شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفر بهاری؛ از معرفی مقصد تا خرید بلیط

. با رزرو آنلاین هتل این امکان را خواهید داشت که بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان هتل مدنظر خود را رزرو کنید و دیگر دغدغه‌ای برای پرشدن اتاق‌ها نداشته باشید.

فصل بهار و تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای سفر، طبیعت‌گردی و ثبت خاطرات فراموش‌نشدنی هستند البته به شرط آنکه مقصد سفر خود را به درستی انتخاب کنید. درواقع با اینکه همه شهرهای ایران زیبا و جذاب هستند، اما هنگام انتخاب مقصد باید روحیات و خواسته‎‌های خود را مدنظر قرار دهید و متناسب با شرایط خود یک مقصد برای سفر انتخاب نمایید. در ادامه چند مورد از مقاصد بهاری داخلی را معرفی خواهیم کرد و به بررسی نکاتی درباره خرید بلیط و رزرو آنلاین هتل خواهیم پرداخت.

 

مقاصد ایده آل برای سفر در بهار

کشور عزیز ما ایران در فصل بهار غرق در زیبایی و طراوت است و طبیعت اکثر شهرهای آن در حال نو شدن و سرسبزی هستند. به‌همین‌خاطر انتخاب یک مقصد از میان شهرهای زیبا و خوش‎‌آب‌وهوای داخلی کار نسبتا سختی است. از جمله مقاصد پرطرفدار بهاری عبارتند از:

کاشان: شهر کاشان یکی از جذاب‌ترین مقاصد بهاری محسوب می‌شود که به گلاب‌های خوش‌عطر و دیگر عرقیات گیاهی معروف است. خانه عامری‌ها، باغ فین، مسجد و مدرسه آقا بزرگ، خانه تاریخی احسان، امامزاده سلطان امیر احمد، مسجد مدرسه سلطانی و... از جاهای دیدنی و تاریخی کاشان هستند.

تهران: تهران یکی از شهرهای شلوغ و پرترافیک ایران است که در تعطیلات نوروز میزان این شلوغی کاهش می‌یابد؛ به‌همین‎‌خاطر نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای تهران‌گردی است. شهر تهران جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌توان از میان آنها کاخ گلستان، مجموعه کاخ سعدآباد، موزه ایران باستان، باغ فردوس تهران، دربند، خانه موزه مقدم، مجموعه کاخ نیاوران، باغ نگارستان، پل طبیعت، سردر باغ ملی، امام‌زاده صالح و... را نام برد.

در سفر به تهران نگران محل اقامت نباشید؛ چراکه هتل‎‌های مختلف و متعددی در تهران وجود دارد و برای هر سلیقه و بودجه‎‌ای می‌توان هتل مناسب پیدا کرد. فقط بهتر است رزرو هتل در تهران ارزان را قبل از آغاز سفر خود انجام دهید تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید.

 

تهران

تبریز: از دیگر شهرهای بزرگ و زیبای ایران که آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود جای داده است، شهر تبریز را می‌توان نام برد. علاوه‌بر جاهای دیدنی شهر تبریز، در اطراف آن نیز جاذبه‌های گردشگری زیبایی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان دهکده توریستی کندوان را نام برد. بازار تبریز، ائل گلی، مسجد کبود، مقبره‌الشعرا، خانه مشروطه تبریز و... از جمله آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تبریز هستند.

سفر هوایی و زمینی از اکثر نقاط کشور به تبریز امکان‌پذیر است. همچنین هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی برای اقامت مسافران وجود دارد. پس نگران رزرو هتل در تبریز نباشید؛ البته در ایام پیک سفر مثل تعطیلات نوروزی رزرو هتل را در اولویت قرار دهید و قبل از آغاز سفر هتل مدنظر خود را رزرو کنید.

شیراز: در فصل بهار شیراز به اوج زیبایی خود می‎‌رسد و مطمئنا آب‌وهوای معتدل و عطر بهارنارنج پیچیده در هوا شما را ذوق‌‌زده خواهدکرد. برای سفر به شیراز در تعطیلات عید بهتر است، مقدمات سفر خود را چند هفته قبل از فرارسیدن بهار انجام دهید؛ چراکه شیراز جزو مقاصد محبوب و شلوغ در نوروز است.

اگر به موقع برای سفر اقدام نکنید ممکن است برای رزرو هتل یا حتی خرید بلیط با مشکل روبرو شوید. دروازه قرآن، ارگ کریم‌خان، تخت جمشید، حافظیه، آرامگاه سعدی و... از جمله جاهای دیدنی و جذاب شیراز هستند.

اصفهان، کرمان، یزد، دشت لاله‌های واژگون در چهارمحال بختیاری، باغ لاله‌های چالوس، محلات، ماسال، ترکمن صحرا در استان گلستان، دشت بابونه در فندقلو اردبیل، دشت دریاسر در تنکابن و... از دیگر مقاصد محبوب بهاری هستند که زیبایی برخی از این دشت‌ها فقط در فصل بهار قابل تماشاست.

لاله های واژگون کوهرنگ

 

نکات مهم برای خرید بلیط و رزرو هتل

سفر در فصل بهار و تعطیلات نوروزی بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است، اما برای سفر در این ایام باید کارهایی مثل خرید بلیط و رزرو هتل را زودتر از موعد سفر انجام دهید؛ چراکه افزایش تقاضا برای سفر در این فصل باعث پرشدن سریع ظرفیت هتل‌ها و وسایل نقلیه می‌شود.

برای خرید بلیط بهتر است در سایت‎‌های معتبر و در بین ایرلاین‌های مختلف جستجو کرده و در نهایت بلیط مناسب با شرایط و بودجه خود را پیدا کنید. جستجو در بین بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز گزینه خوبی برای پیدا کردن بلیط قیمت مناسب است، البته این مورد شاید در ایام عید نوروز چندان کاربردی نباشد؛ چون همه بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شوند و موردی برای بلیط لحظه آخری باقی نمی‌ماند. درصورت وجود بلیط لحظه آخری هم قیمت آن دیگر پایین نخواهد بود. برای خرید بلیط قطار می‌توانید زمانی‌که شرکت‌های مختلف شروع به پیش فروش بلیط کردند، اقدام به خرید نمایید.

رزرو هتل نیز از جمله کارهایی است که باید قبل از آغاز سفر آن را نهایی کنید؛ به‌خصوص در ایام پیک سفر که هر لحظه امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد. با رزرو آنلاین هتل این امکان را خواهید داشت که بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان هتل مدنظر خود را رزرو کنید و دیگر دغدغه‌ای برای پرشدن اتاق‌ها نداشته باشید. هنگام رزرو هتل به مواردی مثل موقعیت قرارگیری آن، قوانین پذیرش و استرداد، امکانات و خدمات و... توجه داشته باشید و از افرادی که قبلا در آن هتل اقامت داشتند، پرس‌وجو و نظرخواهی کنید.

در نهایت سعی کنید برای سفر در ایام عید کارهایی مثل خرید بلیط و رزرواسیون هتل را برای روزهای آخر اسفند نگه ندارید و چند هفته قبل از آغاز عید مقدمات سفر خود را مهیا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied