شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای لوله و اتصالات UPVC

در ادامه، به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که لوله و اتصالات UPVC را به یکی از پرکاربردترین محصولات در سیستم‌های انتقال و توزیع سیالات تبدیل کرده‌اند.

در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، انتخاب متریال مناسب برای خطوط توزیع و انتقال سیالات، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل است که از گذشته تا به امروز، گزینه‌های مختلفی برای سیستم‌های لوله‌کشی سیالات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. زمانی از لوله‌های فلزی برای چنین سیستم‌هایی استفاده می‌شد. با این حال، فلزات، مستعد زنگ‌زدگی و خوردگی هستند و بنابراین، امروزه دیگر انتخاب ایده‌آلی برای خط لوله‌ی سیالات به شمار نمی‌روند. در سال‌های اخیر، انواع مختلفی از لوله‌های پلاستیکی به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گرفتند. در این میان، معرفی لوله و اتصالات پلی وینیل کلراید سخت (UPVC)، انقلابی در صنعت لوله‌کشی ایجاد کرد.

ویژگی‌های لوله و اتصالات UPVC

لوله و اتصالات UPVC، از پرطرفدارترین محصولات برای سیستم‌های انتقال و توزیع سیالات هستند. سیستم‌های لوله‌کشی UPVC، انتخابی مناسب برای خطوط آب آشامیدنی، سیالات خورنده‌ای نظیر آب شور و حتی بسیاری از اسیدها و بازها به شمار می‌روند. مقاومت شیمیایی فوق‌العاده، حمل و نقل و نصب آسان، خوداطفایی، استحکام بالا در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و ضریب زبری پایین، از ویژگی‌های لوله UPVC به شمار می‌روند. تصفیه خانه‌ی استخرها و جکوزی‌ها از جمله مواردی هستند که استفاده از لوله و اتصالات UPVC برای خط لوله‌ی آنها، به شدت توصیه می‌شود.

در ادامه، به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که لوله و اتصالات UPVC را به یکی از پرکاربردترین محصولات در سیستم‌های انتقال و توزیع سیالات تبدیل کرده‌اند.

مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی شیمیایی، یکی از جدی‌ترین چالش‌های مربوط به سیستم‌های لوله‌کشی فلزی است. این معضل می‌تواند هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی لوله رخ دهد و دیواره‌ی لوله را نازک‌تر کند. خوردگی همچنین می‌تواند بر سرعت جریان سیال تاثیر بگذارد و باعث شود که برای برقراری جریان، فشار بیشتری به پمپ وارد شود. علاوه بر این، زنگار و ذرات جدا شده از دیواره‌ی لوله، خلوص سیال را تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانند بر ترکیب شیمیایی آن هم تاثیر بگذارند؛ موضوعی که در سیستم لوله‌کشی استخرهای شنا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این در حالی است که مقاومت لوله‌های UPVC در برابر خوردگی، باعث می‌شود که با افزایش سن خط لوله، تغییر چندانی در سرعت جریان سیال و نیروی مورد نیاز برای پمپاژ آن ایجاد نشود.

UPVC، مقاومت شیمیایی بسیار بالایی را در برابر طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی رایج صنعتی مانند اسیدها و بازها و همچنین آب نمک و آب حاوی کلر از خود نشان می‌دهد. با این حال، سیستم‌های لوله‌کشی UPVC در برابر موادی نظیر هیدروکربن‌های آروماتیک و کلردار، حلال‌ها، استرها و کتون‌ها مقاوم نیستند و برای خطوط لوله‌ی هوا یا گازهای فشرده توصیه نمی‌شود. مقاومت شیمیایی لوله و اتصالات UPVC برای سایر مواد باید با بخش فنی شرکت سازنده چک شود.

کاهش خطر نشتی

آمارها نشان می‌دهد که در سطح جهان، چیزی حدود 30 درصد از کل آب لوله‌کشی شده به دلیل نشتی لوله‌ها در قسمتی از سیستم، به هدر می‌رود. متریال سیستم لوله‌کشی، متهم اصلی در این زمینه است. سیستم‌های لوله‌کشی UPVC، نسبت به محصولات مشابه فلزی یا بتنی، از مقاومت قابل توجهی در برابر نشتی برخوردارند. لوله و اتصالات یو پی وی سی، انعطاف‌پذیر هستند و کمتر تحت تأثیر حرکات خاک پیرامون (بر اثر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی) و سایر حرکات زمین قرار می گیرند. علاوه بر این، با توجه به مقاومت ذاتی محصولات UPVC در برابر خوردگی، احتمال بروز انواعی از نشتی که از داخل لوله نشات می‌گیرند، در این سیستم‌ها کمتر است.

سهولت در جابجایی و نصب

مزیت قابل توجه دیگر لوله و اتصالات UPVC نسبت به لوله‌های فلزی، وزن کم آنهاست: آنها تقریباً نصف آلومینیوم و یک ششم فولاد وزن دارند. همین امر باعث می‌شود که برای انتقال و نصب آنها، به هزینه و نیروی انسانی پایین‌تری نیاز باشد. لوله‌های UPVC، به راحتی برش داده شده و با استفاده از چسب مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه بر این، انواع اتصالات فلنچی، رزوه‌ای و فشاری هم برای سیستم‌های لوله‌کشی UPVC، طراحی و عرضه شده‌اند. به عبارت دیگر، برای نصب خطوط لوله‌ی UPVC، نیازی به تجهیزات سنگین برش و جوشکاری وجود ندارد.

ضریب اصطکاک پایین

هنگام طراحی سیستم‌های لوله، سرعت جریان و افت فشار، از پارامترهای اصلی به شمار می‌روند. لوله‌های یو پی وی سی، سطح داخلی صاف‌تری دارند که اصطکاک سیال و مقاومت در برابر جریان را به حداقل می‌رساند. این امر، از تجمع لجن در سیستم فاضلاب و همچنین باکتری‌ها و رسوبات در شبکه‌های توزیع و انتقال آب آشامیدنی جلوگیری می‌کند. در نتیجه، هزینه‌های نگهداری از سیستم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و لوله UPVC در طولانی مدت، عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.

لیست قیمت پیمتاش

پیمتاش ترکیه، یکی از تولیدکنندگان مطرح سیستم‌های لوله‌کشی فشار قوی و تجهیزات استخری است. این شرکت، خط کاملی از لوله و انواع اتصالات و شیرآلات UPVC را در سه واحد تولیدی خود در شهرک صنعتی گبزه، استان قوجاایلی به تولید می‌رساند. لوله و اتصالات پیمتاش، از سایز 16 تا 315 میلی متر موجود هستند و در پروژه‌های مختلف مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد دارند. انواع اتصالات یو پی وی سی پیمتاش، از جمله بوشن، زانویی، کپ، فلنچ، سه‌راهی و مغزی، در دو مدل چسبی و رزوه‌ای عرضه می‌شوند. انواع شیرآلات پیمتاش، از جمله شیر توپی، شیر پروانه‌ای و شیر خودکار نیز در در دو مدل دستی و اکچویتوردار به تولید می‌رسند. شرکت پیمتاش دارای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 بوده و موفق به کسب گواهینامه­های استاندارد OHSAS 18001 + ISO 14001، TSE/ KIWA و WARS شده است.

شرکت‌های بازرگانی در بیش از 105 کشور، از جمله کشورهای اروپایی، ضمن اخذ نمایندگی پیمتاش، اقدام به عرضه‌ی محصولات این برند می‌کنند.

نمایندگی پیمتاش

در ایران نیز شرکت تولیدی و بازرگانی میراب آرین، موفق به اخذ نمایندگی پیمتاش شده است و تنها نمایندگی پیمتاش ترکیه در ایران به شمار می‌رود. این شرکت، ضمن واردات لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش و شیرآلات UPVC پیمتاش به صورت مستقیم، این محصولات را از طریق شبکه‌ی سراسری نمایندگان خود، با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. عرضه‌ی شیرآلات پیمتاش به صورت مهره‌دار، منجر به سرعت و سهولت در نصب و نگهداری از آنها شده است. کلیه‌ی محصولات این برند، از جمله اتصالات یو پی وی سی پیمتاش، مطابق با استاندارد اروپایی EN 1452 به تولید می‌رسند.

لوله و اتصالات UPVC ایرانی

برند ایرانی MEGAPOOL HYDROPOOL، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت میراب آرین است که لوله و اتصالات UPVC ایرانی را مطابق با استاندارد ملی ISIRI13361 و استاندارد اروپایی EN1452 به تولید می‌رساند.

لوله‌های UPVC این برند در شاخه‌های 5 متری و به صورت بسته‌بندی شده در کاورهای سفارشی عرضه می‌شوند برای استفاده به همراه اتصالات خارجی استاندارد موجود در بازار مناسب هستند. این محصولات علاوه بر فلش جهت جریان، دارای درجه‌بندی هستند که اندازه‌گیری و برش لوله‌ها را راحت‌تر می‌کند. در فرآیند ساخت لوله‌های یو پی وی سی برند MEGA POOL HYDROPOOL از افزودنی‌های خاصی استفاده شده است ضمن بهبود خواص ضربه‌پذیری این لوله‌ها، مقاومت آنها در برابر بروز نشتی را افزایش می‌دهند. از این رو، این لوله‌ها برای سیستم‌های لوله‌کشی دفنی، از جمله در استخرهای شنا و جکوزی‌ها، انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

مگاپول هیدروپول همچنین انواع اتصالات UPVC (زانویی، سه‌راهی، بوشن، کپ، تبدیلی، مهره ماسوره و ...) را در دو دسته‌ی چسبی و رزوه‌ای و در دو سایز پرمتقاضی 50 و 63 میلی‌متر عرضه می‌کند. این محصولات، اتصالی مستحکم و فاقد هرگونه درز و نشتی را تضمین می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied