شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا معرفی شد

بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا معرفی شد

شاید دیگران ندانند؛ اما خودمان خوب می‌دانیم یکی از دغدغه‌های اساسی ما که در میانۀ چهل‌پنجاه‌سالگی به‌سر می‌بریم، همین بحث «مهاجرت‌کردن» است. به‌نحوی که گاها، شبانه‌روز درباره‌اش فکر می‌کنیم و راجع‌به آن از دیگران مشورت می‌گیریم؛

زیرا احتمالا همه‌مان روی این موضوع اتفاق نظر داریم که حتی اگر همین حالا هم تصمیممان را قطعی کنیم و راهی مقصد موردنظرمان بشویم، می‌توانیم آسایش و رفاه نسبتا مناسبی برای خود و خانواده‌مان فراهم کنیم. حال باید بدانیم بر اساس همین دغدغۀ ما، بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا نیز معرفی شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مهاجرت در سن بالا

بد نیست بدانیم به‌رغم برخی عبارات کلیشه‌ای مانند «گذشتن سن مهاجرت»، در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از جمعیت مهاجر ایران را افرادی شکل می‌دهند که در دهه‌های میانی زندگی خود تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند؛

زیرا گروهی که در این مقطع تصمیم می‌گیرند مهاجرت کنند، عموما در چند زمینۀ شغلی تخصص دارند و با دریافت ویزای کاری سرزمین مقصد، می‌توانند به‌راحتی در آن کشور جا بیفتند؛ بنابراین برخلاف تصور عامه، مهاجرت تنها در سنین پایین صورت نمی‌گیرد؛ بلکه مهاجرت در سن بالا تر هم بسیار رایج است؛

اما خوب در این میان، احتمالا یکی از پرسش‌های مشترک همه‌مان این است که بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا کدام است؟ گفتنی است حامی مهاجر به این سوال پاسخ داده؛ این‌طور که بنا به گزارش دپارتمان ویزای این مجموعۀ مهاجرتی، در حال حاضر کانادا بهترین گزینه مهاجرت برای افراد بالای 40 سال به‌حساب می‌آید.

چرایی‌اش را در ادامه بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا در سن بالا

هرچند کانادا تنها گزینۀ مناسب برای مهاجرت در سنین بالاتر نیست، امکانات متنوع و ویژگی‌های منحصربه‌فردش باعث شده‌اند که بهترین کشور برای مهاجرت افراد بالای 50 سال و 40 سال لقب بگیرد. در ادامه، قصد داریم تعدادی از ویژگی‌های کانادا را از زبان کارشناسان حامی مهاجر بازگو کنیم. همراهمان باشید.

امکان مهاجرت با ویزای توریستی کانادا

احتمالا شما هم شنیده‌اید که طبق اعلام رسمی دولت کانادا، امکان مهاجرت با ویزای توریستی کانادا برای تمامی ایرانیان فراهم شده است؛ به این صورت که همه‌مان می‌توانیم ویزای توریستی این سرزمین را دریافت کنیم، در خاک این کشور حاضر شویم، نوع ویزای خود را به ویزای کاری یا تحصیلی تغییر بدهیم و اقامت دائم این کشور را دریافت کنیم؛

بنابراین از جمله ویژگی‌های مثبت مهاجرت افراد بالای 50 سال به کانادا همین است که دیگر احتیاجی نیست مدت‌ها در گیرودار اخذ ویزای کاری و سرمایه‌گذاری و... باشیم؛ بلکه می‌توانیم در مدت‌زمان کوتاهی خودمان را به کانادا برسانیم و روند مهاجرتمان را در خاک همین سرزمین پی بگیریم.

کارکردن با ویزای توریستی کانادا

نه‌تنها می‌شود با ویزای گردشگری کانادا به این سرزمین رفت و در آنجا ماندگار شد، که طبق آنچه گفتیم، می‌شود با تبدیل ویزای گردشگری این سرزمین به ویزای کاری، مسیر شغلی جدیدی را نیز در این کشور آغاز کرد.

در حقیقت این موضوع که همان قانون اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان است، به تمامی اهالی ایران اجازه می‌دهد بدون نیاز به جاب آفر ، راهی این سرزمین بشوند و زندگی‌شان را در خاک کانادا ادامه بدهند.

ضمنا نکتۀ مهم در خصوص قانون ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان این است که هیچ پیش‌شرط خاصی ندارد؛ یعنی برای استفاده از آن، نه نیاز است در این چهارپنج دهۀ زندگی‌مان سفرهای آن‌چنانی رفته باشیم و سابقۀ سفر خارق‌العاده‌ای داشته باشیم، نه نیاز است دعوتنامه داشته باشیم.

طوری که طبق اعلام کارشناسان موسسه حامی مهاجر، آن‌ها در طی سال گذشته برای متقاضیانی ویزای توریستی کانادا دریافت کرده‌اند که هیچ‌گونه دعوت‌نامه و سابقۀ سفری نداشته‌اند.

حمایت همه‌جانبۀ دولت کانادا از مهاجران

مسلما اگر در دهۀ پنجم زندگی‌مان تصمیم به مهاجرت گرفته‌ایم، دیگر فرصتی برای ریسک‌کردن نداریم؛ بنابراین باید مقصدی را انتخاب کنیم که کمی از رنجِ شروع تازه بکاهد. گفتنی است کانادا چنین کشوری است؛ زیرا دولت کانادا همواره تلاش می‌کند استانداردهای زندگی را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد.

طوری که در حال حاضر همه کانادا را به کیفیت بالای زندگی و سیستم آموزشی منحصربه‌فرد و مراقبت‌های بهداشتی‌اش می‌شناسند؛ بنابراین با مهاجرت به این کشور، دیگر خودمان و خانواده‌مان ریسک چندانی را متحمل نخواهیم شد.

راه‌های متنوع مهاجرت به کانادا

نکتۀ جالب‌توجه در خصوص کانادا این است که دولت‌مردان این سرزمین، راه‌های گوناگونی را برای مهاجرت تعبیه کرده‌اند؛ یعنی علاوه‌بر همان قانون اپن ورک پرمیت که مخصوص ایرانیان است، مسئولان کانادایی راه‌هایی مثل برنامه‌های استانی، ویزای خوداشتغالی، ویزای کارآفرینی و... را نیز در نظر گرفته‌اند تا دست افراد برای ورود به این سرزمین بازتر باشد.

ضمنا در همین راستا، باید بدانیم در داخل کشور نیز موسساتی مانند موسسۀ مهاجرتی حامی مهاجر، می‌توانند وضعیت پروندۀ شما را بررسی کرده و از میان گزینه‌های موجود، بهترین مسیر را برای مهاجرتتان به کانادا اعلام کنند.

حرف آخر!

به‌قول معروف، «ماهی را هرزمان از آب بگیریم، تازه است»؛ بنابراین هرچندسالمان هم که باشد، نباید بگذاریم حرف دیگران، مانع از دست‌یابی ما به اهدافمان بشود؛ یکی از این اهداف هم، مهاجرت‌کردن است؛

به‌ویژه که در حال حاضر، کشوری مثل کانادا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا معرفی شده و مزایای قابل‌توجهی نیز دارد؛ از جمله اینکه گفتیم با ویزای توریستی هم می‌توانیم راهی این کشور بشویم یا حتی اجازه داریم ویزای گردشگری را به ویزای کاری کانادا هم تبدیل کنیم؛

بنابراین تا آنجا که می‌شد، سعی کردیم دربارۀ مهاجرت برای افراد بالای 40 سال صحبت کنیم. با این حال اگر سوال دیگری بود، می‌توانید آن را از طریق شمارۀ 02148000957 با کارشناسان مجموعۀ حامی مهاجر مطرح کنید تا پاسختان را بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied