شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

برای بهترین نورپردازی تجاری این 4 نکته را رعایت کن!

در این مقاله به چهار اصل مهم در نورپردازی تجاری پرداخته‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توان بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشت.

امروزه در دنیای مدرن، فروش محصولات به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد که ممکن است تا پیش از این کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کرد. از جمله این عوامل، نورپردازی فضاست. بر اساس پژوهش‌های علمی و داده‌های آماری، شدت روشنایی و کیفیت نورپردازی تجاری فروشگاه به صورت مستقیم بر میزان جذب مخاطبان و حجم فروش تاثیر بسزایی دارد. بنابراین اگر به فکر فروش بیشار محصولات خود هستید یا در حال طراحی دکوراسیون نورپردازی فروشگاه، نمایشگاه، آرت شاپ و یا شوروم و مرکز تجاری هستید، حتما باید اصول نورپردازی با چراغ فروشگاهی را در نظر داشته‌باشید تا در بازار تاثیرگذاری بر مخاطبان از رقیبان عقب نمانید. در این مقاله به چهار اصل مهم در نورپردازی تجاری پرداخته‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توان بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشت.

  •  

اولین هدف شما از نورپردازی باید روشنایی کامل فضا باشد!

این اصل بدیهی به نظر می‌رسد اما در حقیقت در بسیاری از مواقع شاهد رعایت نشدن آن در فروشگاه‌های مختلف و مراکز تجاری هستیم. نور در وهله اول باید هرآنچه که باید دیده شود را روشن کند و در داشتن خریدی راحت به افراد کمک کند. اگر در حال طراحی نورپردازی فروشگاهی هستید پیشنهاد ما به شما انتخاب محصولات روشنایی با دست و دلبازی است چون فروشگاه و شوروم برای روشنایی کامل به حدود 800 تا 1500 لوکس نور بسته به نوع کاربرد فروشگاه نیاز خواهد داشت. اگر برای نورپردازی تجاری فضای فروشگاهی خود نیاز به مشاوره دارید، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

ارتباط با کارشناسان اکووات

  •  

شاخص نمود رنگ چراغ، تعیین کننده زیبایی فضای شماست!

اگر دقت کرده باشید خواهید دید که در بسیاری از فروشگاه‌ها علی‌رغم بیشتر نبودن نور به نسبت سایر فروشگاه‌ها، همه چیز شفاف‌تر و با رنگ‌های واقعی‌تر به نظر می‌رسد. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ مسلما همه چیز فقط به شدت نور وابسته نیست. واقعی‌تر دیده شدن رنگ‌ها، نتیجه شاخص نمود رنگ بالای چراغ یا color rendering index است. این فاکتور به عبارت ساده بیان‌گر توانایی چراغ فروشگاهی در نمایش رنگ‌های واقعی اجسام در مقایسه با نور خورشید است. بهترین چراغ‌های فروشگاهی چراغ‌هایی هستند که عدد CRI یا نمود رنگی آن‌ها، در حدود 90 باشد، زیرا این عدد بدین معنی است که نور چراغ در مقایسه با نور خورشید با CRI=100، بیشترین شباهت نمود رنگ را به نور خورشید دارد.

  • از ابتدا به سراغ چراغ بدون چشمک یا فلیکر بروید.

ممکن است بارها تصمیم به فبلمبرداری یا عکسبرداری از یک فضا گرفته باشید اما برفک‌های ایجاد شده در تصویر باعث اختلال در تصویربرداری شما شوند. این اختلال سوسوزدن، فلیکر نام دارد. فلیکر یا چشمک، به درایور یا ترانس چراغی که داخل ، فروشگاه و یا شوروم خود استفاده می‌کنید بستگی دارد. بر اساس پژوهش‌های پزشکی، چشمک زدن نور باعث خستگی چشم و سردردهای مقطعی می‌شود. فارغ از این موارد، امروزه که عکاسی و فیلمبرداری از محصولات، به یکی از مهم‌ترین بازوهای فروش تبدیل شده‌است، داشتن یک نور فلیکردار، در عملکرد یکی از اصلی‌ترین بازوهای شما اختلال ایجاد خواهد کرد. بنابراین از ابتدا با انتخاب چراغ فروشگاهی بدون فلیکر، خود را از تمامی این مشکلات رها کنید.

  •  

لامپ را کنار بگذارید. به سراغ چراغ‌های مدرن بروید!

چه بخواهیم و چه نخواهیم، دوره استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های قدیمی به پایان رسیده و این مدل روشنایی، دیگر برای هیچ کس جذابیتی ندارد زیرا اساسا هدف آن هم از ابتدا، جذابیت بصری نبوده‌است. چراغ ریلی و چراغ خطی، از بهترین، به روزترین و زیباترین انواع چراغ مناسب نورپردازی تجاری روشنایی به شمار می‌روند. چراغ خطی با ظاهر زیبا و مینیمال خود، در هر سایز و شکلی قابل سفارش هستند. در انتخاب چراغ خطی شک نکنید. به محض نصب این چراغ، متوجه تفاوت بزرگی که در فروشگاهتان ایجاد می‌شود خواهید شد.

از دیگر انواع چراغ فروشگاهی مدرن می‌توان به چراغ ریلی تکفاز و سه فاز و چراغ‌های چندخانه توکار و روکار اشاره کرد. چراغ ریلی که این روزها تبدیل به یکی از پرکاربردترین چراغ‌های فروشگاهی نیز شده و در همه مراکز تجاری به وفور یافت می‌شود، از جمله چراغ‌هایی است که هم به صورت روکار و هم آویز در هر جهتی که بخواهید قابلیت قرارگیری و نصب دارد.

از سویی دیگر، انواع دانلایت چندخانه نظیر چراغ AR111 نیز امکان نورپردازی نقطه‌ای و یا عمومی فضای فروشگاه و شوروم را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید هم شدت نور کافی داشته‌باشید و هم با نقاط تاریک و روشن در فضای خود بازی کرده و در فضا عمق ایجاد کنید.

موارد بالا از مهم‌ترین نکات اصولی برای روشنایی تجاری بود. برای مشاوره نورپردازی یا خرید محصولات روشنایی فروشگاه، از طریق شماره تماس 021-58642 و یا ارتباط با کارشناسان اکووات با ما همراه باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied