شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

برای انبار از چه نوع قفسه بندی باید استفاده کنیم؟

استفاده از بهترین مدل قفسه برای انبارهای مختلف مهم است زیرا قابلیت بهره‌وری از فضای انبار و جابه‌جایی راحت‌تر را میسر می‌کند. در این مطلب آموزشی بهترین مدل‌های قفسه بندی را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید تمامی این مدل‌ها را از شرکت قفسه‌سازان جهان دژ با شرایطی عالی بخرید.

برای انبار از چه نوع قفسه بندی باید استفاده کنیم؟

درصورتی‌که به‌دنبال راه‌اندازی یک انبار بزرگ و حرفه‌ای هستید، باید به نوع قفسه بندی انبار خود بیشترین اهمیت را بدهید. قفسه‌بندی‌کردن یک انبار، مهم‌ترین مرحله برای راه‌اندازی آن است و درصورت انجام‌نشدن به‌شکلی درست، بهره‌وری انبار ناقص می‌ماند.

به‌دلیل اهمیت بالای قفسه‌بندی برای انبارها، مدل‌های گوناگونی از این قفسه‌ها وارد بازار شده که شرکت‌های گوناگونی آن‌ها را تولید کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب آموزشی ما را همراهی کنید تا انواع قفسه صنعتی برای انبارها را بررسی کنیم.

چرا باید از قفسه صنعتی مناسب استفاده کنیم؟

سوالی که در همین ابتدا پیش می‌آید، این است که چرا باید از بهترین قفسه بندی انبار استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نوع قفسه صنعتی و جنس آن تأثیری مستقیم در بهره‌وری از انبار دارد. شما باید نسبت به ‌شکل انبار و مساحت آن، یک قفسه‌بندی بهینه انتخاب کنید.

بدین صورت، توانایی استفاده از تمامی فضای انبار به بهترین شکل را خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که جنس قفسه نیز در این موضوع مؤثر است و درصورت بی‌کیفیت‌بودن آن، امکان آسیب‌دیدن کالاهای انبار وجود دارد.

انواع قفسه بندی انبار

اگر به‌دنبال این هستید که از بهترین قفسه صنعتی برای قفسه‌بندی انبار استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که ابتدا با انواع این تجهیزات صنعتی آشنا شوید. این قفسه‌ها شامل مدل‌های مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد.

قفسه بندی پالت راک (Adjustable Pallet Racking)

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مدل‌هایی که برای قفسه بندی انبار وجود دارد، قفسه بندی پالت راک یا همان Adjustable Pallet Racking است. این نوع قفسه بندی بسیار کاربردی بوده و برای بارگذاری اقلام سنگین و حجم بالا استفاده می‌شود.

باید گفت که اقلام سنگین روی پالت‌های مسطح یا پالت‌های دیواره‌دار به‌صورت یکپارچه قرار گرفته و جابه‌جایی آن‌ها با کمک لیفتراک صورت می‌گیرد. در این نوع قفسه صنعتی از ستون‌های راک متفاوتی استفاده می‌شود. این ستون‌ها دارای مدل‌های 80 رول فرمی نکدار، 100 رول فرمی نکدار و 120 رول فرمی نکدار هستند.

قفسه راک کف‌پوش دار سنگین (Bulk Storage Racking)

نوع دیگری که از قفسه بندی انبار وجود دارد، قفسه‌بندی راک کف‌پوش‌دار سنگین یا همان Bulk Storage Racking است. این نوع قفسه صنعتی که آن را با نام بالکی راک یا پانل راک هم می‌شناسند، نوعی قفسه برای نگهداری اقلام نیمه‌سنگین و سنگین است.

در واقع می‌توان گفت که این قفسه یک رده‌پایین‌تر از مدل‌بالا بوده و وزن کمتری از اقلام را پشتیبانی می‌کند. بارگذاری در تمامی طبقات این قفسه به‌صورت دستی انجام می‌‌شود. این سیستم دارای 2 نوع ساده و چندطبقه نیز هست.

قفسه بندی کف‌پوش دار سبک (Long Span Racking)

قفسه بندی انبار کف‌پوش دار سبک یا همان Long Span Racking، نوع دیگری از قفسه صنعتی انبار است که با نام لانگ اسپن یا قفسه پانل راک سبک نیز شناخته می‌شود. این سیستم شباهت زیادی با راک سنگین دارد که باعث شده برخی افراد این 2 را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

البته تفاوت‌هایی هم میان آن‌ها وجود دارد. قفسه‌بندی لانگ اسپن مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر از مدل راک سنگین بوده و به‌راحتی جابه‌جا می‌شود. همچنین وزن کم‌تری از اقلام را پشتیبانی می‌کند. مدل‌های گوناگونی از این قفسه وجود دارد که شامل یک‌طبقه و چندطبقه به‌همراه راهرو و پلکان نیز می‌شود.

قفسه بندی مشبک (Slotted Angle Shelving)

قفسه‌بندی مشبک را می‌توان از دیگر مدل‌های محبوب و پرکاربرد برای قفسه بندی انبار دانست. Slotted Angle Shelving یا به‌اصطلاح قفسه پیچ‌ومهره‌ای، از مدل‌های متداول در انبارها بوده و به‌عنوان مدلی پرمصرف از آن یاد می‌شود. باید گفت که این قفسه صنعتی، مناسب اقلام سبک و کم‌حجم است و بارگذاری آن نیز به‌شکل دستی انجام می‌شود.

این قفسه سازه‌ای با استفاده از نبشی‌های سوراخ‌دار در ابعاد گوناگون، پانل‌ها و پیچ‌ومهره قابل نصب است. سرعت نصب آن بالا بوده و به‌راحتی هم باز می‌شود. این قفسه دارای 3 مدل ساده، نیمه‌سنگین و سنگین است که در طبقات، پلکان و راهرو نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

سیستم قفسه خود راهرو (Drive-in Racking)

از بهترین انواع قفسه بندی انبار می‌توان به سیستم قفسه خود راهرو یا همان Drive-In Racking اشاره کرد. این نوع سیستم قفسه‌بندی برای انبارها بسیار محبوب و کاربردی است؛ زیرا فضای اضافی راهرو از آن حذف ‌شده و به‌جای آن پالت‌های بارگذاری قرار داده‌اند.

در عوض در این سیستم از تونل‌هایی مخصوص استفاده‌ شده که مسیر لیفتراک است. یعنی پس‌از سرهم‌کردن قفسه‌ها و بارگذاری اقلام روی آن‌ها، قفسه با استفاده از لیفتراک جابه‌جا می‌شود. استفاده از این قفسه موجب بهره‌وری 75درصدی از فضای انبار خواهد شد.

قفسه بازویی (Cantilever Racking System)

آخرین نوعی که می‌خواهیم از انواع قفسه بندی انبار باهم بررسی کنیم، قفسه صنعتی بازویی است. قفسه‌های بازویی یا کانتی لور که با نام Cantilever Racking System شناخته می‌شوند، نوعی جدید و خاص از قفسه صنعتی محسوب می‌شوند.

شما این قابلیت را دارید که برای نگهداری از اقلام سنگین، حجم‌های لوله‌ای، شاخه‌ای، رولی یا ورقه‌ای از این قفسه‌بندی استفاده کنید. این قفسه‌بندی توسط لیفتراک جابه‌جا شده و در مقیاس‌های بزرگ و کوچک ساخته می‌شود.

بهترین قفسه بندی انبار را از کجا تهیه کنیم؟

سوالی که پیش می‌آید، این است که از کجا می‌توانیم بهترین قفسه بندی برای انبار را تهیه کنیم؟ در پاسخ باید گفت که شرکت جهان دژ، باکیفیت‌ترین این قفسه‌بندی‌ها را برای شما تولید کرده و خدمات نصب و حمل آن در محل انبار را به شما ارائه می‌دهد. شرکت قفسه‌سازان جهان دژ با بیش از 14 سال سابقه درخشان بهترین قفسه‌های صنعتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از انبار بهره ببرید، باید بهترین قفسه بندی انبار را تهیه و راه‌اندازی کنید. قفسه‌های صنعتی که آن را با نام قفسه‌های انبار نیز می‌شناسند نوعی تجهیزات هستند که در ابعاد بزرگ ساخته می‌شوند. آن‌ها مخصوص انبارهای صنعتی بوده و قابلیت‌های مختلفی دارند.

استفاده از بهترین مدل قفسه برای انبارهای مختلف مهم است زیرا قابلیت بهره‌وری از فضای انبار و جابه‌جایی راحت‌تر را میسر می‌کند. در این مطلب آموزشی بهترین مدل‌های قفسه بندی را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید تمامی این مدل‌ها را از شرکت قفسه‌سازان جهان دژ با شرایطی عالی بخرید. برای ارتباط با جهان دژ اینجا کلیک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied