شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

عجیب ترین جاهای دیدنی سریلانکا که باید ببینید

اگر برای خرید تور سریلانکا به دنبال آژانس مسافرتی و هواپیمایی معتبر می‌گردید، ما به شما آژانس شباویز پرواز را معرفی می‌کنیم.

عجیب ترین جاهای دیدنی سریلانکا که باید ببینید

بهترین سواحل دنیا، زیبا‌ترین قلعه‌ها، شگفت‌انگیزترین جزیره‌ها و اسرارآمیزترین جاذبه‌های تاریخی، همه و همه در کشور سریلانکا جمع شده‌اند. برای دور شدن از هیاهوی زندگی روزمره و رقم زدن خاطرات ماندگار، سفر به این کشور زیبا، واقع در آسیا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. البته پیش از سفر بهتر است با عجیب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا همچون قلعه سیگیریا، قله آدم، جزیره دارچین و معبد دندان مقدس کمی بیشتر آشنا شوید. 

 

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا، جزیره‌ای در جنوب آسیا است که در گذشته با نام سیلان شناخته می‌شد. باید قبل از سفر جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید؛ زیرا این کشور به دلیل داشتن سواحل زیبا، طبیعت خارق‌العاده و معابد متعدد، در چند دهه اخیر به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. پایتخت سریلانکا، کلمبو نام دارد و یکی از پررفت‌وآمدترین شهرهای این کشور نیز محسوب می‌شود. اغلب گردشگران نیز کلمبو را برای سفر انتخاب می‌کنند.

 

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای سریلانکا به دلیل نزدیکی به خط استوا معمولا گرم است. میانگین هوا در نواحی ساحلی و دشت‌های سریلانکا در اغلب روزهای سال به ۲۶ تا ۳۰ و در ارتفاعات به ۱۴ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان سفر به سریلانکا و بازدید از سواحل جنوبی و مناطق مرتفع، از دسامبر تا مارس است؛ اما برای سفر به سواحل شرقی و شمالی این کشور، حدفاصل بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه با جاذبه‌های دیدنی سریلانکا بیشتر آشنا خواهید شد.

 

قلعه سیگیریا؛ از قدیمی ترین جاهای دیدنی سریلانکا

اولین گزینه از جاهای دیدنی سریلانکا، قلعه سیگیریا است. این قلعه که در سال ۱۹۸۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و از مهم‌ترین جاذبه های سریلانکا به شمار می‌رود. سیگیریا بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و شامل باغ‌ها، عمارت‌ها، حوضچه‌ها و دیوارهای سنگی است. برای دسترسی به بخش بالایی قلعه باید ۱۲۰۰ پله را طی کنید.

قلعه سیگیریا، معماری بسیار جذابی دارد و سالانه گردشگران متعددی را از سراسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند. به عقیده برخی کارشناسان، سنگ بستر قلعه، سنگی آتشفشانی است که سازندگان، آن را تراشیده‌اند.

 

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا؛ مکانی برای آموزش و سرگرمی

یکی از جاهای بنتوتا سریلانکا، مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا است. این مرکز که در دهه ۸۰ میلادی در دهکده کوسگودا راه‌اندازی شد، محلی برای نگهداری و پرورش انواع گونه‌های لاک‌پشت است. شما می‌توانید لاک‌پشت‌های پیر و جوان را در این مرکز از نزدیک ببینید و با نحوه لانه‌سازی و تخم‌گذاری آن‌ها آشنا شوید.

اگر به این موجودات دوست‌داشتنی علاقه‌مند هستید، مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا، بهترین مکان برای شناخت بیشتر و بهتر انواع گونه‌های لاک‌پشت، به‌ویژه آن‌هایی که در معرض انقراض قرار دارند، محسوب می‌شود.

 

جزیره سینامون (دارچین)؛ یکی از بهترین جاذبه های سریلانکا

اصلی‌ترین سوغات سریلانکا، دارچین است. در حقیقت، این کشور، حدود ۹۰ درصد از مایحتاج دارچین سراسر دنیا را تامین می‌کند. در نتیجه، وجود مکانی به نام جزیره سینامون یا دارچین، در سریلانکا، چندان عجیب نیست. این جزیره، واقع در جنوب کشور، بهترین مزارع دارچین را در خود جای داده است. با سفر به سینامون می‌توانید کلیه مراحل برداشت، روغن‌گیری و لوله‌کردن دارچین را از نزدیک ببینید.

البته جاذبه‌های جزیره سینامون فقط به مزارع خوش‌عطر و بوی دارچین ختم نمی‌شود، بلکه تفریحات آبی این جزیره نیز طرفداران بسیاری دارند و اقامت در سینامون را برایتان خاطره‌انگیزتر می‌کنند. با این اوصاف تور سریلانکا نوروز 1403 گزینه‌ای بی‌نظیر برای چند روز لذت بردن از طبیعت و تفریحات سریلانکا با آرامش خاطر خواهد بود.

 

باغ جانورشناسی ملی؛ شگفتی حیات وحش در جاهای دیدنی سریلانکا

باغ جانورشناسی ملی سریلانکا یا باغ وحش دهیوالا، واقع در استان غربی، در سال ۱۹۳۶، فعالیت خود را آغاز کرد. دهیوالا، قدیمی‌ترین باغ‌وحش آسیا محسوب می‌شود و هم‌اکنون، میزبان بیش از ۳۰۰۰ گونه جانوری است.

باغ جانورشناسی سریلانکا فقط مکانی برای نمایش حیوانات نیست. در حقیقت، دانشمندان روی رفتار حیوانات این باغ‌وحش تحقیق می‌کنند تا بهترین محیط را برای نگهداری و پرورش آن‌ها فراهم سازند. بازدید از دهیوالا را در اولویت قرار دهید؛ چرا که در این باغ‌وحش با حیوانات عجیب‌وغریبی مواجه خواهید شد.

 

ساحل بنتوتا؛ از مشهورترین جاهای دیدنی سریلانکا

ساحل بنتوتا یکی از محبوب‌ترین شهرهای سریلانکا است که به آب‌های آبی و زلال و سواحل شنی شهرت دارد. این ساحل یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و سرگرمی در طول شبانه‌روز شناخته می‌شود. مناظر زیبا، فعالیت‌های آبی متنوع، رستوران‌های لوکس و سنتی و فروشگاه‌های محلی، ساحل بنتوتا را به مقصدی ایده‌آل برای گذراندن یک تعطیلات شاد و آرام تبدیل کرده‌اند.

 

باغ بریف؛ بهشت عاشقان طبیعت

باغ بریف، واقع در هشت کیلومتری بنتوتا، در سال ۱۹۷۰ افتتاح شد. این باغ که اکنون یکی از جاذبه های سریلانکا به شمار می‌رود، در گذشته محل زندگی بویس باوا، معمار مشهور سریلانکایی، بوده است. مساحت باغ بریف به ۲۰ هکتار می‌رسد و بیش از ۱۰۰ گونه درخت در این باغ جای گرفته‌اند.

باغ بریف یکی از محبوب‌ترین مکان‌های سریلانکا برای گشت‌وگذار، پیاده‌روی و پیک‌نیک محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. در سفر به سریلانکا حتما از این جاذبه تماشایی دیدن کنید.

 

قله آدم (سری پادا)؛ عجیب ترین جاذبه مذهبی سریلانکا

یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا، قله آدم یا سری پادا است. این قله 2 هزار و 243 متری، واقع در شهر کندی، جنبه مذهبی دارد؛ زیرا اهالی سریلانکا، ردپای به‌جامانده روی یکی از سنگ‌های قله آدم را متعلق به فردی مقدس می‌دانند. مسیحیان آن را به سنت توماس، مسلمانان به حضرت آدم، هندوها به شیوا و بودایی‌ها به بودا ربط می‌دهند.

زائران سری پادا معمولا نیمه‌های شب از کوه بالا می‌روند تا هنگام طلوع خورشید روی قله باشند. قطعا تماشای طلوع از این ارتفاع، به تجربه‌ای ماندگار تبدیل خواهد شد. بهترین زمان سفر به سریلانکا و بازدید از قله آدم، از ماه دسامبر تا می است. در مسیرهای منتهی به قله آدم، غرفه‌های فروش چای و خوراکی نیز وجود دارند.

 

مرکز خرید مجستیک سیتی؛ از همه جا و همه رنگ

سریلانکا، مراکز خرید محبوبی دارد که یکی از آن‌ها، مجستیک سیتی، واقع در شهر کلمبو است. مرکز خرید مجستیک سیتی که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد، شامل 5 طبقه بالا و 2 طبقه زیرزمین است و متراژ زمین آن به 23 هزار مترمربع می‌رسد.

انواع لباس، کیف، کفش، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و لوازم منزل را با کیفیت مطلوب می‌توانید از فروشگاه‌های این مجموعه خریداری کنید. فودکورت، محوطه بازی کودکان، سوپرمارکت و پردیس سینمایی نیز از جمله سایر امکانات موجود در مرکز خرید مجستیک سیتی به شمار می‌روند.

 

معبد دندان مقدس؛ دندان بودا در جاهای دیدنی سریلانکا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و مراکز مذهبی سریلانکا، معبد دندان مقدس، واقع در شهر کندی است. دندان بودا که در این محل نگهداری می‌شود، سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارد. جشن‌های متعددی از جمله جشن پرنده طلایی نیز در معبد دندان مقدس برگزار می‌شوند. اگر با تور ترکیبی سریلانکا از این کشور دیدن کنید، بازدید از شهرهای کندی و کلمبو را نیز در برنامه سفر خواهید داشت.

این معبد که طی سال‌های ۲۵۱ تا ۲۹۳ ساخته شد، در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. اگرچه معبد توث رلیک بیشتر جنبه مذهبی دارد؛ اما با بازدید از آن، با فرهنگ و تاریخ بوداییان ساکن سریلانکا آشنا خواهید شد.

 

بازار بنتوتا؛ بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ مردم سریلانکا

بازار بنتوتا در سریلانکا یک بازار محلی و پرانرژی است که با فروش صنایع دستی، لباس‌های محلی و سوغاتی‌های منحصر به فرد از جمله چای سریلانکا، گردشگران را جذب می‌کند. این بازار، پر از رنگ، بو و زندگی است و گردشگران می‌توانند در آن تجربه خرید متفاوتی داشته باشند؛ همچنین، بازار بنتوتا مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم سریلانکا محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند از تعامل با فروشندگان محلی لذت ببرند.

 

مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر؛ ساختمانی به جا مانده از دوره استعمار

مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر در کلمبو سریلانکا واقع شده و از بهترین مراکز خرید کشور است. بهترین برندهای بین‌المللی همچون نایکی و ریباک در این مرکز خرید شعبه دارند و اجناس خود را با قیمت‌های روز به مشتریان عرضه می‌کنند.

مرکز خرید آرکید ایندیپندنس اسکوئر در میدان استقلال شهر کلمبو، یک جاذبه گردشگری نیز محسوب می‌شود؛ زیرا از ادغام چند ساختمان قدیمی، مربوط به دوره استعمار سریلانکا، تشکیل شده است، معماری جالبی دارد و برخی از بهترین هتل های سریلانکا در نزدیکی آن ساخته شده‌اند.

 

باغ گیاه شناسی پرادنیا؛ از مهم ترین جاهای دیدنی سریلانکا

پرادنیا، مهم‌ترین باغ گیاه‌شناسی در سریلانکا محسوب می‌شود. این باغ در پنج کیلومتری غرب کندی واقع شده و بیش از 4 هزار گونه گیاهی از جمله درختان نخل، ارکیده و گیاهان استوایی را در مساحت ۱۴۷ هکتاری خود جای داده است. با ورود به پرادنیا، مدهوش عطر گل‌ها و گیاهان خواهید شد. تابه‌حال، افراد مشهوری همچون ملکه الیزابت، یوری گاگارین و مارشال تیتو در باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا، درخت کاشته‌اند.

این بوتانیکال گاردن (باغ گیاه‌شناسی) علاوه‌بر میزبانی گیاهان متنوع، محلی برای زندگی زاغ‌ها، میمون‌ها، پرنده‌های مهاجر و لاک‌پشت‌ها است. پرادنیا، زیبایی چشم‌گیری دارد و مکانی مناسب برای تفریح و یادگیری است.

 

کلانیا راجا ماها ویهارا؛ معبد باستانی سریلانکا

در فهرست عجیب ترین جاهای دیدنی سریلانکا باید به معبد کلانیا راجا ماها ویهارا نیز اشاره کنیم. این معبد در شمال شرقی کلمبو، روی تپه‌ای مشرف به رودخانه قرار گرفته است و بزرگ‌ترین معبد سریلانکا محسوب می‌شود. طبق اسناد موجود، قدمت کلانیا راجا ماها ویهارا به ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و آخرین بازسازی آن مربوط به نیمه اول قرن بیستم است.

ارزش مذهبی و تاریخی، معماری منحصربه‌فرد و مجسمه عظیم‌الجثه بودا در محوطه معبد، از دلایل اصلی محبوبیت کلانیا راجا ماها ویهارا در سریلانکا محسوب می‌شوند. از آنجا که دمای هوای سریلانکا در تابستان بسیار گرم است، زمستان را برای بازدید از این معبد پیشنهاد می‌کنیم.

 

تانگاله؛ ساحلی مخفی در جاذبه های سریلانکا

ساحل تانگاله در جنوب شرقی سریلانکا، بهترین مکان برای دور شدن از هیاهو و رسیدن به آرامش است؛ زیرا جاده منتهی به این ساحل چندان پررفت‌وآمد نیست و کمتر از سایر سواحل مورد‌توجه گردشگران قرار می‌گیرد. درختان مانگرو و نخل، آب نیلگون و شن‌های سفید، از جاذبه‌های ساحل تانگاله هستند. این ساحل، مواج بسیار خروشانی دارد؛ ازاین‌رو، برای شنا و موج‌سواری چندان مناسب نیست؛ اما فعالیت‌هایی همچون ماهی‌گیری، تماشای غروب آفتاب، پیاده‌روی و حمام آفتاب در این ساحل را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

 

جاهای دیدنی سریلانکا را با شباویز ببینید

اگرچه جاذبه‌های کشور سریلانکا در یک سفر تمام نمی‌شود؛ اما با شناخت عجیب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا، حداقل در سفر اول می‌دانید در پی بازدید از کدام جاذبه‌ها باشید. اگر می‌خواهید سفری فراموش‌نشدنی به سریلانکا، این سرزمین شگفت‌انگیز داشته باشید، حتما از این مکان‌ها بازدید کنید. برای دسترسی آسان‌ و بدون‌دردسر به دیدنی های سریلانکا، استفاده از تور را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با خرید تور سریلانکا از آژانس مسافرتی شباویز، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خود و عزیزان‌تان رقم بزنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان شباویز در تماس باشید.

اگر برای خرید تور سریلانکا به دنبال آژانس مسافرتی و هواپیمایی معتبر می‌گردید، ما به شما آژانس شباویز پرواز را معرفی می‌کنیم. در آژانس هواپیمایی شباویز پرواز محبوب‌ترین تورهای خارجی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. در صورتی که هرگونه سؤالی در ارتباط با قیمت تورهای خارجی، امکانات هر تور، ساعت و تاریخ پرواز، نوع هواپیما و... دارید فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با مشاوران گردشگری ما به شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied