شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی

تجربه زندگی در مونترال کانادا؛ همه نکاتی که درباره مونترال باید بدانید

اگر مونترال کانادا را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم، چرا که دومین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر شاد جهان در انتظار شماست. اما زندگی در مونترال کانادا مانند هر شهر بزرگ دیگری، چالش‌های خاص خودش را دارد که در این مقاله سعی داریم تمام آنها را به صورت همه‌جانبه و در سریع‌ترین زمان برای شما مورد ارزیابی قرار دهیم.

تجربه زندگی در مونترال کانادا؛ همه نکاتی که درباره مونترال باید بدانید

متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا عموما با دو چالش عمده مواجه هستند؛ اولین مورد مربوط به تطبیق‌پذیری فرهنگی ست و مورد دوم که چالش تمامی ایرانیان خارج از کشور است، انتقال و تبدیل ارز می‌باشد. نحوه حواله پول به خارج از کشور به دلیل تحریم‌های بانکی یکی از نگرانی‌های اصلی مهاجرین ایرانی ست و از ما در این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع، به معرفی امن‌ترین راه انتقال پول به کانادا نیز می‌پردازیم.

زندگی در مونترال؛ شهری که هیچ‌گاه از آن خسته نمی‌شوید!

شما به عنوان یک متقاضی سفر به مونترال باید بدانید که سالانه حدود ۴۵.۰۰۰ نفر از سراسر دنیا این شهر را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌‌کنند. به همین دلیل، سفر به مونترال مانند سفر به دور دنیاست و شما می‌توانید در این شهر از ایتالیای کوچک، پرتغال کوچک و شهرک چینی‌ها دیدن کنید و تجربه زیستن در جامعه‌ای چند فرهنگی را به دست بیاورید.

جمعیت مونترال

براساس آمار سال 2024، شهر مونترال جمعیتی معادل 1,895,211 نفر دارد. طبق آخرین به‌روزرسانی، از کل جمعیت شهر، 49,460 نفر را مهاجرینی از سراسر دنیا تشکیل می‌دهند که 60 درصد آن متعلق به اروپایی‌ها و 9.25 درصد نیز سهم کشورهای خاورمیانه است که از میان این کشورها، مهاجرین لبنانی و ایرانی بیشترین جمعیت به خود اختصاص داده‌اند.

آب‌وهوای مونترال

مونترال شهری ست که در هر چهار فصل سال زیبایی خاص به خودش را دارد. این مسئله به دلیل تنوع آب‌وهوایی منطقه در فصل‌های مختلف است که باعث می‌شود تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه کنید. میانگین آب‌وهوای مونترال در تابستان بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در زمستان بین ۱- تا ۸- در نوسان است.

زبان رایج در مونترال

توصیه می‌کنیم پیش از مهاجرت به شهر مونترال، زبان فرانسوی را تا حد قابل‌قبولی فرا بگیرید؛ از آنجا که 73 درصد ساکنین مونترال را فرانسوی زبانان تشکیل می‌دهند، برای برقراری ارتباط، کار و حتی تردد در سطح شهر نیازمند آشنایی با زبان فرانسوی هستید. در نهایت جالب است بدانید که مونترال پس از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیاست.

فرهنگ شهری

هویت شهر مونترال با تلفیق فرهنگ فرانسوی و انگلیسی زبان شکل گرفته‌است. در سال‌های اخیر و با رشد جمعیت مهاجرین این شهر، جامعه مونترال به یک جامعه چند فرهنگی تبدیل شده‌است، اما با این حال جالب است بدانید قوانین شهری در آنجا کاملا منطبق با ترویج و تشویق فرهنگ کانادایی هستند. به عنوان مثال هیچ ساختمانی در مونترال نباید بلندتر از کوه مونت رویال باشد! جشنوراه‌های تابستانی مونترال یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر هستند که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند و می‌توانند تجربه منحصربه‌فردی برای مهاجرینی که تازه به این شهر وارد می‌شوند، باشند.

براساس آخرین ارزیابی‌ها، شاخص کیفیت زندگی در شهر مونترال، 157 در نظر گرفته شده‌ که آن را بالاتر از شهری مانند تورنتو، با شاخص 156 قرار داده‌است. جالب است بدانید که مونترال در رده‌بندی شادترین شهرهای دنیا در رده دوم قرار گرفته‌است، مسلما چنین جایگاهی با‌توجه به گستردگی فرهنگ‌های ساکن در این شهر، نشان از رفاه اقتصادی و سطح بالای کیفیت زندگی در مونترال کانادا دارد.

سیستم اقتصادی شهر مونترال

از دهه هفتاد میلادی به بعد، شهر مونترال به عنوان قطب صنعتی کانادا شناخته می‌شود. اغلب مشاغل و‌ موقعیت‌های شغلی در این شهر، مرتبط با حوزه صنعت و فروش می‌باشد. در ادامه نگاه کوتاهی به تمامی اطلاعات ضروری که شما به عنوان متقاضی زندگی در مونترال کانادا باید از سیستم اقتصادی این شهر بدانید، خواهیم‌داشت:

  • برای دریافت اجازه کار در این شهر، تسلط به زبان فرانسوی الزامی ست.
  • شهر مونترال کانادا 54.8 درصد از تولید ناخالص داخلی استان کبک را به ارزش 233 میلیارد دلار کانادا، به خود اختصاص داده‌است.
  • صنایع کلیدی در مونترال شامل: صنایع هوافضا، صنایع الکترونیکی، داروسازی، مهندسی نرم‌افزار و صنایع وابسته به توریسم می‌باشد.
  • جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین مراکز هوا و فضای آمریکای شمالی در این شهر قرار دارد.
  • متوسط درآمد خانوار در مونترال 85700 دلار است.
  • از بزرگ‌ترین بانک‌های فعال در مونترال کانادا می‌توان به: BOM, TB, RCB و CIBC اشاره کرد. که البته با وجود این سیستم بانکی قدرتمند، متقاضیان ایرانی همچنان با چالش‌هایی برای حواله ارز و ارسال پول مواجه هستند که باید راهکارهای هوشمندانه‌ای برای آن در نظر گرفت.

بهترین مناطق شهر مونترال برای زندگی

آشنایی با مهم‌ترین مناطق شهر مونترال کمک می‌کند تا بهترین محل را متناسب با شرایط روحی و اقتصادی خود برای زندگی انتخاب و سریع‌تر در با بافت فرهنگی مقصد جدیدتان تطابق پیدا کنید.

با نگاه به تصاویر این شهر متوجه می‌شوید که زندگی در مونترال کانادا با آرامش خاصی همراه است. در این شهر خبری از برج‌ها و ساختمان‌خراش‌های بلند نیست و سیستم حمل‌ونقل طرفدار محیط‌زیست این شهر، مسیرهای متنوع و طولانی را برای دوچرخه‌سواری در نظر‌گرفته‌است. با این حال تنوع فرهنگی و نرخ بالای مهاجرین این شهر، زندگی در مونترال کانادا را تبدیل به زمین بازی‌ای باگزینه‌های متنوع کرده‌است که شما می‌توانید با توجه به پارامترهای اقتصادی و علایق شخصی خود، بهترین محل را برای زندگی انتخاب نمایید.

مهم ترین مناطق شهر مونترال :

  • Old Montreal

قدمت این خیابان به بیش از چهارصد سال پیش و قرن ۱۷ام میلادی بازمی‌گردد. اگر می‌خواهید در محله‌ای آرام با بافت تاریخی و منحصربفرد زندگی کنید، Old Montreal یک انتخاب ایده‌آل برای شماست.

  • Le Plateau Mont Royal

اگر دانشجو یا مهاجر جوان هستید، توصیه می‌کنیم محله Le Plateau Mont Royal را برای زندگی در مونترال کانادا انتخاب کنید.

  • Mercier Hochelaga Maisonneuve

بیشتر جمعیت این محله را فرانسوی زبان‌ها تشکیل می‌دهند اما به دلیل اجاره بهای مناسب، می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل شما برای زندگی باشد.

مزایای زندگی در مونترال کانادا

  • هزینه پایین زندگی نسبت به سایر شهرهای کانادا
  • بازار کار گسترده
  • دانشگاه‌های برتر
  • جامعه مهاجرپذیر
  • سطح بالای رضایت از زندگی
  • سیستم حمل‌‌ونقل عمومی پیشرفته و کارآمد
  • طبیعت زیبا

معایب زندگی در مونترال کانادا

زندگی در مونترال کانادا علاوه‌بر تمام مزایا و فرصت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، چالش‌های مخصوص به خود را دارد که باید همین‌حالا و قبل از مهاجرت برای حل آنها برنامه‌ریزی کنید.

از جمله‌ی این چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نیاز به تسلط به زبان فرانسه
  • اگر با هوای سرد مشکل داشته‌باشید، زمستان‌های مونترال شما را اذیت خواهدکرد.
  • مالیات نسبتا بالا با وجود هزینه پایین زندگی

در این میان چالش انتقال ارز به کانادا، اصلی‌ترین نگرانی متقاضیان ایرانی ارزیابی می‌شود و نیازمند یافتن راهکاری مطمئن است.

بهترین راه انتقال ارز به کانادا

بدون داشتن یک راه مطمئن برای انتقال ارز به کانادا، رویای زندگی در مونترال کانادا محقق نخواهدشد. در میان راه‌های مختلف، شما باید به دنبال راهکارهای امن، نوآورانه و سریع باشید. یکی از راه‌های پیشگام و هوشمندانه انتقال ارز به کانادا، استفاده از صرافی بیستی است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته، بهترین راه برای انتقال ارز و سرمایه شما به کانادا می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied