شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، بهتر است از قبل با شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا آشنا شوید.

اسپانیا به عنوان یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که 8.000 کیلومتر خط ساحلی دارد که به دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس متصل هستند. سواحل این کشور فوق‌العاده زیبا و جذاب‌اند و برخی از آن‌ها با شن و ماسه‌های طلایی رنگ، برخی با خلیج‌های کوچک آتشفشانی و برخی دیگر سنگریزه‌های سفید رنگ یا ماسه‌های تیره پوشانده شده‌اند. در کنار این سواحل رستوران‌های لوکس و امکانات تفریحی فراهم شده است. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، بهتر است از قبل با شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا آشنا شوید.

ساحل بارایو در آستوریاس

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

یکی از زیباترین سواحل اسپانیا در منطقه شمالی آستوریاس قرار دارد. اینجا یک ساحل مملو از علفزارها، جنگل‌های چشم نواز، مزارع نیشکر با باتلاق‌های نمکی است که قطعاً شما را شیفته خود می‌کند. Barayo واقع در یک منطقه حفاظت شده محلی قرار دارد که حدود 3.2 کیلومتر آن به زیستگاه پرندگان ساحلی اختصاص دارد. اگر به سمت غرب حرکت کنید با یک پارک زیبا روبرو می‌شوید که 30 دقیقه پیاده با ساحل فاصله دارد.

همچنین در ساحل بارایو یک رودخانه عریض دیده می‌شود که محل زندگی سمورهای سرگردان است. اگر چند کیلومتر از ساحل دور شوید به دره‌ای عمیق می‌رسید که با صخره‌ها و درختان بلند احاطه شده است.

ساحل کالا پدروسا در کاستا براوا

شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

یکی دیگر از زیباترین سواحلی که باید در تور اسپانیا از آن دیدن کنید Cala Pedrosa نام دارد. این ساحل با سنگ‌ریزه رنگارنگ پوشانده شده است. این ساحل در حدود یک کیلومتری جنوب خلیج نعل اسبی تاماریو قرار دارد که با صخره‌های ناهموار و درختان کاج سرسبز احاطه شده است.

برای رفتن به این ساحل شگفت انگیز باید حدود نیم ساعت از فانوس دریایی El Far de Sant Sebastia در خلیج Llafranc پیاده‌روی کنید. در فصل بهار و پاییز به دلیل بارندگی می‌توانید از قایق موتور استفاده کنید. از جمله تفریحات در این سواحل باید به کایاک سواری اشاره کنیم. از ماه مه تا اکتبر که هوا گرم است، می‌توانید در فضای باز سواحل غذا و نوشیدنی میل کنید. کلبه‌های قدیمی ساحلی با سبک اسپانیایی دکور شده‌اند که می‌توانند محلی برای اقامت شما باشند.

ساحل پرایا دی فیگویراس در جزایر سیس گالیسیا

ساحل Praia de Figueiras در جزایر Cies گالیسیا یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین سواحل در اسپانیا هستند. جزایر سیس بخشی از پارک ملی جزیره آتلانتیس محسوب می‌شود که توسط دولت محافظت شده‌‌اند. در نزدیکی ساحل پرایا دی فیگویراس چند هتل و اقامتگاه وجود دارد که بتوانید در همانجا اقامت داشته باشید.

ساحل یک محیط جادویی و فوق‌العاده فریبنده با صخره‌ها و جنگل‌هایی است که تا سمت دریا امتداد دارند. وقتی امواج دریا با صخره‌ها برخورد می‌کنند، صحنه‌ای رویایی را ایجاد می‌کنند که شاید نمونه آن را در کمتر جایی ببینید. این ساحل با ماسه‌های سفید پوشانده شده است که در حین راه رفتن ترک برمی‌دارد و در زیر پایتان تکان می‌خورد. در ماه سپتامبر تا اکتبر تعداد گردشگران این منطقه کمتر است و می‌توانید در این ماه‌های سال از آنجا دیدن کنید.

ساحل پلاتا ایلتس در فورمنترا

یکی دیگر از سواحل دیدنی در اسپانیا Platja Illetes است که در Formentera قرار دارد. برای رفتن به این ساحل ابتدا باید به جزیره فورمنترا بروید که باید از کشتی یا هواپیما استفاده کنید. در این منطقه یک پارک بزرگ و زیبا به نام Ses Illetes قرار دارد که می‌توانید از نزدیک حیات وحش آنجا را تماشا کنید.

پیاده‌روی در طول ساحل پلاتا ایلتس در بین جمعیت زیادی که برای تفریح به آنجا آمده‌اند، از جمله سرگرمی‌های این ساحل است. در نزدیکی ساحل یک کافه فصلی به نام Es Ministre قرار دارد که هر نوشیدنی یا دسری را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. در اینجا چتر و دوچرخه نیز اجاره داده می‌شود. این ساحل با آب‌های فیروزه‌ای شباهت زیادی به سواحل مالدیو دارد.

ساحل پلایا دی لوس جنوسس در کابو د گاتا

اگر به کابو دی گاتا در جنوب سیرا آلهامیلا بروید، می‌توانید سواحلی با صخره‌های زیبا کمی دورتر از صحرا ایستاده‌ است، ملاقات کنید. این ساحل تنها ده دقیقه از آلمریا فاصله دارد که می‌توانید با ماشین به آنجا بروید. سواحل با شن‌های سفید و کوه‌های آتشفشانی احاطه شده است و می‌توانید در آب‌های گرم مشغول تفریح شوید. درختان اکالیپتوس در اطراف ساحل قرار دارند که از استشمام بوی آن‌ها مست می‌شوید.

ساحل تربالوگر در منورکا

ساحل Cala Trebaluger متعلق یکی از سواحل دست‌نخورده اسپانیست که در منورکا قرار دارد و می‌توانید به سمت شهر Es Migjorn Gran و بعد Cala Mitjana بروید. سپس از این ناحیه تا ساحل تربالوگر پیاده‌روی کنید. در نزدیکی این ساحل یک جنگل قرار دارد. همچنین در نزدیکی این منطقه یک رودخانه، تالاب و درختچه‌هایی دیده می‌شود که به ساحل می‌رسند. در این ساحل خبری از صندلی، بار و یا چتر نیست. با این حال می‌توانید بر روی شن‌های سفید ریز راه بروید و یا در آب‌های کم عمق و آرام شنا کنید.

ساحل زیبای پلاتجا د کالا گراندلا در کوستا بلانکا

سواحل اسپانیا

یکی دیگر از سواحلی که در حاشیه شهر کوچک Javea در آلیکانته قرار دارد، Platja de Cala Granadella است. اینجا یک مکان عالی برای دور شدن از شلوغی و نگرانی‌های شهر است. سواحل پرطرفدار کوستا بلانکا همیشه شلوغ و پرجمعیت هستند که دلیل آن را باید در زیبایی این سواحل با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای رنگ جستجو کرد.

برای رفتن به این ساحل می‌توانید با پای پیاده یا با ماشین به Carretera de la Granadella بروید. سپس از اینجا خود را به ساحل زیبای Platja de Cala Granadella برسانید. در این ساحل تعدادی صندلی آفتاب‌گیر، چترهای کاهگلی با غذاهای مخصوص اسپانیایی منتظر میزبانی از شماست. در نزدیکی ساحل نیز تعدادی رستوران فعالیت می‌کند.

برای رفتن به ساحل پلاتجا د کالا گراندلا حتما کفش مخصوص بپوشید تا از پاهایتان در برابر سنگ‌ریزه‌ها محافظت کند.

ساحل شگفت‌انگیز پلاتا گران در کاستا براوا

معرفی سواحل اسپانیا

پلاتا گران نیز یکی دیگر از زیباترین سواحل در اسپانیست که باید در سفر خود از آنجا دیدن کنید. اینجا یک ساحل بزرگ است که در نزدیکی آن یک قلعه قرون وسطایی با نام Castillo de Tossa de Mar قرار دارد. پلاتا گران یک ساحل برای تفریح خانواده‌هاست و دسترسی به همه امکانات رفاهی برای خانواده‌ها و بچه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید روی شن‌های سفید پیاده‌روی کنید یا از ورزش‌های آبی لذت ببرید. روی صندلی‌های آفتاب‌گیر بنشینید و مناظر زیبای ساحل و امواج دریا را تماشا کنید.

در آخر

برای سفر به اسپانیا حتما بازدید از سواحل جزء برنامه‌های شماست. این کشور سواحل زیادی دارد که باید قبل از سفر با تعدادی از بهترین آن‌ها آشنا شوید. در این مطلب برخی از بهترین و شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا معرفی شد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied