شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

0 تا 100 تهاتر آپارتمان و نحوه تنظیم قرارداد

تهاتر مفهوم بسیار ساده ای دارد. در حقیقت تهاتر یک نوع معامله پایاپای است که در آن مبادله کالا با کالا انجام می شود. امروزه این روش معامله در بازار املاک و مستغلات بسیار رایج شده است. در واقع منظور از تهاتر آپارتمان این است که افراد می توانند ملک خود را با ملک دیگری تهاتر کنند. هنگامی که هر دو طرف معامله به این تفاهم برسند که این یک تجارت منصفانه است، بهترین راه برای انجام کارها بدون مبادله پول، همین تهاتر آپارتمان می باشد.

0 تا 100 تهاتر آپارتمان و نحوه تنظیم قرارداد

تهاتر مفهوم بسیار ساده ای دارد. در حقیقت تهاتر یک نوع معامله پایاپای است که در آن مبادله کالا با کالا انجام می شود. امروزه این روش معامله در بازار املاک و مستغلات بسیار رایج شده است. در واقع منظور از تهاتر آپارتمان این است که افراد می توانند ملک خود را با ملک دیگری تهاتر کنند. هنگامی که هر دو طرف معامله به این تفاهم برسند که این یک تجارت منصفانه است، بهترین راه برای انجام کارها بدون مبادله پول، همین تهاتر آپارتمان می باشد. 

در دنیای امروزی یادگیری معقوله تهاتر آپارتمان بسیار مثمرثمر خواهد بود چرا که در برخی مواقع ممکن است بودجه افراد به اندازه ارزش آپارتمان موردنظر نرسد، در این میان اگر بدانید چگونه یک کالا یا مهارت را برای چیزی که نیاز دارید، مبادله کنید بسیار مفید خواهد بود. در تهاتر آپارتمان مبحث کارشناسی هر دو ملک بسیار حائز اهمیت است. در ابتدا بهتر است هر دو ملک به درستی و با دقت بالا کارشناسی شوند و ارزش واقعی و قیمت منطقی آنها مشخص گردد تا هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند. فردی که وظیفه کارشناسی ملک را بر عهده دارد باید دلایل کافی برای قیمت گذاری ملک مورد نظر داشته باشد و برای این کار باید کارشناسی قیمت ملک را به صورت اصولی و تخصصی بلد باشید.

ارزیابی دقیق دارایی نقش مهمی در تعیین موفقیت معامله شما دارد. قیمت بیش از حد یا قیمت پایین خانه شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر تجربه فروش شما داشته باشد بنابراین بهترین کار این است که با کمک حرفه ای هوش مصنوعی آقای املاک  با مدیریت "مهندس ایمان خدابخش" برای ارزیابی املاک خود اقدام کنید، به خصوص در زمانی که با روندهای پیچیده بازار سر و کار دارید. اگر برای دانستن ارزش ملک خود آماده هستید، با کارشناسان مجرب آقای املاک مشورت کنید تا بینش ارزشمندی به شما ارائه دهند. 

یکی از مهم ترین مزایای ارزیابی ملک توسط هوش مصنوعی آقای املاک دسترسی راحت به آن است تنها با ورود به صفحه اصلی سایت آقای املاک و کلیک بر روی ثبت درخواست می توانید وارد قسمت (قیمت گذاری ملک) شوید و با وارد کردن شماره همراه ، تخمین اولیه ارزش ملک خود را بدون نیاز به قرار ملاقات به دست آورید. دسترسی به این ابزار برای افرادی که به دنبال ارزیابی سریع و اولیه هستند، بسیار مفید می باشد.

نکات قانونی تهاتر آپارتمان

تهاتر آپارتمان مانند دیگر معاملات، نیازمند عقد قرارداد رسمی است که در هنگام ایجاد اختلاف بین طرفین یا درخواست مراجع قانونی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در هنگام فسخ قرارداد معامله، رضایت طرفین الزامی می باشد. در تهاتر ممکن است طرفین معامله بیش از دو نفر باشند از این رو دو یا چند دارایی در معامله مورد معاوضه قرار می گیرد. در نتیجه در قرارداد معاوضه املاک امکان فسخ یک طرفه تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و تمام طرفین باید رضایت داشته باشند.

یکی از نکات مهم در هنگام قرارداد تهاتر این است که تحت هیچ شرایطی نباید با املاکی که فاقد سند رسمی هستند، معامله کرد. در این  نوع از معاملات، ثبت و انتقال رسمی سند باید در دفاتر ثبت اسناد و املاک انجام شود. همچنین در این نوع معامله باید مدارک مورد نیاز مانند مدارک شناسایی، وکالتنامه طرف قرارداد با دقت تنظیم شود. اگر ملک مورد تهاتر ورثه ای بود مدارک مورد نیاز انحصار وراثت را حتما با دقت چک کنید.

چند مزیت از تهاتر آپارتمان

همانگونه که به آن اشاره کردیم تهاتر یک معامله پایاپای بوده که از گذشته تا به امروز در زندگی افراد رواج داشته و با گذشت زمان به صنعت املاک و مستغلات نیز وارد شده است. در واقع تهاتر یکی از روش های مبادله کالا به کالا است که حالت های مختلفی دارد. یکی از این حالت ها تهاتر آپارتمان است. این معامله چندین مزایا به همراه دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

تسریع معاملات

در خرید و فروش های عادی ابتدا باید برای آپارتمان مشتری پیدا کنید تا آن را به فروش برسانید و سپس آپارتمان مورد نظر را پیدا کرده و آن را خریداری نمائید که این فرایند زمان بر است. اما در تهاتر با یک نفر به توافق می رسید و معامله را خیلی سریع انجام می دهید.

کاهش ریسک در هنگام خرید و فروش

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور، قیمت مسکن نوسانات زیادی دارد، در فاصله خرید و فروش آپارتمان ممکن است افزایش قیمت پیدا کند. حتی اگر افزایش قیمت کمتر از تورم باشد ممکن است شما را در خرید آپارتمان به درد سر بیندازد. اما با تهاتر آپارتمان این مشکلات را هیچگاه نخواهید داشت.

نحوه تنظیم قرارداد تهاتر

یکی از قراردادهای معروف در نظام حقوقی کشور قرارداد تهاتر است که سابقه بسیار طولانی نیز دارد؛ البته نوشتن قرارداد تهاتر باید به وسیله افرادی تنظیم شود که در مبحث حقوقی و قضایی مهارت بالایی دارند. تدوین و تنظیم قرارداد تهاتر یک اقدام عاقلانه برای رفع بدهی‌های اشخاص به یکدیگر می باشد، به همین دلیل است که در بین افراد نیز رواج زیادی یافته است. 

برای نوشتن قرارداد تهاتر، باید به تمام اجزای آن توجه کرد. قراردادهای تهاتر، به‌عنوان یکی از ابزارهای اساسی در مبادلات تجاری، باید با دقت تنظیم شوند تا حقوق و تعهدات هر دو طرف به ‌درستی تعیین گردد. در ادامه چندین نمونه برای نوشتن و تنظیم قرارداد تهاتر آورده شده است:

معرفی طرفین قرارداد:

  • نام و اطلاعات کامل طرفین باید مشخص شود.
  • تعهدات و حقوق دو طرف قرارداد باید به صورت واضح و روشن تعیین شود.

وضعیت مالی:

  • وضعیت پرداخت و زمان‌بندی آن باید به دقت تعیین شوند.
  • هر گونه مسئولیت‌های مالی و جریمه‌ها (برای تأخیر در پرداخت) باید در قرارداد نوشته شود.

معین کردن موضوع و فعالیت ها:

  • موضوع قرارداد، به همراه جزئیات خدمات و فعالیت های ارائه شده و شرایط تحویل آن باید به دقت درج شوند.
  • استانداردها و معیارهای لازم برای انجام خدمات، باید مشخص شوند.

وظایف و تعهدات:

  • وظایف و تعهدات هر طرف در قالب قرارداد باید به دقت تعیین شوند.
  • شرایط مربوط به نقض تعهدات و مسئولیت‌های قراردادی باید به وضوح ذکر شوند.

تضمین و رفع مسئولیت:

  • شرایط مربوط به ضمانت‌ها برای اجرای صحیح قرارداد باید مشخص شوند.
  • روش‌های رفع مسئولیت در صورت نقض قرارداد نیز باید تعیین شوند.

شروط اتمام قرارداد:

  • شرایط مربوط به فسخ قرارداد، انقضا و پایان آن باید به دقت تنظیم شوند.
  • هر گونه شرایط مربوط به پایان قرارداد باید قابل فهم و شفاف باشد.

کلام آخر:

در پایان باید به این موضوع توجه داشته باشید که وجود یک حقوق‌دان و وکلیل متخصص می‌تواند در تهیه و تنظیم قرارداد تهاتر بسیار کمک کننده باشد.  اگر در رابطه با تهاتر ساختمان دچار ابهام شده اید، می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با وکلای ملکی و حقوقی وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک ، مشورت نمائید. کافیست وارد صفحه اصلی وبسایت آقای املاک شوید و در قسمت ثبت درخواست، بر روی گزینه مشاوره حقوقی کلیک نمائید، سپس در خواست خود را یادداشت و ثبت کنید تا کارشناسان ما با آسان ترین روش به شما کمک کنند.

فراموش نکنید که قرارداد باید به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شود تا از ایجاد ابهامات و اختلاف در آینده جلوگیری کند. با رعایت این نکات و در نظر گرفتن شرایط مهم قانونی و تجاری، قرارداد تهاتر می‌تواند ابزاری مؤثر برای انجام تعاملات تجاری افراد به حساب آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied