شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چه تعداد پلاک فعال خودرو برای هر نفر مجاز است؟

اطلاع از تعداد پلاک‌های فعال یکی از مواردی است که دانستن آن اهمیت زیادی دارد؛ ولی اغلب افراد نمی‌دانند که چطور باید از تعداد پلاک‌های فعال خود اطلاع یابند.

اطلاع از تعداد پلاک‌های فعال یکی از مواردی است که دانستن آن اهمیت زیادی دارد؛ ولی اغلب افراد نمی‌دانند که چطور باید از تعداد پلاک‌های فعال خود اطلاع یابند.

ما در این محتوا در مورد تعداد پلاکی که برای هر فرد مجاز است، صحبت خواهیم کرد و در ادامه به روش‌های مختلف استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی خواهیم پرداخت.

تعداد پلاک فعال مجاز برای هر فرد

هر فرد به تعداد خودرویی که به نام وی ثبت شده است، می‌تواند پلاک فعال داشته باشد؛ برای این منظور نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

علت اهمیت اطلاع از پلاک‌های فعال هر فرد

مالکیت هر وسیله نقلیه از جمله خودرو متعلق به فردی است که پلاک خودرو به نام وی باشد؛ درنتیجه مسئولیت کلیه اتفاقات و تخلفات آن هم بر عهده مالک آن خواهد بود. بنابراین اطلاع از پلاک‌های فعال هر فرد برای جلوگیری از بروز هر مشکلی لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

روش‌های مختلف استعلام تعداد پلاک فعال خودرو

برای استعلام پلاک‌های فعال متعلق به هر فرد شیوه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این بخش، 3 روش کاربردی را برای انجام آن معرفی خواهیم کرد.

استعلام پلاک‌های فعال با مراجعه به دفاتر پلیس +10

ساده‌ترین روش برای اطلاع از پلاک‌های فعال خودرو مراجعه به دفاتر پلیس +10 است. برای این منظور کافی است به این مراکز مراجعه کنید و با ارائه اطلاعات شخصی و تکمیل فرم درخواست مربوطه، از کلیه پلاک‌های فعال خود مطلع شوید. 

استعلام پلاک‌های فعال با مراجعه به سایت پلیس راهور

شاید مراجعه حضوری به مراکز پلیس  +10 برای بسیاری از افراد مشکل باشد. در این‌صورت می‌توانید به سایت راهور به نشانی service.rahvar120.ir مراجعه کنید و مراحل زیر را به‌صورت گام به گام انجام دهید:

مرحله اول: پس از ورود به سایت راهور، در صفحه اصلی روی گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک شده» کلیک کنید.

مرحله دوم: در گام بعدی به صفحه ورود به پنل کاربری منتقل خواهید شد. اگر قبلا در این سایت ثبت‌نام کرده‌اید، با وارد کردن اطلاعات کاربری به داشبورد خود بروید؛ اما اگر پیش از این ثبت‌نام نکرده‌اید، روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید و با وارد کردن شماره موبایل، ثبت‌نام خود در این سایت را انجام دهید.

مرحله سوم: بعد از وارد شدن به سایت می‌توانید به راحتی با وارد کردن کد ملی از کلیه پلاک‌های فعال خود مطلع شوید.

استعلام پلاک‌های فعال در آیتول

یکی از بهترین روش‌های استعلام پلاک‌های فعال، استفاده از سامانه آیتول است. برای این منظور کافی است پس از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن آیتول، در صفحه اصلی گزینه «استعلام پلاک‌های فعال» را انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی خود، از کلیه پلاک‌های فعالی که به نام شماست، مطلع شوید.

استفاده از سامانه آیتول برای اطلاع از پلاک‌های فعال مزایای زیادی دارد که برخی از این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • آیتول برای جلب رضایت کاربران، خدمات خود را با حداقل کارمزد به آن‌ها ارائه می‌دهد.
  • با استفاده از این سامانه به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

ما در این محتوا در مورد تعداد پلاک فعال مجاز برای هر فرد و علت اهمیت آن با شما صحبت کردیم؛ در پایان نیز 3 روش مختلف استعلام پلاک‌های فعال را به شما اطلاع دادیم.

یکی از بهترین روش‌های استعلام پلاک‌های فعال استفاده از سامانه آیتول است که با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت آنلاین و با حداقل کارمزد از کلیه پلاک‌های فعال خود اطلاع پیدا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied