شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

4 نکته برای اخذ ویزای توریستی کانادا

اگر می‌خواهید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید، پیش‌‌از خواندن این مقاله دست به هیچ کاری نزنید! همراه ما باشید تا طلایی‌ترین نکات برای دریافت این ویزا را مرور کنیم.

4 نکته برای اخذ ویزای توریستی کانادا

 

اگر برای اخذ ویزای توریستی کانادا مشکل دارید، این مقاله برای شماست. در این مقاله نکات طلایی اخذ چنین ویزایی را به شما خواهیم گفت. با به‌کارگیری این نکات شانس شما برای دریافت این ویزا تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

Temporary Resident Visa، ویزای توریستی، موقت و ویزیتوری کشور کانادا سندی رسمی است که با داشتن آن هرکسی می‌تواند برای مدت‌زمان مشخصی وارد خاک کانادا شود. این ویزا دارای انواع مختلفی است. انواع ویزای توریستی کانادا عبارت‌ است از:

  • ویزای سینگل: با این ویزا شما اجازه یک‌بار ورود برای 6 ماه را خواهید داشت. پس‌از خروج باید برای ورود مجدد درخواست ویزای جدید کنید. این ویزا مناسب شرکت در رویداد‌های خاص، کنفرانس‌ها و سفر‌های کوتاه‌مدت است.
  • ویزای مولتی: این ویزا 5 ساله است و به شما اجازه می‌دهد که چند بار به خاک کانادا ورود داشته باشید. اما با هر بار ورود می‌توانید 6 ماه در کانادا بمانید.
  • سوپر ویزا: این ویزا مخصوص پدر‌ها، مادر‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مقیم‌های دائم کاناداست. این ویزا 10 سال اعتبار دارد و با داشتن آن می‌توان بدون نیاز به تمدید 5 سال در خاک کانادا ماند.

خلاصه مراحل ابتدایی اخذ ویزای توریستی کانادا

برای پیکاپ ویزای کانادا ابتدا شما باید شرایط اخذ این ویزا را داشته باشید. مدارک عمومی، انگشت‌نگاری و عدم سوءپیشینه مهم‌ترین مراحل ابتدایی برای دریافت این ویزا هستند. مدارک شخصی شامل پاسپورت معتبر و مدت‌دار، عکس، کارت پایان خدمت سربازی ترجمه‌شده و ترجمه شناسنامه است.

اگر متاهل باشید، باید سند ازدواج ترجمه‌شده را نیز ارائه دهید. مدارک تحصیلی و شغلی نیز باید ترجمه شوند. شما باید فرم درخواست ویزای توریستی کانادا را پر کنید و عدم سوءپشینیه خود را نیز به اثبات برسانید و سپس ترجمه کنید. چون در ایران سفارت کانادا وجود ندارد، باید برای انگشت‌نگاری راهی کشور‌های همسایه مثل ترکیه یا امارات متحده عربی شوید تا انگشت‌نگاری برای شما انجام شود.

4 نکته مهم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اینکه بتوانید راحت‌تر ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت کنید، به شما 4 نکته طلایی مهم خواهیم گفت که از دیگر نکات اساسی‌تر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا با این نکات کلیدی آشنا شوید و بتوانید راحت‌تر ویزای توریستی خود را بگیرید.

اثبات کنید که برای سفر خود تدارک دیده‌اید

تدارکات سفر شما برای کشور کانادا اهمیت زیادی خواهد داشت. برنامه سفر شما به‌نوعی نشان می‌دهد که قصد بازگشت دارد و کشور کانادا هم همین را از شما می‌خواهد. برنامه کامل سفر خود را در اختیار کانادا بگذارید.

اگر بلیتی برای پرواز تهیه کرده‌اید، اگر هتلی رزرو کرده‌اید و قصد اقامت در آن را دارید، اگر بیمه خریداری کرده‌اید، همه این مدارک می‌تواند به کانادا کمک کند که راحت‌تر سفر شما را به رسمیت بشناسد و به موجب آن برای‌تان ویزای توریستی صادر کند، این مدارک باید همراه با درخواست فرم ویزا ارسال شوند. از ارسال مدارک جعلی خودداری کنید چون به‌سرعت شناسایی خواهند شد.

اثبات کنید که سفر‌های زیادی را تجربه کرده‌اید

اگر خودتان را به کشور کانادا فردی گردشگر و دوست‌دار مسافرت و سفر به نقاط مختلف جهان معرفی کنید، بسیار خوب است. سفر‌های متعدد این موضوع را به اثبات می‌رساند که شما قصد ندارید در کشور کانادا به سراغ فرصت‌های شغلی بروید و نمی‌خواهید در این کشور اقامت داشته باشید.

در میان سفر‌های متعدد اگر مقصد شما از این سفرها، کشور‌های اروپایی باشد، برای شما بهتر هم هست. چراکه این موضوع نشان می‌دهد شما به قوانین کشور‌های غربی آشنا هستید و احتمالا مشکلی در مسافرت خود به کانادا پیدا نخواهید کرد. کیفیت و تعداد سفر‌ها در این فاکتور نقش اساسی را خواهند داشت. شما باید با مدارکی مثل عکس، بلیت و مهر پاسپورت سفرتان را ثابت کنید.

دعوت‌نامه‌ای موثر داشته باشید

دعوت‌نامه سندی است که شخص معتبری در کشور کانادا برای شما ارسال می‌کند تا بتواند از شما به‌عنوان مهمان دعوت داشته باشد با این هدف که شما قرار است از این کشور دیدن کنید. این دعوت‌نامه باید به‌شکلی نوشته شود که موثر باشد. دعوت‌نامه باید مشخصات فردی که شما را دعوت کرده و خود شما را در بر بگیرد.

باید در دعوت‌نامه مشخص باشد که شما چه ارتباطی با این شخص دارید. مدت‌زمان سفر شما چقدر است و هدف‌تان از سفر چیست. آدرس و تلفن شخصی که شما را دعوت کرده نیز باید در دعوت‌نامه باشد. این نکته نیز باید مشخص شود که او هزینه‌های سفر شما را پرداخت خواهد کرد یا خیر.

مدارک شغلی خود را به‌صورت کامل ارائه دهید

شما باید مدارکی که به شغل و دارایی‌های‌تان در ایران مربوط است را به‌صورت کامل ارائه دهید. قرارداد‌های کاری، نامه‌های شغلی، فیش‌های حقوقی که مربوط به 6 ماه اخیر هستند، سوابق بیمه و گواهی مرخصی کاری ازجمله مدارکی است که می‌تواند به‌کمک شما بیاید.

اگر بازنشسته هستید، حکم‌های بازنشستگی نیز می‌تواند به شما کمک کند. اگر خود، دصاحب بیزینسی در ایران هستید، مدارکی مثل اساس‌نامه شرکت، روزنامه‌های رسمی، لیست پرداختی حقوق کارکنان، لیست پرداخت مالیات و گواهی کسب می‌تواند به کمک شما بیاید.

نکات دیگری برای اخذ ویزای توریستی وجود دارد؟

برای اینکه خیال‌تان از بابت دریافت ویزای توریستی کانادا راحت باشد، بهترین کار این است که مراحل انجام آن را به مجموعه‌ای باسابقه بسپارید. یکی از بهترین پیشنهادها برای شما مجموعه آبرنگ سفر است. شما می‌توانید روی آبرنگ برای پیکاپ ویزای کانادا و حتی رفع ریجکتی ویزای کانادا حساب کنید.

تلاش آبرنگ از بدو تاسیس این بوده که امکان سفر را برای همگان فراهم کند و ازاین‌طریق بتواند کمک کند که مردم زندگی شادتری داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آبرنگ تضمین قیمت و سابقه بالای آن است. آبرنگ بیش‌ از 13 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند. این مجموعه باوجود کیفیت بالا در بین رقبا کمترین قیمت را ارائه می‌دهد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، مراجعه به وب‌سایت این شرکت باسابقه و معتبر است.

جمع‌بندی

اگر بخواهید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید، باید نکات خاصی را در نظر بگیرید. توجه به این نکات شانس شما برای دریافت این نوع از ویزا را افزایش خواهد داد. کانادا باوجود تمام قوانین نسبتا سخت‌گیرانه‌ای که دارد، اگر شرایط ورود به کشورش را رعایت کرده باشید، میزبان خوبی برای شما خواهد بود. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied