شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان

مهم نیست که چقدر از جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی گیلان صحبت می‌کنیم، باز هم چیزهای بیشتری برای کشف این استان وجود دارد! در این مقاله سعی کردیم ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان را معرفی کنیم. علاوه بر این نقاط ناشناخته، استان گیلان میزبان گوهرهای پنهان بسیاری است که مسافران هنگام بازدید از این منطقه به دنبال آن هستند. به‌راستی که گیلان یکی از استان‌های شگفت‌آور کشورمان است.

گیلان در شمال ایران، گوهر پنهانی است که زیبایی‌های طبیعی و منظره‌ای استثنایی به گردشگران ارائه می‌کند. با این حال، بسیاری از مناطق این خطه سرسبز کشورمان، هنوز ناشناخته است. استان گیلان، سالانه گردشگران داخلی و بین‌المللی بی‌شماری را جذب می‌کند تا جذب چشم‌اندازهای بکر و طبیعت آرام منطقه شوند. گیلان، برای علاقه‌مندان به طبیعت و مناطق جنگلی که به دنبال آرامش هستند، بسیار جذاب است. برای رونمایی از گنجینه‌های کمتر شناخته‌شده گیلان، هشت لوکیشن ناشناخته گیلان را به شما معرفی می‌کنیم که ارزش گشت‌وگذار دارند.

 

با مناطق ناشناخته گیلان آشنا شوید

نواحی بکر گیلان دارای شگفتی‌های طبیعی است که واقعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. نزدیکی این منطقه به دریای خزر و جنگل‌های ابر آن در ارتفاعات کوه‌های رشت جذابیت آن را بیشتر می‌کند. زمانی که بلیط قطار یا هواپیما رشت را تهیه کردید، برای آمادگی یک سفر لذت‌بخش، کسب اطلاعات دقیق در مورد جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد گیلان قبل از سفر به‌شدت توصیه می‌شود.

 

۱. گیسوم؛ جنگلی دلربا

جنگل دلربای گیسوم که در کنار دریا واقع شده است، یکی از انواع لوکیشن ناشناخته گیلان است که بسیار دیدنی است. این منطقه، مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد از مناظر جنگلی و دریا را ارائه می‌دهد و تجربه‌ای استثنایی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. سفری هیجان‌انگیز به گیلان را با تماشای درختان سربه‌فلک‌کشیده گیسوم آغاز کنید و از انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی مانند اسب‌سواری، شنا، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Gisum-forest-in-Gilan.jpg

 

۲. آبشار لاتون؛ مرتفع‌ترین آبشار ایران

آبشار لاتون که در 15 کیلومتری شهر آستارا قرار دارد، یک شگفتی طبیعی باشکوه است. این آبشار که از چشمه‌ای در دامنه کوه اسپیناس تغذیه می‌کند، در ارتفاع چشمگیر 105 متری قرار دارد. این ارتفاع بلند، این آبشار را به یکی از بلندترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است. اگر از این آبشار ۱۵ کیلومتر دورتر شوید، با دریاچه جذاب سوها که یکی دیگر از انواع لوکیشن ناشناخته ناشناخته گیلان است، روبرو خواهید شد

 

۳. دیلمان؛ بهشتی گمشده

روستای دیلمان در گیلان با مکان‌های تاریخی جذابی مانند قلعه دیلمان، کاروان‌سرای تی‌تی و حمام تاریخی دیلمان، نگاهی اجمالی به دوران گذشته این خطه سبز کشورمان دارد. این منطقه که به‌خاطر خانه‌های چوبی خوش‌منظره، دشت‌های سرسبز و گله‌های اسب معروف است، به‌عنوان زیستگاه حفاظت‌شده برای گونه‌های مختلف جانوری نیز شناخته می‌شود.

دیلمان مقصدی است که ارزش اضافه‌شدن به برنامه سفر شما به گیلان را دارد، به‌خصوص در فصل بهار که دشت‌های آن با شقایق‌های زیبا تزیین شده است. اگر به دنبال سفر به یکی از زیباترین و بکرترین مناطق گیلان هستید، دیلمان قطعاً باید در برنامه سفر شما باشد. گشت‌وگذار در این منطقه از ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان، سفری است که هرگز فراموش نمی‌شود.

 

۴. آبشار دوقلو زمرد، یکی از مکان‌های کمتر شناخته شده گیلان

منطقه آبشار دوقلو زمرد با آبشارهای مسحورکننده‌اش، لوکیشن شگفت‌انگیز دیگری است که نباید در سفر به گیلان، از دست داد. این گوهر طبیعی که در 9 کیلومتری شهر تازه تاسیس حویق و 45 کیلومتری تالش قرار دارد، واقعا ارزش دیدن را دارد.

اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به آبشار دوقلو زمرد سفر می‌کنید، باید جاده‌ای 9 کیلومتری را طی کنید که از بازار حویق شروع می‌‌شود. نیمی از این جاده آسفالت و نیمی دیگر خاکی است. از طرف دیگر، اگر با تهیه بلیط هواپیما یا بلیط قطار و اتوبوس به رشت آمده‌اید، می‌توانید تا آبشار پیاده‌روی کنید.

به غیر از آبشار زمرد، این منطقه آبشارهای دیگری نیز دارد. پس از رسیدن به محل آبشار، ابتدا با آبشاری 4 تا 8 متری به شکل پله مواجه خواهید شد. بزرگ‌ترین آبشار منطقه با ارتفاع 5 متر فرصتی برای ماهیگیری در آب‌های سرد را فراهم می‌کند.

آبشارها و صخره‌های پوشیده از خزه در این منظره، نمایشی خیره‌کننده از زیبایی طبیعی است.

 

۵. کوه درفک، قله‌ای خارق‌العاده در میان مکان‌های کشف نشده گیلان

آتشفشان خفته موسوم به قله درفک که در ارتفاعات دیلمان قرار دارد، جاذبه‌ای فریبنده و یکی از ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان است. این منطقه همچنین اقامتگاه‌ها و کمپ‌های مختلف بوم‌گردی را ارائه می‌دهد که به بازدیدکنندگان امکان اقامت در این منطقه را برای چند روز می‌دهد.

اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید، قله 2700 متری درفک در انتظار شماست. فتح این قله تجربه خارق‌العاده کوهنوردی در میان ابرها و لذت‌بردن از تماشای مناظر وسیع پانوراما از مناطق دوردست را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، در این قله یک جاذبه قابل توجه نهفته است؛ یک غار یخی که در تمام طول سال برف را ذخیره می‌کند و به‌عنوان یک منبع آب حیاتی برای روستا عمل می‌کند. برای رسیدن به کوه درفک باید از رودبار به روستای شیر کوه و منطقه جنگلی سیاهکل سفر کنید.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Darfak-Mountain-Gilan.jpg

 

۶. چشمه آب گرم علی داشی؛ خلوتگاهی واقع در دره

یکی از عوامل جذابیت مناطق طبیعی در استان گیلان وجود چشمه‌های آب گرم به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری آن است. چشمه آبگرم علی داشی معروف به مشه‌سوئی در مجاورت روستای گیلده در فاصله 30 کیلومتری شهرستان آستارا قرار دارد.

پیاده‌روی تا ارتفاعات دره برای تماشای چشمه آبگرم، مطمئناً باعث نشاط و سرزندگی شما می‌شود. چشمه آب گرم علی داشی با دارابودن خواص درمانی بی‌شمار، این فرصت را به شما می‌دهد تا در آب‌های درمانی آن استفاده کنید. مسافرانی که از گذرگاه حیران عبور می‌کنند می‌توانند به‌راحتی بازدید از این چشمه را در برنامه سفر خود قرار دهند.

 

۷. روستای داماش؛ نگینی درخشان در قلب گیلان

در سفرتان به گیلان، از بازدید از روستای داماش غافل نشوید. این محیط سرسبز و درخشان یکی دیگر از ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان است که مملو از چشمه‌های آب معدنی است. این روستا دارای شگفتی‌های طبیعی قابل توجه است که یکی از آنها گونه‌ای گل منحصربه‌فرد، به نام زنبق چلچراغ است. این گل زیبا تنها در دو منطقه جهان داماش گیلان و لنکران در جمهوری آذربایجان می‌روید. محیط جذاب این روستا سفری به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد و کنجکاوی سیری‌ناپذیری برای گشت‌وگذار در داماش گیلان را به شما ارائه می‌دهد.

 

۸. روستای اولسبلنگاه ماسال؛ یکی از شگفتی‌های طبیعی استان گیلان

سفر به روستای اولسبلنگاه، سفری میان ابرهاست که بهترین تجربه گردشگری را در فصل گرم سال به شما ارائه می‌دهد. نام این روستا برگرفته از گویش تالشی به معنای «محل رویش درخت توت» است.

پیمودن 25 کیلومتر از ماسال تا روستای اولسبلنگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کلبه‌های چوبی این روستا که در ارتفاعات مه‌آلود واقع شده‌اند، اقامت کنید و طعم محصولات محلی و نان‌های سنتی را بچشید.

 

C:\Users\HI USER\Downloads\Trip-to-Olsbelangah..jpg

 

کلام آخر

مهم نیست که چقدر از جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی گیلان صحبت می‌کنیم، باز هم چیزهای بیشتری برای کشف این استان وجود دارد! در این مقاله سعی کردیم ۸ لوکیشن ناشناخته گیلان را معرفی کنیم. علاوه بر این نقاط ناشناخته، استان گیلان میزبان گوهرهای پنهان بسیاری است که مسافران هنگام بازدید از این منطقه به دنبال آن هستند. به‌راستی که گیلان یکی از استان‌های شگفت‌آور کشورمان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied