شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راحتی و سلامتی در خواب: معرفی ویژگی‌های بالش‌های بهداشتی

اگر وقت و هزینه خود را صرف تشک و تخت می‌کنید، باید هنگام خرید بالش نیز دقت کنید. بالش‌های خوب می‌توانند دنیای متفاوتی را در شب هنگام خواب آرام شبانه‌ای که شایسته آن هستید ایجاد کنند.

راحتی و سلامتی در خواب: معرفی ویژگی‌های بالش‌های بهداشتی

ما یک سوم زندگی خود را در خواب می‌گذرانیم و برخی از افراد تأثیر یک بالش باکیفیت را بر کیفیت خواب و سلامت کلی دست کم می‌گیرند. بسیاری از افراد دچار بی‌قراری در شب‌، درد در ناحیه گردن هنگام بیدار شدن، درد شانه و سردرد هستند که آن‌ها را آزار می‌دهد. برخی حتی چندین بار در شب از خواب بیدار می شوند و بالش خود را برای بهتر شدن وضعیت خوابشان جا به جا می‌کنند!

افرادی تشک‌ها و تخت‌های گران قیمتی را برای خواب راحت خریداری می‌کنند، بدون اینکه بدانند یک بالش مناسب به راحتی می‌تواند نیمی از احساس راحتی در خواب را فراهم کند. بنابراین اگر وقت و هزینه خود را صرف تشک و تخت می‌کنید، باید هنگام خرید بالش نیز دقت کنید. بالش‌های خوب می‌توانند دنیای متفاوتی را در شب هنگام خواب آرام شبانه‌ای که شایسته آن هستید ایجاد کنند.

چگونه یک بالش مناسب انتخاب کنید؟

اگر به دنبال خواب راحتی هستید، بهتر است برای کمک به بهبود خواب و سلامت کلی بالش بهداشتی و مناسب تهیه کنید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه یک بالش مناسب انتخاب کنید:

راحتی: بالش مناسب باید راحتی کافی را فراهم کند و به سر و گردن اجازه دهد هنگام خواب در وضعیت راحتی قرار گیرند. باید بتوانید سر خود را روی بالش به طوری که سر و بدن در یک راستا قرار بگیرد، بگذارید؛ بدون اینکه به موقعیت یا استحکام بالش فکر کنید یا مجبور باشید از خواب بیدار شوید و آن را جابه‌جا کنید!

ستون فقرات را تراز کند: بالش مناسب به حفظ گردن به صورت صاف و در راستای بدن، هنگام خواب کمک می‌کند، به طوری‌که سر شما نه خیلی بالا و نه خیلی پایین باشد تا باعث فشار به مفاصل و ماهیچه‌های گردن نشود، خوابیدن در این حالت به سردرد، گردن درد و درد شانه شما در شب کمک می‌کند.

کاهش خروپف: بالش‌های نامناسب می‌تواند باعث کشیدگی عضلات گردن شود و ممکن است به ایجاد خروپف در هنگام خواب کمک کند. بالش مناسب باید انحنای طبیعی گردن شما را پر کند و در عین حال کمی فاصله ایجاد کند تا خروپف را کاهش دهد و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

کاهش فشار ستون فقرات: بالش مناسب به کاهش تنش در سراسر بدن کمک می‌کند، زیرا به توزیع یکنواخت وزن کمک می‌کند. یک بالش خوب همچنین می‌تواند به کاهش فشار روی باسن، شانه‌ها، گردن و پشت شما کمک کند و در نتیجه خواب بهتری برای شما فراهم کند.

با انتخاب بالش مناسب با این ویژگی‌ها، یک خواب خوب در شب خواهید داشت، خواب خوب بر عملکرد روز بعد و نشاط کلی شما در طول روز تأثیر می‌گذارد. بنابراین، انتخاب بالش مناسب برای حفظ سلامت عمومی و تضمین یک خواب خوب شبانه ضروری است.

هر چندوقت یکبار باید بالش را عوض کنید؟

مهم است که به طور مرتب بالش خود را تعویض کنید تا مطمئن شوید که از مواد آلرژی زا مانند کنه‌های گرد و غبار، قارچ، کپک و شوره حیوانات خانگی پاک می‌شود.

وزن سر شما تقریباً 5 کیلوگرم است، این وزن ناگزیر به مرور زمان باعث از بین رفتن الیاف بالش می‌شود و در نظر داشته باشید که یک بالش ارزان‌تر و ساخته شده از پلی استر بسیار سریع‌تر از یک بالش مموری فوم با کیفیت بالا خراب می‌شود. می‌توانید هر شش ماه یا تقریباً سه سال یکبار بالش خود را تعویض کنید.

ویژگی‌های یک بالش بهداشتی

A pillow with a neck pain

Description automatically generated

اهمیت یافتن بالش مناسب را نمی‌توان نادیده گرفت، برای انتخاب بالش مناسب باید نیازها و ترجیحات فردی شما از نظر اندازه، شکل، موقعیت خواب و مواد در نظر گرفته شود.

افراد اغلب به پهلو و شکم یا به پشت می‌خوابند، و برخی بارها در شب وضعیت خود را تغییر می‌دهند.

بسیار مهم است که بدانید حتی اگر پول زیادی را برای یک بالش هزینه کرده‌اید، تضمین نمی‌کند که برای شما مناسب است! در این راستا، بالش‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه، به معرفی ویژگی‌های بالش‌های بهداشتی پرداخته و نحوه‌ی تأثیر آن‌ها بر بهبود کیفیت خواب و سلامتی شخص مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • پشتیبانی مناسب:

بالش‌های بهداشتی باید قابلیت پشتیبانی از مناطق مختلف بدن به ویژه ستون فقرات، گردن و کمر را داشته باشند. پشتیبانی مناسب از این مناطق، بدن شما را در هنگام خواب تراز کرده، دردهای عضلانی و مفصلی را کاهش می‌دهد و از مشکلات مربوط به فشار نقطه‌ای جلوگیری می‌کند.

  • مواد باکیفیت:

استفاده از مواد باکیفیت و مناسب در ساخت بالش‌های بهداشتی امری حیاتی است. موادی مانند مموری فوم، لاتکس طبیعی، نخ پنبه و فیبرهای خنک‌کننده به خواب آرام و بهبود سلامتی شما کمک می‌کنند.

  • خنک‌کنندگی:

یکی از ویژگی‌های مهم بالش‌های بهداشتی، خنک‌کنندگی آن‌ها است. مواد خنک‌کننده مانند ژل یا فیبرهای خنک، نخ پنبه و... به کنترل دمای بدن در طول شب کمک می‌کنند و از بروز عرق و احساس گرمای ناخوشایند جلوگیری می‌کنند.

  • مقاومت در برابر آلرژی:

بالش‌های بهداشتی باید قابلیت مقاومت در برابر آلرژی و حساسیت پوستی را داشته باشند. استفاده از موادی مانند پنبه و لاتکس طبیعی که ضدباکتریال و ضدآلرژیک هستند، به بهبود کیفیت خواب و سلامتی شما کمک می‌کند.

  • قابلیت شست‌وشو:

بالش‌های بهداشتی باید قابلیت شست‌وشو و تمیز کردن آسان را داشته باشند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا بالش‌ها می‌توانند در طول زمان، آلودگی و باکتری‌های زیادی را جذب کنند، بنابراین قابلیت شست‌وشوی آسان از موارد اساسی در انتخاب بالش‌های بهداشتی است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سایت محصولات لایکو https://www.laicogroup.com/fa/ درباره بالش صحبت کردیم و گفتیم با توجه به اهمیت خواب در زندگی و تأثیر آن بر سلامتی، انتخاب بالش‌های بهداشتی با ویژگی‌های یاد شده می‌تواند به کیفیت خواب و بهبود عملکرد روزانه کمک کند و در نتیجه، بهبود کیفیت زندگی کلی فرد را فراهم آورد.

بالش‌های بهداشتی با ویژگی‌های فوق به عنوان یک ابزار مهم برای بهبود کیفیت خواب و سلامتی مورد توجه قرار می‌گیرند. انتخاب بالش‌های مناسب با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی، می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی آرام و راحت داشته باشید و در روز پرانرژی‌تر باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied