شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

هر آنچه باید در مورد گوشی های جی پلاس بدانید

گوشی جی پلاس یک گوشی ایرانی یا بهتر بگوییم مونتاژ ایران است. جی پلاس برندی است که در پی ممنوعیت فعالیت برندهای خارجی در کشور در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت گلدیران ثبت شد و خیلی زود شاهد عرضه‌ی گوشی با این برند بودیم.

هر آنچه باید در مورد گوشی های جی پلاس بدانید
 جی پلاس گوشی های اقتصادی تولید می‌کند و به تبع قیمت گوشی جی پلاس بسیار پایین است. گوشی های ایرانی جی پلاس را می‌توان با انواع گوشی نوکیا جدید مقایسه کرد. اگر قصد خرید گوشی اقتصادی داشته باشید، جی پلاس سخت افزار کافی برای اجرای آخرین نسخه‌های اندروید را با کمترین قیمت در اختیارتان می‌گذارد. با گوشی‌های جی پلاس به راحتی می‌توانید برنامه‌های محبوب را نصب و استفاده کنید، عکس بگیرید و بازی‌های سبک را نیز اجرا کنید. مزیت جی پلاس به رقبای خارجی داشتن پشتیبانی شرکت گلدیران است.

گلدیران و ثبت برند جی پلاس

در دوره‌ای که بساط شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای از بازار ایران جمع شد، گلدیران به عنوان شرکتی که حدود ۳۰ سال با ال‌جی همکاری می‌کرد، با تکیه بر دانش و تجربه‌ی خود برند اختصاصی جی پلاس را ثبت کرد. سال ۱۳۹۷ آغاز راه جی پلاس در لوازم خانگی بود؛ اما به همین جا ختم نشد و گلدیران تصمیم گرفت گوشی جی پلاس را نیز روانه‌ی بازار کند. حالا در شرایطی که بخش گوشی شرکت ال جی تعطیل شده است، جی پلاس به راه خود ادامه می‌دهد و بازار ایران را با گوشی‌های اقتصادی خود تأمین می‌کند.

وقتی از تولید گوشی صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که یک گوشی از اجزای زیادی تشکیل شده است که تولید تمام آن‌ها توسط یک شرکت امکان‌پذیر نیست. در تمام دنیا وقتی گوشی تولید می‌کنند، بخشی از قطعات آن را از سایر کشورها تأمین می‌کنند. جی پلاس نیز یک محصول مونتاژی است. گوشی‌های این شرکت مجموعه‌ای از قطعات چینی و تایوانی هستند که نهایتا تحت عنوان گوشی جی پلاس و با گارانتی ۱۸ ماهه مدیاپردازش روانه‌ی بازار می‌شوند. مدیاپردازش یکی از شرکت‌های هلدینگ گلدیران است.

ارزش خرید گوشی جی پلاس

اگر نگاهی به قیمت روز گوشی هوشمند در بازار ایران بیاندازیم، جی پلاس پایین‌ترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تمامی گوشی های جی پلاس به غیر از T10 نمایشگری بزرگتر از ۶ اینچ دارند و جدیدترین نسخه‌های اندروید را اجرا می‌کنند. بنابراین، می‌توان ارزش خرید گوشی جی پلاس را برای کسی که دنبال خرید گوشی ساده برای شبکه‌های اجتماعی است یا نیاز به گوشی دوم دارد بالا توصیف کرد.

چرا گوشی جی پلاس ارزان است؟

قیمت پایین جی پلاس از چند جهت قابل توجیه است. اول اینکه این شرکت گوشی‌های اقتصادی تولید می‌کند. بنابراین، مشخصات فنی گوشی‌های جی پلاس در سطح پایینی قرار دارد و به همان نسبت سخت‌افزار آن ارزان است. مورد دیگر این‌که جی پلاس در داخل ساخته نمی‌شود؛ بلکه مونتاژ می‌شود. بنابراین، بسیاری از هزینه‌های مربوط به تولید در این گوشی حذف می‌شوند و در واقع ساخت گوشی با هزینه‌ی کمتری در چین و هند انجام می‌گیرد.

معمولا بخشی از هزینه‌ی خرید گوشی به بخش نرم‌افزار، از جمله طراحی اپلیکیشن‌های اختصاصی و ارائه‌ی به‌روزرسانی مربوط می‌شود. گوشی جی پلاس اندروید خام را اجرا می‌کند و فاقد هرگونه اپ اختصاصی است و جی پلاس دارها می‌دانند که معمولا خبری از انتشار آپدیت هم نیست. بنابراین، این بخش از هزینه‌های شرکت نیز حذف می‌شود تا قیمت تمام‌شده‌ی محصول به حداقل برسد.

گوشی های جی پلاس از نظر امکانات

اقتصادی بودن گوشی‌های جی پلاس باعث می‌شود این محصولات هیچ ویژگی جالب توجهی برای کاربران حرفه‌ای نداشته باشند. در عوض همین ساده بودن باعث ارزان بودن گوشی جی پلاس شده است تا جایی که در این اوضاع اقتصادی و قیمت دلار همچنان گران‌ترین گوشی جی پلاس کمتر از ۵ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

عکاسی با گوشی گوشی جی پلاس

تمام گوشی های جی پلاس دارای نمایشگر LCD هستند. رزولوشن هیچ کدام از آن‌ها به فول اچ دی نمی‌رسد. قوی‌ترین پردازنده‌ی به کاررفته در جی پلاس‌ها پردازنده‌ی پایین‌رده‌ی شرکت تایوانی مدیاتک است. میزان رم به جز در یک مدل ۶ گیگابایتی، در حد ۳ و ۴ گیگابایت است. عملکرد دوربین تعریفی ندارد؛ با وجود این، یکی از جدیدترین ساخته‌های جی پلاس یعنی X20 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که در این رده‌ی قیمتی تحسین برانگیز است. Q20s جدیدترین و گران‌ترین گوشی جی پلاس محسوب می‌شود. این گوشی در پنل پشتی کاملا مشابه آیفون‌های جدید است. پیش‌تر، نسخه‌ی ضعیف‌تر این کپی برداری را در نسخه‌ی پیشین این گوشی یعنی Q20 شاهد بودیم.

با تمام تفاسیر فوق، انواع گوشی جی پلاس به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ، انواع حسگر از جمله حسگر اثر انگشت که عملکرد سریعی هم دارد، شارژدهی خوب و پشتیبانی از کارت حافظه و جک صدای ۳.۵ میلی‌متری گزینه‌های اقتصادی جذابی برای کاربران گوشی‌های هوشمند پایین‌رده محسوب می‌شوند.

خرید گوشی جی پلاس

هنگام خرید گوشی جی پلاس دقت داشته باشید که اگر دوربین برایتان اهمیت دارد، هیچ مدلی بیشتر از X20 شما را راضی نخواهد کرد. نمایشگر IPS LCD به کار رفته در این مدل نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد و پردازنده‌ی آن مدیاتک Helio G37 است. به نوعی می‌توان X20 را بهترین گوشی جی پلاس تعریف کرد. پس اگر به مشخصات فنی گوشی اهمیت می‌دهید این مدل شما را راضی‌تر خواهد کرد.

افرادی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند و مایل هستند گوشی مشابه اپل داشته باشند، می‌توانند سراغ Q20s بروند؛ اما باید بدانید این مدل به رغم گران‌تر بودن نمایشگر ۶۰ هرتزی، پردازنده‌ی ضعیف‌تر Helio G25 و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد که ارزش خرید آن نسبت به X20 را کاهش می‌دهد.

خرید آنلاین گوشی جی پلاس به کمک زومیت

برای خرید آنلاین گوشی جی پلاس با بهترین قیمت می‌توانید از زومیت کمک بگیرید. کافی است وارد بخش محصول سایت زومیت شوید و از آن‌جا به لیست قیمت موبایل بروید. برند جی پلاس را فیلتر کنید تا لیست قیمت گوشی جی پلاس برایتان به نمایش در بیاید.

حرکت دادن نشانگر ماوس روی هر گوشی گزینه‌ی مقایسه را ظاهر می‌کند. می‌توانید این گزینه را برای حداکثر چهار مدل تیک بزنید؛ سپس، با رفتن به صفحه‌ی مقایسه مشخصات فنی و قیمت هر چهار محصول را به صورت همزمان مشاهده کنید.

پس از مقایسه، روی گزینه‌ی مطلوب خود کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی اختصاصی آن شوید. در آن‌جا ضمن دسترسی به مشخصات فنی و تصاویر بیشتر از گوشی جی پلاس مورد نظرتان، نمودار نوسانات قیمت آن را نیز مشاهده خواهید کرد.

در آخر، اگر تصمیم به خرید گوشی جی پلاس گرفتید، روی زبانه‌ی فروشندگان و قیمت کلیک کرده و خرید خود را از طریق یکی از فروشگاه‌های آنلاین مورد تأیید زومیت نهایی کنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی