شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سفر به زیبایی‌های عراق با فلای تودی

فلای‌تودی با ارائه بهترین خدمات راحتی و رفاه شما را اولویت قرار می‌دهند و همین امر سبب می‌شود تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی از این مجموعه کسب کنید.

بیشتر گردشگرانی به عراق سفر می‌کنند، ماهیت سفر آن‌ها مذهبی است. حرم امام حسین (ع)، حرم مطهر حضرت عباس (ع)، زیارتگاه‌های کاظمین، زیارتگاه‌های سامراء، حرم مطهر امام علی (ع) و... نمونه‌هایی از اماکن مقدس این شهر هستند. اگر شما هم گمان می‌کنید که این کشور تنها دارای جاذبه‌های مذهبی می‌باشد باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712043150_660bb48e9b8ea.jpg

اربیل یکی از زیباترین شهرهای عراق است که معمولا گردشگران در سفرهای مذهبی خود به این کشور، سری به آن نیز می‌زنند. بازدید از اربیل به گردشگران ثابت می‌کند که عراق تنها یک کشور مذهبی نیست و چه بسا زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن از بسیاری از کشورها نیز بیشتر می‌باشد.

اگر دوست دارید با زیبایی‌های عراق بیشتر آشنا شوید و در این کشور اقامت داشته باشید، به شما مجموعه فلای‌تودی را پیشنهاد می‌دهیم. با رزرو هتل اربیل یا سایر شهرهای عراق از فلای‌تودی می‌توانید با کمترین هزینه در بهترین هتل‌ها اقامت داشته باشید. فلای‌تود همراه شماست تا تجربه‌ای لذت بخش از سفر به عراق کسب کنید. در ادامه به آشنایی بیشتر با کشور عراق و زیبایی‌های آن می‌پردازیم.

1.ارگ تاریخی اربیل

چنانچه شما هم از دوستداران تاریخ هستید و بازدید از آثار تاریخی شما را به وجد می‌آورد، پیشنهاد می‌دهیم به ارگ تاریخی اربیل سری بزنید. این ارگ در قلب شهر قدمی اربیل واقع شده و به طور دقیق قدمت آن مشخص نیست. بسیاری از مورخان بر این باورند که قدمت ارگ به هزاره ششم قبل از میلاد باز می‌گردد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712043150_660bb48eaa171.jpg

این بنای ارزشمند بر روی تپه‌ای به ارتفاع 25 تا 32 متر قرار دارد که همین امر سبب می‌شود بتوانید از بالای ارگ، چشم اندازی زیبا از شهر داشته باشید. جالب است بدانید ارگ اربیل جز میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

2.پارک آبی اکوا تارین

پارک آبی اکوا تارین یکی دیگر از مکان‌های گردشگری عراق است که در شهر اربیل واقع شده. این پارک آبی با داشتن بازی‌های هیجان انگیز آبی، هم کودکان و هم بزرگسالان را می‌تواند تا ساعت‌ها بدون خستگی سرگرم کند.

سقوط آزاد، سرسره‌های آبی، قایق سواری در روخانه‌های مصنوعی، شنا و... نمونه‌هایی از بازی‌های هیجان انگیزی هستند که در پارک در انتظار شما می‌باشند. قطعا با ساعت‌ها بازی کردن در این پارک انرژی شما تمام می‌شود و برای ادامه و تجدید انرژی حتما باید چیزی میل کنید.

خوشبختانه در پارک آبی اکوا تارین، کافی شاپ و رستوران وجود دارد که لذیذ‌ترین و خوشمزه‌ترین منوها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

به صورت کلی اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید و دوست دارید تفریحاتی را تجربه کنید که آدرنالین خالص را در بدن شما ترشح کند، بازدید از پارک را از دست ندهید.

3.پارک سامی عبدالرحمن اربیل

اگر به پارک سامی عبدالرحمن لقب زیباترین پارک اربیل را بدهیم، اغراق نکرده‌ایم. دریاچه بزرگی که در قلب پارک قرار گرفته با ترکیب طبیعت سرسبز و باغ رز اطراف آن، چشم اندازی خیره کننده را تشکیل داده است.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712043150_660bb48eae7c4.jpg

قدم زدن در محیط معرکه پارک می‌تواند انقلابی بزرگ در روحیه شما ایجاد کند. طرفدارن کتاب نیز می‌توانند به کتابخانه زیتون پارک بروند و به مطالعه بپردازند. پارک سامی عبد‌الرحمن حتی محیطی خوب برای عاشقان خرید است؛ چرا که در این بوستان بازارچه‌های رنگی وجود دارد.

محیط شاد و پرجنب‌و‌جوش پارک با وجود موسیقی زنده‌ای که گاه گداری پخش می‌شود، لذت بخش‌تر خواهد شد.

4.مسجد زیبای جلیل خیاط

به احتمال زیاد می‌دانید که در عراق مساجد زیادی وجود دارد اما یکی از محبوب‌ترین مساجد در بین گردشگران مسجد زیبای جلیل خیاط در شهر اربیل است. علت محبوبیت زیاد این مسجد معماری خاص آن می‌باشد. معماری مسجد جلیل خیاط، مشابه به مسجد سلطان احمد در استانبول ترکیه است که همین امر سبب می‌شود گردشگران زیادی رغبت به تماشای آن داشته باشند.

با کمی بررسی مسجد می‌توان متوجه معماری تلفیقی باشکوه اسلامی و گنبدهای عثمانی آن شد. طراحی‌های رنگی اسلیمی، کتیبه‌های قدیمی قرآنی، فرش‌های اصیل و لوسترهای مجلل سبب شده زیبایی مسجد دو چندان شود.

جالب است بدانید گنبدهای زیبای مسجد جلیل خیاط در بیشتر نقاط شهر خودنمایی می‌کند و جلوه‌ای ویژه به شهر می‌بخشد. دقت داشته باشید که بازدید از مسجد تنها در زمان برگزاری نماز جماعت امکان پذیر است.

5.پارک شاندر

پارک شاندر، پارکی با محیط شاد و حس خوب است که بازدید از آن به تمامی گردشگران عراق توصیه می‌شود. از درختان سرسبز گرفته تا فواره‌های دریاچه، همه و همه محیطی دلنشین را برای شما عزیزان ایجاد کرده است.

این پارک برای گذراندن وقت در کنار عزیزانتان مناسب می‌باشد.

6.هتل‌های بی‌نظیر اربیل

چنانچه قصد دارید به عراق سفر کنید، بدون تردید بهترین شهر برای اقامت شما اربیل است. در اربیل هتل‌های زیادی وجود دارند که با وجود سرویس دهی عالی و خدمات باکیفیت اقامتی رویایی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. در ادامه برخی از بهترین هتل‌های اربیل را از نگاه فلای‌تودی معرفی خواهیم کرد.

  • هتل بین‌المللی اربیل (Erbil International Hotel)
  • هتل کریستال اربیل (Cristal Erbil Hotel)
  • هتل دیوان (Divan Erbil Hotel)
  • هتل اربیل کوارتز اربیل (Erbil Quartz Hotel)
  • هتل روتانا اربیل (Erbil Rotana)
  • و...

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712043150_660bb48eb54c7.jpg

امکان رزرو تمامی هتل‌های ذکر شده و بسیاری از موارد دیگر از طریق مجموعه فلای‌تودی امکان پذیر است.

رزرو هتل اربیل از فلای‌تودی

در شهر زیبای اربیل می‌توانید متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای هتل مناسب را از فلای‌تودی رزرو کنید. چه به دنبال هتل‌های لوکس و مجلل و چه به دنبال هتل‌های به صرفه باشید، فلای‌تودی مناسب‌ترین‌ها را به شما معرفی خواهد کرد. از طرفی دیگر با کمک مجموعه فلای‌تودی دیگر نیازی نیست هزینه‌های هنگفت برای رزرو هتل اربیل بپردازید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1712043150_660bb48eba3b5.jpg

فلای‌تودی خدمات دیگری مانند فروش بلیط‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، فروش ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، برگزاری بهترین تورها، اخذ انواع ویزای کشورهای مختلف (گردشگری، تجاری و سفارت) را ارائه می‌دهد. برای بهره‌گیری از این خدمات هم می‌توانید به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن مجموعه اقدام کنید. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا وجود هر گونه مشکل در رزرو و خریدهای خود، می‌توانید با تیم مجرب پشتیبانی تماس بگیرید.

فلای‌تودی با ارائه بهترین خدمات راحتی و رفاه شما را اولویت قرار می‌دهند و همین امر سبب می‌شود تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی از این مجموعه کسب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied