شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی 0 تا 100 برنامه های کامپیوتری که باید یاد گرفت (2024)

. در این مقاله، به معرفی برخی از مهمترین برنامه‌های کاربردی کامپیوتر که ضروری است یادگیری شوند، پرداخته می‌شود. این برنامه‌ها از جمله آفیس و نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی مانند فتوشاپ هستند.

در دو دهه گذشته، نقش بسیار حیاتی کامپیوترها و نرم‌افزارهای آنها در بهبود کیفیت زندگی و تحول کسب‌وکار انسان‌ها رخ داده است. عملکرد بهتر افراد عادی، کاربران سیستم، و تخصص‌ها به طور مستقیم به میزان آشنایی آنها با برنامه‌های کاربردی کامپیوتر مرتبط است. با آشنایی و یادگیری نحوه عملکرد برنامه‌های کاربردی متنوع، امکان انجام طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها با استفاده از کامپیوتر فراهم می‌شود. در این مقاله، به معرفی برخی از مهمترین برنامه‌های کاربردی کامپیوتر که ضروری است یادگیری شوند، پرداخته می‌شود. این برنامه‌ها از جمله آفیس و نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی مانند فتوشاپ هستند.

 

 

به نقل از پلازا: احتمالا اولین کاری که پس از خرید لپ‌تاپ یا تعویض ویندوز خود انجام می‌دهید این است که لیست برنامه های ضروری کامپیوتر شخصی خود را آماده کنید. شناخت ضروری ترین نرم افزار های کاربردی ویندوز به شما در افزایش بهره‌وری کامپیوتر تان کمک می‌کند و مانع از غرق شدن ویندوز در دریایی از نرم افزارهای غیر مفید می‌شود که نتیجه‌ای جز کند و سنگین شدن کامپیوتر را در برندارد.

 

به نقل از لپ تاپ اسکرین: نرم افزارهای کاربردی برای انجام امور خاصی، طراحی و تولید شده اند. برخی از این نرم افزارها برای انجام کارهای گرافیکی، تولید صفحات وب، اموزش و مدیریت پروژه ها استفاده می شوند و بعضی هم مثل واژه پرداز ها، صفحات گسترده، بانک اطلاعاتی و برنامه های ارائه ی گرافیکی، کاربرد های بسیار گسترده ای دارند.

به نقل از رایان اندیشه مایا: نرم افزارهای کاربردی امروزه نقش مهمی در هر کامپیوتر دارند. برخی از این نرم افزار ها به صورت رایگان در اختیار کاربرن قرار می گیرند. و برای تهیه برخی دیگر باید هزینه هر کدام از آن ها را پرداخت کرد. اکثر نرم افزار های کاربردی دارای لایسنس می باشند که با خرید هر کدام از آن ها می توان بدون محدودیت از آن ها استفاده کرد. نرم افزارهای کاربردی که همچون مجموعه آفیس، مرورگرها، برنامه های پخش کننده موسیقی یا فیلم می باشند. که هر کاربری با هر نوع کاربری به آن ها احتیاج دارد.

به نقل از 24 وب لرن: بسیاری از برنامه های کاربردی به عنوان مبانی کامپیوتر شناخته میشوند و هر شخصی فارق از تخصصی که دنبال میکند باید به آنها مسلط باشد تا بتواند از پس امور روز مره خود با استفاده از آن برنامه های کاربردی پیش برود. برای مثال شما چه به عنوان حسابدار و یا طراح فوتوشاپ باید این مهارت را داشته باشید که زبان فارسی را به عنوان زبان دوم به تنظیمات ویندوز خود اضافه کنید. همچنین بهتر است بدانید که آیا قصد شما آموزش کامپیوتر صفر تا صد استفاده های شخصی می باشد یا قصد دارید که برای راه اندازی کسل و کار اینترنتی خود وارد دنیای فناوری اطلاعات شوید. تا پس از آن کاربران مناسب ترین برنامه های کاربردی کامپیوتر را انتخاب نموده و ضمن یادگیری آنها، مشغول فعالیت های مختلف با کامپیوتر شوند.

 

بهترین و کاربردی ترین برنامه های کامپیوتر (پس از نصب ویندوز)
 

بعد از تهیه یک کامپیوتر به همراه تمامی لوازم و تجهیزات جانبی، برای بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانایی‌های آن، لازم است یک ویندوز مناسب و با کیفیت، با توجه به سیستم عامل و قطعات سخت‌افزاری، بر روی آن نصب شود. بیان این موضوع نهایتاً پایان کار نیست و نصب ویندوز تنها کافی نیست. در واقع، پس از نصب ویندوز، کاربر می‌بایست فعالیت‌های خود را آغاز کرده و با توجه به نیازها و زمینه‌های کاری خود، بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های کامپیوتر را انتخاب و نصب نماید. در این زمینه، برخی از اصلی‌ترین و بهترین برنامه‌های کاربردی کامپیوتر که باید با آنها آشنا شویم و آنها را بر روی سیستم عامل ویندوز نصب کنیم عبارتند از:

 

1- مجموعه نرم افزاری آفیس
 

یکی از بهترین و پرکاربردترین مجموعه نرم‌افزارهای کامپیوتر، پکیج آفیس است. این مجموعه در نسخه‌های متعددی نظیر 2003، 2007، 2010، 2016، 2019 و 2022 در دسترس قرار دارد و شامل برنامه‌هایی همچون Word، Excel، PowerPoint، Access و ... می‌شود.
 

2- نرم افزارهای فشرده سازی و استخراج فایل
 

نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مانند WinRAR و WinZip یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی کامپیوتر محسوب می‌شوند. این برنامه‌ها با کاهش حجم یک یا چند فایل، فرآیند ذخیره‌سازی و ارسال محتواهای مختلف را سهل‌الوصول می‌کنند. از این رو، فایل‌های فشرده (زیپ) شده، فضای کمتری را اشغال کرده و با سرعت بالاتری از کامپیوتر مبدأ به مقصد موردنظر کاربران ارسال می‌شوند.
 

3- نرم افزار PDF خوان
 

بسیاری از محتواها و کتاب‌های الکترونیکی که در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، به صورت فرمت PDF در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. در این راستا، بعد از نصب ویندوز بر روی کامپیوتر، ضروری است یکی از نرم‌افزارهای خواننده PDF را بر روی سیستم عامل ویندوز نصب نمایید. در این زمینه، از جمله بهترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای خواننده PDF می‌توان به Adobe Acrobat Reader، Foxit Reader، Pro PDF Reader و ... اشاره کرد.
 

4- نرم افزار فتوشاپ (Photo Shop)
 

فتوشاپ نیز یکی دیگر از بهترین و کاربردی ترین برنامه های کامپیوتر است. این برنامه در مدل های مختلف ساخته شده و متناسب با سیستم عامل ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفته است. از برنامه فتوشاپ برای ویرایش انواع عکس، طراحی پوستر، بنر، لوگو و ... استفاده می شود.
 

5- نرم افزار دانلود منیجر (Download Manager)
 

هنگام کار با کامپیوتر و ورود به فضای اینترنت به یک نرم افزار قدرتمند و سریع برای دانلود انواع فایل، عکس، فیلم، موسیقی، بازی و برنامه نیاز دارید. دانلود منیجر یکی از برنامه های اصلی و کاربردی کامپیوتر است و ضمن پشتیبانی از انواع سایت های ایرانی و خارجی، فایل موردنظرتان را با بالاترین سرعت و در کوتاه ترین زمان دانلود می کند. اگر تاکنون نتوانستید یک نرم افزار سریع و قوی را برای دانلود بیایید، حتماً دانلود منیجر را نصب نموده و از قابلیت های منحصر به فرد آن استفاده کنید. خاطر نشان می شود که این نرم افزار قابلیت توقف دانلود نیز دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied