شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین طبقه در آپارتمان 4 طبقه کدام است؟

وبسایت آقای املاک با مدیریت "مهندس ایمان خدابخش " گزینه های متنوع بسیاری را برای انتخاب بهترین طبقه برای خرید یا اجاره خانه به شما ارائه می دهد. اگر به سکونت در منطقه یک تهران علاقه مند هستید، با ورود به وبسایت آقای املاک و مشورت با مشاوران حرفه ای و مجرب این پلنفرم تخصصی می توانید به جدیدترین آگهی های خرید آپارتمان در ازگل و محله های دیگر آن دسترسی داشته باشید.

در پاسخ به این سوال که بهترین طبقه در آپارتمان 4 طبقه کدام است، باید گفت که در ابتدا شما باید معیارهای مد نظرتان را لیست کنید و با توجه به این معیارها مزایا و معایبی که هر طبقه دراختیار دارد را برای خودتان انتخاب کنید. به طور کلی بهترین طبقه در آپارتمان 4 طبقه، طبقات میانی (2 و 3) هستند چرا که نه مانند طبقه اول مشکلات سر و صدا و سرما را دارند و نه مانند طبقه آخر مشکلات گرما. ساکنین طبقات میانی در صورت خرابی آسانسور مشکل جدی برای رفت و آمد ندارند، همچنین طبقات میانی درگیر مشکل تحمل سر و صدای رفت و آمد اهالی نیستند و در نهایت این طبقات دچار افت فشار آب نشده و از این بابت هیچ مشکلی ندارند.

از طرفی دو طبقه قبل از طبقه آخر به نسبت طبقات ۲ و ۳ از مزیت چشم انداز بهتر، برخوردار هستند البته طبقات میانی نیز به طور نسبی از این مزایا و معایبی برخوردار است. در ادامه به مزایا و معایب هر یک از طبقات آپارتمان خواهیم پرداخت.

وبسایت آقای املاک با مدیریت  "مهندس ایمان خدابخش " گزینه های متنوع بسیاری را برای انتخاب بهترین طبقه برای خرید یا اجاره خانه به شما ارائه می دهد. اگر به سکونت در منطقه یک تهران علاقه مند هستید، با ورود به وبسایت آقای املاک و مشورت با مشاوران حرفه ای و مجرب این پلنفرم تخصصی می توانید به جدیدترین آگهی های خرید آپارتمان در ازگل   و محله های دیگر آن دسترسی داشته باشید.

 

مزایا و معایب طبقات آپارتمان

دسترسی

دسترسی طبقه اول ساخمان نسبت به سایر طبقات بسیار بهتر است. برای افراد مسن و پا به سن طبقه مناسب برای زندگی همان طبقه اول است. امروزه اکثر آپارتمان‌ ها دارای آسانسور هستند اما هنوز هم آپارتمان و ساختمان‌ هایی هستند که بدون آسانسور می باشند. زندگی در آپارتمان‌ های بدون آسانسور کار سختی است؛ چرا که برای رسیدن به منزل باید پله‌ های زیادی را طی کنید که این کار می ‌تواند به کمر افراد فشار زیادی وارد کند. بنابراین تا اینجا به این نتیجه می ‌رسیم که در این ساختمان‌ ها بهترین طبقه‌ برای سکونت طبقه اول است. البته افراد جوان به احتمال زیاد مشکلی با آپارتمان‌ هایی فاقد آسانسور، نخواهند داشت. 

 

قیمت و هزینه

شایان به ذکر است که طبقات اول از قیمت فروش و اجاره کمتری برخوردارند درنتیجه اگر در هنگام خرید ملک بودجه بالایی ندارید، باید انتخاب خود را به طبقات اول محدود کنید. اگر طبقات اول را برای سکونت انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که هزینه‌ های طبقه اول ساختمان بیشتر از طبقات بالاست، به دلیل اینکه کف طبقه اول در فصل ‌های سرما از دیگر طبقات سرد تر می‌ شود. چون طبقه اول روی پیلوت قرار گرفته کف آن مستقیما با سرما در ارتباط است به همین دلیل است که باعث سردتر شدن این طبقه می شود.

اگر آپارتمان شما به سیستم گرمایش کف مجهز باشد در هنگام زمستان سرمای زیادی را احساس نخواهید کرد. اما این نکته هم حائز اهمیت است که سیستم گرمایشی در این ساختمان‌ ها باید یکسره روشن باشد همین امر باعث بالا رفتن هزینه برای انرژی می ‌شود. اگر در ساختمان سیستم گرمایش کف وجود نداشته باشد هر اندازه هم درجه بخاری را زیاد کنید باز هم کف خانه سرد است و آن طور که باید گرم نمی ‌شود.

 

 

میزان نور

یکی از معایب دیگر سکونت در طبقه پایین آپارتمان ‌ها این است که در این طبقات میزان سرایت نور خورشید کمتر از طبقات بالاست طبقات پایین به دلیل ساختمان ‎هایی که در همسایگی وجود دارند به طور معمول دارای نورگیری ضعیف تری هستند. تحقیقات نشان داده که کمبود نور خورشید در منزل  خطر ابتلا افراد به افسردگی را بیشتر می‌ کند پس در هنگام خرید منزل در آپارتمان شاید بخواهید این مورد را نیز مدنظر قرار بدهید.

 

حوادث غیر منتظره

در مقابل اگر قصد خرید آپارتمان در طبقه آخر را دارید و از طرفی رفت و آمد زیادی با اطرافیان خود دارید در صورت نبود آسانسور ورود افراد مسن خانواده به خانه شما دشوار خواهد شد. علاوه بر این طبقه آخر در هنگام حادثه مانند زلزله یا آتش سوزی اگر ساختمان دارای پلکان فرار اضطراری نباشد برای افرادی که در طبقات آخر ساکن هستند، خطر بیشتری به همراه دارد.

 

چشم انداز

یک مزیتی که می ‌توانیم برای طبقات بالای ساختمان ‌ها از آن نام ببریم، وجود چشم انداز‌های زیباست. اگر خانه ی شما در طبقات بالای یک آپارتمان باشد شما می ‌توانید چشم انداز خوبی از سطح شهر داشته باشید. همچنین این چشم اندازها به طور حتم تاثیر مثبتی در روحیه شما خواهند گذاشت، اما در طبقات پایین چشم اندازها به این اندازه قابل رویت نخواهند بود.

 

میزان سر و صدا

اینکه بعضی از افراد طبقه ‌های بالای ساختمان را انتخاب می ‌کنند این است که سرو صدایی که از خیابان ایجاد می ‌شود در طبقات بالا کمتر به گوش می ‌رسد. همچنین در طبقات بالا سر و صدای رفت و آمد اهالی ساختمان نیز کمتر شما را اذیت می‌ کند.

برعکس این مورد در طبقات اول سر و صدای بیشتری وجود دارد نزدیک بودن به پارکینگ و درب اصلی و حیاط می‌ تواند آرامش را از ساکنین طبقات اول بگیرد. اگر بچه ‌های شما پر جنب و جوش هستند بهتر است در طبقات پایین ساکن شوید؛ چرا که اگر در طبقات بالا باشید ممکن است برای همسایگان شما آزار دهنده باشد و با اعتراضاتی از جانب آنها رو به رو شوید.

 

امنیت

درباره میزان امنیت خانه به طور طبیعی، طبقات پایینی به دلیل نزدیکی به سطح خیابان و راحتی انتقال وسایل به خارج از ساختمان، دسترسی بیشتری برای سارقان دارند. در حالی که در طبقات بالاتر، به دلیل ارتفاع زیاد این احتمال از بین می‌ رود. به همین دلیل است که ساکنان طبقات پایینی مجبورند برای مواجهه با خطر سرقت، آپارتمان خود را با نرده‌کشی پنجره‌ها و بالکن، نصب پنجره‌های ضد سرقت و سیستم‌های دزدگیر ایمن‌سازی کنند. پس اگر نگران سرقت هستید و اولویت شما در انتخاب آپارتمان، ایمنی است به سمت طبقات بالاتر بروید.

در مجموع خریداران باید در انتخاب خانه مورد نظر خود تمامی جوانب را در نظر بگیرند. تغییر عقیده دادن درباره خانه بعد از خرید آن، هزینه و دردسرهای زیادی مثل اسباب کشی مجدد و گذراندن دوباره روال انجام معامله را در پی‌دارد. اگر قصد خرید یک آپارتمان را دارید، قبل از هرکاری کاغذ و قلم را برداشته و خواسته های خودتان را از یک آپارتمان ایده آلتان اولویت بندی، دسته بندی و یادداشت کنید تا در نهایت بتوانید راحت تر انتخاب کنید که کدام طبقه از یک اپارتمان برای شما مناسب و ایده آل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    اولین متنی بود که به این دقیقی و کاملی توضیح داد👌🏻