شمانیوز
شما نیوز

برترین کتاب ها برای توسعه فردی

در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های حوزه توسعه‌فردی را به شما معرفی کنیم. این کتاب توسط افراد مختصصی و باتجربه‌ای نوشته شده‌اند و توانسته‌اند معنای زندگی را به افراد زیادی یاد بدهند.

برترین کتاب ها برای توسعه فردی

دسته کتاب‌های توسعه‌فردی در ایران طرفداران زیادی دارد. البته که این دسته در کل دنیا پرفروش است. این کتاب‌ها توسط افراد متخصص و موفقی نوشته می‌شود که دوست دارند تجارب خودشان را در اختیار افراد دیگر قرار بدهند.

البته که بین نویسندگان آن گاهی افراد غیرمتخصص هم پیدا می‌شود اما از میزان فروش و اثرگذاری می‌توان متوجه شد که کدام کتاب مطالب مفیدی دارد و کدام کتاب هم تنها رویا تحویل مخاطب خود می‌دهد. همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های این حوزه را به شما معرفی کنیم و به بررسی پرفروش‌ترین نوشته‌های این حوزه بپردازیم.

چرا کتاب‌های توسعه فردی مهم هستند؟

دسته کتاب‌های توسعه فردی یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین ژانر در بین کتاب‌های عمومی محسوب می‌شود که مربوط دوران معاصر است و تا پیش‌از این بدین شکل گسترده وجود نداشت.

کتاب‌های توسعه فردی می‌تواند شامل موضوعاتی شود که دیگر افراد به‌واسطه تجربه و علم خود تلاش کرده‌اند تا در بقیه رفتار‌ها و عادت‌هایی را به‌وجود بیاورند که در نهایت منجر به رشد آن‌ها خواهد شد. این کتاب‌ها توانسته‌اند درصد کمی از خوانندگان جدی خود را به موفقیت‌های بزرگی برسانند و از این حیث دارای اهمیت هستند.

معرفی برترین کتاب‌ها در حوزه توسعه فردی

در ادامه قصد داریم به شما بهترین کتاب‌هایی که در این حوزه نوشته شده‌اند را معرفی کنیم. کتاب‌هایی که بسیار پرفروش بوده‌اند و توانسته‌اند تاثیر مثبتی بر روی بسیاری از افراد بگذارند.

عادت‌های اتمی اثر جیمز کلییر

عادت‌های کوچک می‌تواند بر روی زندگی ما تاثیر بزرگی بگذارد. کتاب کلییر درباره عادت‌های کوچکی‌است که نتایج بزرگی دارند. این کتاب با استفاده از مثال‌هایی از زندگی واقعی و چارچوب‌های علمی تلاش می‌کند تا مسیری را ترسیم کند که در آن عادت‌های خوب تکرار می‌شوند و عادت‌های بد کنار گذاشته می‌شوند.

در اولین بخش‌های کتاب جمیز کلییر مفهوم عادت اتمی را تبیین می‌کند. پس‌از اینکه چنین مفهومی را به‌خوبی توضیح داد تلاش می‌کند تا عادت‌های جدید مثبت ایجاد کند و عادت‌های اتمی را از بین ببرد.

اثر مرکب از دارن هاردی

اثر مرکب شاهد مهم‌ترین کتاب در این لیست باشد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست. کتاب اثر مرکب در ابتدای همه‌چیز به ما می‌آموزد که موفقیت یک مسیر است و باید آرام‌آرام به آن رسید. هاردی در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه چیز‌های کوچکی می‌توانند در مسیر موفقیت تاثیر بگذارند.

چیز‌هایی که به‌ظاهر بسیار بی‌اهمیت هستند و مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرند. اثر مرکب قطعا ایده‌ای را بسط داده که کتاب‌ها و نویسندگان زیادی درباره آن حرف زده‌اند اما این کار را به‌قدری خوب انجام داده که توانسته به‌سطح بالایی از موفقیت دست پیدا کند.

چهار میثاق از دون میگوئل روئیز

اگر در زندگی خود از استرس رنج می‌برید و این قضیه باعث شده که از بسیاری از فعالیت‌ها در زندگی عقب بمانید، روئیز به یاری‌تان شتافته است. این کتاب درباره مدیریت استرس است.

این نویسنده مکزیکی توانسته موضوعات پیچیده‌ای را به‌شکل ساده برای ما توضیح بدهد. در واقع چهار میثاق یا توافق هستند که باعث می‌شوند تعادل در زندگی ما حفظ شود و بتوانیم زندگی‌مان را متحول کنیم. خرد باستانی تولتک نقش بسیار زیادی در شکل‌گیری ایده اصلی این کتاب داشته است.

 

 

تخت‌خوابت را مرتب کن از ویلیام اچ مک ریون

این کتاب هم درباره چیز‌های کوچکی است که می‌توانند در زندگی شما تغییرات مثبت زیادی را به‌وجود بیاورند. نویسنده این کتاب یک دریادار بازنشسته است که تجربیات و عادت خود به‌عنوان یک فرد نظامی را در اختیار دیگر افراد قرار می‌دهد.

این کتاب 10 فصل دارد و در هر فصل از عادت‌های حرف می‌زند که می‌تواند منجر به موفقیت افراد مختلف شود. نظم، انضباط و انعطاف‌پذیری از مهم‌ترین مفاهیمی هستند که در این کتاب مطرح می‌شوند.

انسان در جستجوی معنا از ویکتور فرانکل

روانشناس مشهور و بازمانده از واقعه‌ای هولناک در این کتاب می‌خواهد تا به بررسی تجربه انسانی و معنای زندگی بپردازد. این کتاب در سال 1946 میلادی برای اولین‌بار معرفی شد. یک کتاب از آن زمان به یک کتاب کلاسیک در زمینه توسعه‌فردی تبدیل شده است.

فرانکل یکی از افرادی بود که شرایط بسیار نابه‌سامانی در اردوگاه‌های آلمان نازی داشت. او با وجود این شرایط وحشتناک توانست معنای زندگی را پیدا کند، ناامید نشود و از تلاش دست نکشد. کتاب انسان در جست و جوی معنا باعث شده تا افراد زیادی دوباره امید خود را به زندگی به‌دست بیاورند.

بنویس تا اتفاق بیفتد از هنریت کلاوسر

یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در زمینه توسعه فردی همین اثر از هنریت کلاوسر است. کلاوسر اعتقاد دارد که نوشتن می‌تواند به شما بسیار کمک کند تا شما به اهداف و رو‌یاهای خود برسید. این کتاب در حقیقت این ایده را بسط می‌دهد که نوشتن چیز‌های مختلف بیشتر از آن چیزی که شما فکر می‌کنید اهمیت دارد.

در واقع این‌طور می‌توانیم بگوییم که تنها کافی‌است بنویسید تا خلق اتفاق بیفتد. البته که این کتاب رویای واهی به شما نمی‌دهد و تنها با دلایلی منطقی عنوان می‌کند که مغز پس‌از نوشتن چیز‌های مختلف چطور کار خواهد کرد.

باشگاه 5 صبحی‌ها از رابین اس شارما

آخرین اثری که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، باشگاه 5 صبحی‌ها نام دارد. این کتاب معتقد است که شما می‌توانید با ایجاد یک روتین منظم به موفقیتی برسید که حتی انتظارش را هم ندارید.

این کتاب 5 صبح را ساعت طلایی ذهن می‌داند. ساعتی که در آن ذهن بیشترین خلاقیت، تمرکز و پذیرش ایده را از خود نشان می‌دهد. این کتاب تنها درباره زود بیدارشدن نیست. درباره ذهن و روح شماست. شما می‌توانید با به‌دست‌گرفتن این 2 عنصر همه‌چیز را تغییر دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم که به شما بهترین کتاب‌های حوزه توسعه‌فردی را معرفی کنیم. این کتاب‌ها پرفروش‌ترین موارد در سراسر دنیا هستند و توانسته‌اند تا زندگی انسان‌های زیادی را تغییر دهند. کتاب‌های توسعه‌فردی که گاهی با عنوانی چون کتاب زرد خطاب می‌شوند اینگونه جاافتاده‌اند که فاقد مطالب علمی هستند و در آن تنها رویاپردازی و دروغ وجود دارد.

اما حقیقت این است که این کتاب‌ها تلاش می‌کنند تا تکنیک‌هایی را به شما بیاموزند برای موفقیت بیشتر و داشتن نظم پیوسته در زندگی. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied