطمئنا نام آن را بارها نه تنها به عنوان جاذبه گردشگری در چین بلکه در لیست عجایب هفتگانه دنیا نیز شنیده اید. با وجود اینکه دیوار چین از شهرهای مختلفی عبور می کند، اما قسمت اعظم آن در پکن واقع شده است. دیوار چین که از ساخت آن حدود 2000 سال می گذرد برای اهدافی مانند سیاسی و دفاعی ساخته شده بود.

 

معبد آسمان

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در شهر پکن معبد آسمان – Temple of Heaven است که در زمان سلسه مینگ ساخته شده است. معبد آسمان در نزدیکی شهر ممنوعه بنا شده و مساحت عظیمی دارد به طوری که وسعت آن 4 برابر شهر ممنوعه است!

معبد آسمان به جهت برگزاری مراسم مذهبی و دعا ونیایش ساخته شد و اهالی پکن برای برداشت محصولی با برکت در این بنا به دعا می پرداختند و قربانی و پیشکشی‌های خود را در این معبد انجام می دادند.

 

 

پارک جهانی پکن – World Park

پارک جهانی واقع در پکن مجموعه ای بی نظیر از جاذبه‌های گردشگری شبیه سازی شده‌ی دنیاست. جاذبه‌های کشورهای دنیا به طرزی عجیب و واقعی ساخته شده اند و در بخش های مختلف پارک به نمایش گذاشته شده اند.

تخت جمشید، برج ایفل، اهرام مصر و تاج محل تنها تعدادی از جاذبه های شبیه سازی شده در این پارک هستد.

 

میدان تیان آنمن

میدانی با مساحت بالغ بر 440 هزار مترمربع که گنجایش 600 هزار نفر را دارد! تصور میدانی با این وسعت درست در وسط یک شهر شگفت انگیز نیست؟!

جاذبه های گردشگری بسیاری در اطراف این میدان وجود دارد. شهر ممنوعه یکی از آنهاست. همچنین موزه ملی چین و موزه راه آهن پکن نیز از دیگر دیدنی های اطراف میدان است.

هر روز صبح پرچم چین در میدان تیان آنمن به اهتزاز درمی‌آید که تصویری جذاب و تاثیرگذار خواهد بود. مراسم مهم دولتی و سالگردها نیز معمولا در این میدان برگزار می شود.

 

خیابان وانگ فوجینگ

خیابان وانگ فوجینگ خیابانیست با قدمت 700 سال که اجازه ورود هیچ گونه وسیله نقلیه‌ای به آن داده نمیشود. این خیابان توریستی ترین خیابان در پکن و البته در چین است. به دلیل حفظ قدمت و آثار باقی مانده از سال های ابتدایی ساخت این خیابان، وسایل نقلیه حق عبور و مرور در آن را ندارند.

انواع مغازه‌ها برای خرید و انواع کافه و رستوران‌ها با منوی محلی و بین المللی در این خیابان یافت می شود. خیابان وانگ فوجینگ که تنها برای توریستان جذاب و دیدنی است بلکه خود اهالی پکن هم در تعطیلات و مراسم مهم در این خیابان حضور می یابند. هنگام آغاز سال نو چینی این خیابان یکی از اماکنی است که شور و هیجانی وصف نشدنی به خود میگیرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied