شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

خطراتی که ممکن است ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن برای شما داشته باشند!

به همین دلیل هر روز نیاز به پلتفرم‌ها برای برگزاری کلاس آنلاین یا رویدادها و جلسات آنلاین بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن دو تا از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌ها برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی به حساب می‌آیند

خطراتی که ممکن است ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن برای شما داشته باشند!

سازمان‌های بزرگ و کوچک، موسسات آموزشی و عموم مردم سالیان زیادی است که جلسات، رویدادها و کلاس‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. همچنین کارمندان خیلی از شرکت‌ها به‌صورت فریلنسری مشغول به کار هستند. به همین دلیل هر روز نیاز به پلتفرم‌ها برای برگزاری کلاس آنلاین یا رویدادها و جلسات آنلاین بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن دو تا از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌ها برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی به حساب می‌آیند. غافل از اینکه می‌توانند خطرات زیادی را هم برای میزبان و شرکت‌کنندگان داشته باشند. افشای اطلاعات محرمانه جلسات و آلودگی سیستم به ویروس‌ها تنها دو نمونه از ساده‌ترین مشکلات ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن در ایران هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا خطراتی را که ممکن است برای شما داشته باشند، به طور کامل توضیح دهیم.

 

آشنایی با ادوبی کانکت و ویژگی‌های آن

ادوبی کانکت یک راه‌حل مبتنی بر داده‌های ابری است که کسب‌وکارها، آژانس‌ها و موسسات آموزشی می‌توانند برای برگزاری کلاس‌ها، جلسات یا رویدادها به‌صورت آنلاین از آن استفاده کنند. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید برگزاری جلسات آنلاین خود را حتی کارآمدتر از جلسات حضوری خود انجام دهید. استفاده از ادوبی کانکت به‌صورت نسخه آنلاین (وب‌سایت)، نرم‌افزارهای اندروید و آیفون در سه حالت نسخه آزمایشی (Free trial available)، رایگان و پولی استفاده کنید. از ویژگی‌های ادوبی کانکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قالب‌ها: شما می‌توانید صفحه رویداد، جلسه یا کلاس خود را در قالب‌های متفاوتی نمایش دهید. برای مثال قالب را به‌صورت یک ویدئو تکی یا قالبی با بخش‌های مختلف انتخاب کنید.
  • واکنش‌ها و درخواست‌ها: رویداد آنلاین شما در ادوبی کانکت دقیقا مشابه یک جلسه واقعی برگزار می‌شود. به‌گونه‌ای که شرکت‌کنندگان می‌توانند برای پاسخگویی به سوالات میزبان درخواست دهند و بعد از باز شدن صدا یا ویدئو از سوی میزبان، صحبت کنند. همچنین واکنش نشان دادن نسبت به کنفرانس میزبان از طریق شرکت‌کنندگان امکان‌پذیر است.
  • مدیریت چت‌ها: شرکت‌کنندگان می‌توانند نظرات خود را در قالب پیام متنی در قسمت چت، تایپ کنند. مدیریت چندین پیام متنی در بخش چت‌ها هم برای میزبان امکان‌پذیر است.
  • اشتراک‌گذاری اسناد: یکی از قابلیت‌های ادوبی کانکت، اشتراک‌گذاری اسناد در قالب فایل PDF است.
  • تجزیه و تحلیل رویداد: گزارش حضور و غیاب، مشارکت کاربران در گفتگوی متنی، پرسش و پاسخ، دانلود فایل، نظرسنجی و... از گزارش‌هایی هستند که بعد از رویداد مشاهده می‌کنید. تجزیه و تحلیل این گزارش‌ها می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

 

آشنایی با بیگ بلوباتن و ویژگی‌های آن

بیگ بلوباتن یک نرم‌افزار منبع باز است که موسسات آموزشی برای آموزش الکترونیک و کسب‌وکارها برای برگزاری جلسات آنلاین خود استفاده می‌کنند. با این نرم‌افزار، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان یا کارکنان سازمان خود را همان‌طور که می‌خواهید، انجام دهید. این نرم‌افزار حتی در برخی موارد بهتر از آموزش‌های حضوری عمل می‌کند. شما می‌توانید از نسخه وب بیگ بلوباتن به‌صورت رایگان استفاده کنید. برخی از ویژگی‌های بیگ بلوباتن شامل موارد زیر هستند:

  • ایموجی‌ها: شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از ایموجی‌ها، احساسات خود را به میزبان و برگزارکننده کلاس یا جلسه آنلاین نشان دهند.
  • اشتراک‌گذاری صفحه نمایش: برای آموزش یا اجرای فایل‌های مورد نیازتان، صفحه نمایش سیستم خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید.
  • طراحی سوالات: با برگزاری پرسش و پاسخ در این نرم‌افزار، توانایی‌های شرکت‌کنندگان را به چالش بکشید.
  • وایت برد: در بیگ بلوباتن یک وایت برد مجازی در معرض دید تمام شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و میزبان و مجریان می‌توانند روی آن مطالبی را بنویسند تا همه افراد حاضر ببینند.

 

ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن در ایران

متاسفانه کاربران ایرانی هیچ وقت نمی‌توانند به نسخه اصلی ادوبی کانکت دسترسی داشته باشند و تمام نسخه‌های موجود در اینترنت، نسخه‌های کرک شده این نرم‌افزار هستند. البته اگر شما هم قابلیت پرداخت دلاری برای دسترسی به تمام امکانات ادوبی کانکت را دارید، می‌توانید مستقیما از سایت خود ادوبی کانکت اشتراک مورد نظرتان را تهیه کنید. ولی با توجه به نوسانات ارزی هم ممکن است تهیه اشتراک شما برای همیشه امکان‌پذیر نباشد. از طرفی بیگ بلوباتن یک پلتفرم اوپن سورس یا منبع باز است که احتمال دارد هر نسخه آن با تغییراتی مانند نصب بدافزارها در اختیار شما قرار بگیرند. درست است که ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن دو نرم‌افزار محبوب برای برگزاری کلاس‌ها، جلسات یا رویدادهای آنلاین هستند. ولی برای کاربران ایرانی می‌توانند تا حد زیادی دردسرساز باشند. با توجه به وجود پلتفرم‌های ایرانی می‌توانید بدون دردسر برای اطلاعات محرمانه جلسات خود، استفاده از خدمات پشتیبانی به زبان فارسی، عدم نیاز به فیلترشکن و... جلسات، رویدادها و کلاس‌های خود را برگزار کنید. در ادامه همراه ما باشید تا مشکلات این دو پلتفرم را برای کاربران ایرانی بررسی کنیم.

 

خطرات ادوبی کانکت برای کاربران ایرانی

خرید اشتراک ادوبی کانکت برای تمام کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و با نسخه رایگان باید از قابلیت‌های کم‌تری نسبت به نسخه‌های پولی استفاده کرد. همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران ایرانی از طریق سایت‌های مختلف، نرم‌افزار ادوبی کانکت را نصب کنند که نسخه کرک شده آن است. آیا می‌دانید این نسخه‌ها چه خطراتی برای رویداد یا جلسات آنلاین شما دارند؟

 

 

  • ویروس‌های نرم‌افزاری: با وارد شدن این ویروس‌ها به نرم‌افزاری که شما استفاده می‌کنید، دسترسی به اطلاعات محرمانه شما ممکن می‌شود.
  • دانلود سخت: بسیاری از سایت‌ها برای ارائه نسخه کرک شده ادوبی کانکت، شما را به سایت‌های ناامن هدایت می‌کنند و برای دانلود نرم‌افزار باید مسیر پیچیده‌ای را بگذرانید.
  • ناپایداری برنامه و سیستم: بعد از نصب نرم‌افزارهای کرک شده، متوجه ناپایداری سیستم می‌شوید که کاملا طبیعی است. بله درست شنیدید! عملکرد خیلی از سیستم‌ها بعد از نصب نرم‌افزار کرک شده کاهش پیدا می‌کند.
  • خطرات امنیتی: در این نرم‌افزارهای کرک شده شما قصد دارید محرمانه‌ترین اطلاعات را در جلسات توضیح دهید و به‌صورت ویدئویی با شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه صحبت کنید. پس باید خیلی نگران افشای اطلاعات محرمانه جلسات خود باشید؛ زیرا ممکن است ارائه‌دهندگان این نرم‌افزار از طریق میکروفون یا دوربین به صدا و اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

 

خطرات بیگ بلوباتن برای کاربران ایرانی

C:\Users\user\Desktop\1920px_BigBlueButton-1100-880x495.jpg

 

آیا اطلاعاتی درباره نرم‌افزارهای منبع باز دارید؟ بیگ بلوباتن یک نرم‌افزار منبع باز است. یعنی اینکه منبع آن برای عموم کاربران باز بوده و در دسترس هر کاربری قرار می‌گیرد. این باعث می‌شود کاربران بتوانند آن را به‌صورت سفارشی‌سازی شده درآورده و به افراد دیگر ارائه دهند. خیلی از سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها و امکان سفارشی‌سازی نرم‌افزار به دنبال آن هستند. اما خطرات زیادی مانند مشکلات امنیتی، امکان نفوذ رقبای کسب‌وکار شما، افشای اطلاعات محرمانه جلسات آنلاین و سیستم، شما را تهدید می‌کنند.

 

رویداد و کلاس آنلاین را بدون دردسر برگزار کنید!

در این مطلب درباره ویژگی‌های ادوبی کانکت، بیگ بلوباتن و خطرات آن‌ها برای کاربران ایرانی صحبت کردیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای برگزاری رویداد و کلاس آنلاین خود بدون دردسر هستید، کافی است سراغ پلتفرم‌های ایرانی معتبری مانند الوکام بروید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied