شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

قیمت تور آنتالیا

این مطلب در مورد نحوۀ قیمت گذاری تورها از جمله تورهای آنتالیا صحبت خواهم کرد. این مطلب شما را با چگونگی تعیین قیمت یک تور و خدمات گردشگری موجود در آن آشنا خواهد کرد. بنابراین اگر قصد سفر دارید و برای آن میخواهید در یک تور ثبت نام کنید و در حال بررسی پکیجهای مختلف هستید و قیمتهای آنها را مقایسه میکنید، این اطلاعات به کمک شما خواهند آمد. حتی پس از انتخاب یک آژانس و در زمان خرید تور و عقد قرارداد نیز این اطلاعات کمک می کنند تا با آگاهی کامل و دید باز اقدام نمایید.

در مطلب گذشته در مورد تور لحظه آخری آنتالیا یا تور ارزان آنتالیا صحبت شد. و در این مطلب در مورد نحوۀ قیمت گذاری تورها از جمله تورهای آنتالیا صحبت خواهم کرد. این مطلب شما را با چگونگی تعیین قیمت یک تور و خدمات گردشگری موجود در آن آشنا خواهد کرد. بنابراین اگر قصد سفر دارید و برای آن میخواهید در یک تور ثبت نام کنید و در حال بررسی پکیجهای مختلف هستید و قیمتهای آنها را مقایسه میکنید، این اطلاعات به کمک شما خواهند آمد. حتی پس از انتخاب یک آژانس و در زمان خرید تور و عقد قرارداد نیز این اطلاعات کمک می کنند تا با آگاهی کامل و دید باز اقدام نمایید. بنابراین در ادامه همراه من باشید تا اطلاعات کاملی در مورد قیمت گذاری تورها، مثلاً قیمت تور آنتالیا بدست آورید. ضمناٌ میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو تور آنتالیا با ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید.

 

تور آنتالیا

 

نحوۀ تعیین قیمت تورها

قیمت یک تور بر اساس مجموع قیمت خدمات موجود در آن تعیین می شود. یک تور، یا یک پکیج تور یا یک سفر برنامه ریزی شده از یکسری خدمات گردشگری تشکیل شده است که مسافران با استفاده از آن خدمات راهی سفر می شوند. یعنی با استفاده از این خدمات است که سفر خود را آغاز می کنند، ادامه میدهند و سپس به پایان میرسانند.

قیمت تور نیز شامل مجموع قیمت تمام این خدمات است. این خدمات شامل وسیلۀ سفر، محل اقامت مسافر در مقصد، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، ترانسفر بین شهری در تورهای ترکیبی دو یا چند شهری، بیمۀ مسافرتی، گشت شهری و خدمات تورلیدر یا راهنمای گشت می باشد.

این خدمات در بین تورهای داخلی و خارجی یکسان است و تمام یا بخشی از آنها و انواع مختلف آنها در تور قرار داده شده و تور برنامه ریزی میشود. اما فقط در تورهای خارجی و آنهم به مقصد کشورهایی که برای ورود به آن کشورها به ویزا نیاز باشد، خدمت اخذ ویزای توریستی نیز به خدمات موجود در تور و بهای آن نیز به قیمت کلی تور افزوده خواهد شد.

احتمالاٌ میدانید که بجز چهار کشور ترکیه، مالزی، گرجستان و ارمنستان، برای سفر به سایر کشورها به ویزا نیاز دارید. در تورهای خارجی، بجز تورهای ترکیه و تورهای مالزی، گرجستان و ارمنستان ، لازم است قبل از سفر ویزای آنها را دریافت کنید. تمام خدمات نام برده شده، از زمان شروع سفر تا خاتمۀ آن یکی یکی ارائه شده و مسافر از آنها بهرهمند میشود، اما خدمات اخذ ویزای توریستی پیش از شروع سفر ارائه شده و مسافر با دریافت ویزا، اجازۀ سفر یا خروج از کشور و ورود به کشور مقصد را پیدا میکند و میتواند از تور استفاده کند.

بنابراین قیمت یک تور شامل قیمت تمام خدمات موجود در آن شده و بعلاوۀ مبلغی بعنوان سود یا دستمزد ارائۀ خدمات میشود و در نهایت قیمت کلی تور تعیین میشود. شما بعنوان مسافر با ثبت نام در تور یا خرید آن و پرداخت بهای آن، تمام خدمات موجود در آنرا یکجا و بصورت کلی خریداری یا رزرو میکنید و در زمان سفر از آنها بهرهمند میشوید.

 

قیمت تور آنتالیا

 

هرکدام از این خدمات تامین کننده های مختلف و متفاوتی دارند که، یک آژانس مسافرتی بعنوان برگزار کنندۀ تور، تک تک آنها را از تامین کننده گردآوری کرده و آنها را بر اساس زمان و مکان دقیق آنها مرتب کرده و در اصل بر اساس آنها یک سفر را برنامه ریزی میکند و آنها در قالب یک پکیج کامل تور ارائه میکند.

اما جدا از اینکه هرکدام این خدمات تامین کننده و قیمت خاص خود را دارند، انواع مختلفی هم دارند که بسته به عوامل و شرایطی مانند نوع تور، کیفیت آن، ویژگی های مقصد، فاصلۀ مبدا و مقصد، تعداد شبهای اقامت، تعداد نفرات شرکت کننده در تور و درخواست مسافر، یکی از انواع این خدمات انتخاب شده و در تور قرار داده میشود.

ضمناٌ اینکه کدام نوع از یک خدمت در تور گنجانده شود، بر نوع، کیفیت و قیمت تور اثر میگذارد. برای مثال، یک تور بصورت هوایی و دیگر بصورت زمینی برگزار میشود. یعنی وسیلۀ سفر هواپیما یا یکی از وسایل سفر زمینی است. مثلاٌ تور آنتالیا بصورت هوایی و با استفاده از پرواز انجام میشود، اما تور مشهد هم بصورت هوایی و هم بصورت زمینی با قطار یا اتوبوس توریستی انجام میشود.

یا تور زمینی قشم با استفاده از قطار و اتوبوس توریستی از مبدا تهران تا بندرعباس انجام شده و از آنجا لازم است با یک وسیلۀ سفر دریایی از بندرعباس تا قشم را طی کنید. اینجا ویژگی های مقصدی مانند قشم که یک جزیره است باعث انتخاب این نوع از وسایل سفر میشود.

مورد دیگر اقامتگاه در مقصد است که از چادر مسافرتی و خانه های محلی و بوم گردی تا هتل های مجلل 5 ستاره متغیر است. نوع و کیفیت تور است که اقامتگاه در مقصد را تعیین میکند. در تورها که توسط آژانسهای مسافرتی ایرانی و برای مسافران ایرانی برای مقاصد مختلف برنامه ریزی میشوند، معمولاً از هتل بعنوان اقامتگاه استفاده میشوند.

درجه و کیفیت هتل بسته به بودجه و سیلقه و درخواست مسافر انتخاب میشود. اما در یکسری از تورهای خاص و طبیعت گردی داخلی، از خانه های محلی و بوم گردی یا حتی کمپینگ و چادر مسافرتی نیز برای اقامت استفاده میشود.

سایر خدمات نیز کیفیت و انواع مختلفی دارند. مثلاً سقف پوشش بیمۀ مسافرتی از 5 تا 50 هزار یورو متفاوت است. یا گشت شهری در تور نیز میتواند کیفیت و تعداد متفاوتی داشته باشد. برای مثال، در یک تور فقط یک گشت شهری با یک میان وعده وجود دارد که باید هزینۀ ورودیه ها را مسافر بپردازد. اما در تور دیگری به تعداد شبهای اقامت گشت شهری با یک وعدۀ غذایی به همراه پرداخت ورودیه ها در نظر گرفته شده است.

تمام این مثالها و موارد دیگری وجود دارند که بر نوع و کیفیت و در نهایت بر قیمت تور اثر میگذارند. در زمان بررسی پکیجهای مختلف تور، حتماٌ به مواردی برخواهید خورد که در ظاهر دو تور یکسان به نظر میرسند که قیمتهای متفاوتی دارند. بسیاری از مسافران تور ارازنتر را انتخاب خواهند کرد.

اما معمولاٌ اختلاف در قیمت تور به دلیل اختلاف در نوع و تعداد خدمات گردشگری موجود در آنها میباشد. بنابراین آشنایی با تک تک خدمات گردشگری موجود در یک تور و شناخت انواع هرکدام از آنها میتواند باعث شود که بهترین و با کیفیت ترین تور را با مناسبترین قیمت انتخاب کنید تا سفری عالی و خاطره انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

در آخر

و در آخر اینکه سعی شد در این مطلب اطلاعات کاملی از نحوۀ قیمت گذاری یک تور ارائه شود تا هم با خدمات گردشگری موجود در تورها و انواع آنها و دلیل استفاده از انواع مختلف آنها در تور و تاثیر این استفاده بر نوع، کیفیت و قیمت تور آشنا شوید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید.آ

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied