شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی

برای معاینات قبل از استخدام کجا برویم؟

معاینات قبل از استخدام روشی عینی و استاندارد برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به متقاضی کار در طول فرآیند استخدام است.

در این معاینات، فرد از لحاظ توانایی جسمانی و روانی برای انجام شغل مربوطه ارزیابی می‌شود تا آسیب‌های احتمالی ناشی از شرایط کاری مشخص شوند. آزمایش قبل از استخدام یک اقدام قانونی الزامی است که به‌صورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی مشخص مخصوصا در بدو استخدام اجرا می‌شود.

معاینات قبل از استخدام چه مواردی را شامل می‌شود؟

اکثر پزشکان قبل از استخدام با یک پرسشنامه سلامت با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد سلامت، سبک زندگی و سابقه فیزیکی شما شروع می‌کنند. سوالات ممکن است مربوط به جراحی‌های قبلی، داروهای تجویزی، واکسیناسیون‌ها و ناتوانی‌ها و شرایط فعلی مانند آسم و دیابت باشد.

E:\یک مطلب\241923_573054--مرکز-تخصصی-طب-کار-پرانا.jpg

آزمایش اعتیاد

اگر ایمنی محل کار برای یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار باشد، انجام آزمایش‌های اعتیاد قبل از استخدام می‌تواند به کاهش خطرات مرتبط با سوء مصرف مواد کمک کند. مواد رایجی که در آزمایش‌های اعتیاد بررسی می‌شوند شامل ترکیبات مربوط به ماری جوانا، مواد افیونی (مانند تریاک، هروئین و کراک)، آمفتامین‌ها (از جمله مت آمفتامین)، کوکائین و استروئیدها هستند. کارفرمایان همچنین ممکن است اعتیاد به والیوم، متادون یا مواد آنابولیک مصنوعی را نیز ارزیابی کنند.

تست بینایی سنجی

برای اطمینان از اینکه متقاضی کار قادر به انجام وظایف خود خواهد بود، یک کارفرما ممکن است نیاز به نتیجه تست بینایی سنجی داشته باشد که از طریق چارت اسنلن در معاینات طب کار انجام می‌شود.

این چارت کاربرد فراوانی دارد و معمولا شامل 11 ردیف از حروف چاپی است که به سمت پایین چارت اندازه آنها کوچک‌تر می‌شود. این نمودار استاندارد یک تست حدت بینایی است که برای نشان دادن کوچکترین حروفی استفاده می‌شود که یک فرد می‌تواند از فاصله تقریبا 20 فوتی بخواند.

ارزیابی روان‌شناختی

تست‌های روان‌شناختی قبل از استخدام به کارفرمایان این امکان را می‌دهند که مهارت‌های متقاضیان کار را شناسایی کنند، دانش آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و ویژگی‌های شخصیتی، رفتار و انگیزه‌های آنها را بهتر درک کنند. این تست‌ها معمولا در مرحله غربالگری اولیه اجرا شده و به‌صورت آنلاین تکمیل می‌شوند.

چکاپ کلی

ممکن است از شما بخواهند که یک معاینه پزشکی با یک پزشک واجد شرایط انجام دهید. این معاینه فشار خون، شاخص توده بدنی، تجزیه و تحلیل ادرار برای بررسی سطح قند خون، ارزیابی ستون فقرات و همچنین بررسی عملکرد قلب و ریه، قدرت و آمادگی قلبی را شامل می‌شود.

دیگر معاینات پزشکی شامل غربالگری الکل، MRI، نوار قلب و اشعه ایکس قفسه سینه است. اگر شرایط یک شغل مستلزم بلند کردن اجسام سنگین باشد، ارزیابی توان فیزیکی نیز ضروری است که توانایی متقاضی کار را برای حمل بارهای مختلف، انعطاف اندام و همچنین قدرت کمر آزمایش می‌کند.

تست تنفس (اسپیرومتری)

تست تنفس یا اسپیرومتری، برای بررسی نحوه عملکرد و سلامت ریه‌ها و تنفس فرد، با استفاده از دستگاهی به نام اسپیرومتر انجام می‌شود. این آزمون حجم و سرعت هوایی که فرد می‌تواند وارد و خارج کند را نشان می‌دهد. به کمک این تست، پزشک می‌تواند مشکلاتی مثل آسم، بیماری‌های ریه‌ای مزمن و محدودیت‌های تنفسی را تشخیص دهد.

E:\یک مطلب\set-of-doctor-cartoon-characters-medical-staff-team-concept-in-hospital-vector.jpg

ادیومتری یا شنوایی سنجی

ادیومتری یکی از معمول‌ترین تست‌های معاینات ادواری و معاینات بدو استخدام است که با هدف غربالگری و تشخیص اختلالات شنوایی صورت می‌گیرد. این آزمون توسط کارشناس شنوایی سنجی یا ادیولوژیست در اتاقک مخصوص (ضد صوت یا اکوستیک) مجهز به عایق صدا انجام می‌شود.

برای معاینات قبل از استخدام کجا برویم؟

مراکز تخصصی معاینات استخدامی با همکاری تیمی از پزشکان و متخصصان مجرب معاینات جامع و دقیقی از متقاضیان کار ارائه می‌دهند. یکی از مراکز معروف در این زمینه پرانا طب است.

تمامی مجوزهای ضروری معاینات دوره‌ای و معاینات بدو استخدام از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی به مرکز تخصصی پرانا طب اعطا شده است. در این مرکز، تیمی مجرب و حرفه‌ای از متخصصین مشغول به کار هستند که این مجموعه را در بین مراکز مشابه از نظر کیفیت و تنوع خدمات بی‌مانند کرده است.

کلیه آزمایشات انجام شده در مرکز پرانا بر اساس دستورالعمل سازمان وزارت بهداشت و درمان کشور صورت می‌گیرد. معاینات قبل از استخدام مواردی چون آزمایش خون و ادرار، تست‌های بینایی، شنوایی، ظرفیت عملکرد ریوی و نوار قلب و همچنین ویزیت پزشک را شامل می‌شود و موارد تخصصی‌تر بستگی به شغل فرد دارد. در پایان معاینات، متخصص طب کار بر اساس نتایج کلیه ارزیابی‌ها نظر خود را در خصوص وضعیت سلامت و شرایط کاری متقاضی اعلام می‌کند.

ویژگی‌های زیر مرکز پرانا را به یک مرکز پرطرفدار معاینات قبل از استخدام تبدیل کرده است:

تعهد و مسئولیت‌پذیری کارکنان

کارشناسان طب کار پرانا پاسخگوی سوالات مراجعه‌کنندگان از طریق کلیه راه‌های ارتباطی پرانا خواهند بود. علاوه‌بر این، کارگران و کارکنان سازمان‌ها مشاوره و راهکارهایی در خصوص پیشگیری از بروز صدمات و بیماری‌ها دریافت می‌کنند.

جوابدهی سریع

این مرکز طب کار با شرکت‌ها و سازمان‌ها و مراکزی که خواستار انجام معاینات دوره‌ای برای کارکنان خود هستند همکاری می‌کند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان جواب معاینات را آماده کند. همچنین در صورتی که شرایط محیطی کارگاه، شرکت یا سازمان جهت انجام معاینات مناسب باشد با مستقر کردن تیم خود در محل شما معاینات انجام‌پذیر است.

همچنین، به‌دلیل بهره‌گیری از دو پزشک متخصص طب کار در این مجموعه و انجام کلیه معاینات در مرکز این مجموعه، مراجعه‌کنندگانی که تا قبل از ساعت 11 به‌صورت ناشتا در مرکز حضور یابند، پرونده آنها تا پایان ساعت اداری همان روز تکمیل خواهد شد.

تشکیل پرونده الکترونیکی

لازم به ذکر است که مرکز پرانا مجهز به نرم‌افزار پرونده الکترونیکی طب کار است که علاوه بر تشکیل پرونده الکترونیکی، ثبت امضا و اثرانگشت به‌صورت الکترونیکی، گرفتن عکس از متقاضی در محل در نهایت پرونده کاغذی تکمیل‌شده و نامه پلمپ‌شده برای‌ شرکت را به متقاضی تحویل می‌دهد یا به شرکت مربوطه ارسال خواهد کرد.

E:\یک مطلب\vccxv-min.jpg

جمع‌بندی

معاینات قبل از استخدام معمولا شامل آزمایش‌ خون، آزمایش‌ ادرار، بررسی فیزیکی (اندازه‌گیری فشار خون و بررسی بینایی و شنوایی)، تصویربرداری و در صورت لزوم تست‌های روانشناسی است. از نتایج معاینات قبل از استخدام فقط برای اهداف استخدامی استفاده می‌شود.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی