شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی

با مهم‌ترین بنادر ایران آشنا شوید

ایران به‌دلیل وجود بنادر متعدد در جنوب و شمال کشور، معاملات وسیعی را به انجام می‌رساند و کالاهای اساسی خود را از این مسیرها خرید و فروش می‌کند.

با مهم‌ترین بنادر ایران آشنا شوید

مهم‌ترین بنادر ایران در قسمت جنوبی کشور قرار دارند که هر کدام در موقعیت استراتژیک ویژه‌ای، صادرات و واردات دریایی را انجام می‌دهند. بندر لنگه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر جنوبی کشور، مرکز صنعت مروارید در خاورمیانه و دیگر کشورها محسوب می‌شود؛ اکنون برای آشنایی با این بندر زیبا، بلیط هواپیما بندر لنگه را رزرو و در ادامه با ما همراه باشید.

 

بنادر مهم ایران

ایران دریاها و بنادر متعدد و مهمی را در شمال و جنوب خود جای داده است که قسمت عمده معاملات تجاری خود را از طریق آن‌ها پیش می‌برد. این بنادر فرصتی مناسب برای کسب‌وکار و اشتغال افراد ایجاد خواهند کرد. ممکن است به عرصه صادرات و واردات علاقه‌مند باشید و بخواهید از نزدیک با معاملات تجاری در بنادر مهم ایران آشنا شوید. وجود دریاها و بنادر ایران به افراد جویای کار کمک می‌کند تا با ایجاد اشتغال، گامی موثر در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند؛ از این‌رو بد نیست با بنادر مهم ایران و پتانسیل آن‌ها در معاملات تجاری آشنا شوید.

بندر لنگه

بندر لنگه یکی از بنادر مهم و قدیمی کشور است که وسعتی بالغ‌بر 8210 کیلومتر مربع دارد. این بندر زیبا و شگفت‌انگیز در حاشیه خلیج فارس و دریا عمان قرار گرفته است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود، می‌تواند از طریق آب‌های آزاد با دیگر کشورها، ارتباط برقرار کند. این بندر کانتینری ایران، تا سال 1921 مرکز صنعت مروارید در خاورمیانه بوده است؛ از این‌رو به شهر مروارید شناخته می‌شود. به‌دلیل موقعیت استراتژیک این بندر قدیمی، بهترین پایانه لجستیک برای حمل بار دریایی از تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را در اختیار دارد. بندر لنگه در نزدیکی دبی، ابوظبی و شارجه، جابه‌جایی کالا و مسافرین را از بحرین، قطر و کویت را نیز برعهده دارد؛ همچنین برای حمل از دبی و امارات یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود.

بندر لنگه در 251 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس، از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک، از سمت جنوب با خلیج فارس، از شرق با بندر خمیر و از غرب با شهرستان پارسیان هم‌مرز است. جذابیت این بندر تنها به معاملات تجاری آن ختم نمی‌شود؛ بلکه مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی را نیز، در خود جای داده است. شما با سفر به بندر ترکمن می‌توانید از پناه‌گاه حیات وحش جزیره شتور، عمارت فکری، بندر کنگ، قلعه لشتان، بیابان سایه‌خوش و ... نیز دیدن کنید و از تماشا زیبایی‌های آن لذت ببرید.

بندر چابهار

در نزدیکی استان سیستان و بلوچستان، در جنوب خلیج عمان، چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران قرار دارد. چابهار به‌عنوان قطب تجاری منطقه، نقش موثری در ترانشیپ و ترانزیت کالاهای وارداتی ایفا می‌کند. این بندر با ظرفیت 50 هزار تنی و عمق و ارتفاع 14 متر، دارای مزیت‌های متعددی مانند نزدیکی به منطقه آزاد تجاری- صنعتی، دسترسی به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، پاکستان و قرقیزستان، داشتن مسیر دریایی بین‌المللی، ترانزیت کالاهای لجستیک و ... است که صادرات و واردات را به دیگر کشورهای همسایه فراهم می‌کند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1714317473_662e68a134b9f.jpg

بندر امیرآباد

امیرآباد به‌عنوان یکی از ارزشمندترین بنادر ایران، امکان ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی را از طریق دریا، فراهم می‌کند. این بندر که در استان مازندران قرار دارد، به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع آن مانند باتلاق لاپو، جزیره کیان لاله و عباس‌آباد، مقصد گردشگران بسیاری است. در بندر امیرآباد از 33 اسکله برای بارگیری و تخلیه انواع محموله و کالاهای تجاری استفاده می‌شود؛ همچنین قسمت بزرگی از آن به پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی‌های منطقه اختصاص داده شده است. کشور ایران از طریق بندر امیرآباد می‌تواند از راه زمینی و دریایی با کشورهای آسیا مرکزی، خاور دور، خاورمیانه و اروپا ارتباط برقرار کند.

بندر امام خمینی

بندر امام خمینی با وسعت 11044 هکتاری، در بخش شمال غربی خلیج فارس و انتها آب‌راه خور موسی، یکی از بنادر کانتینری ایران در جنوب کشور محسوب می‌شود. این بندر به‌عنوان مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین بندر ایران، به شبکه راه‌آهن سراسری و جاده‌های مراکز صنعتی متصل است؛ از این‌رو ارتباط با کشورهای اروپا شرقی، ترکیه، قفقاز و عراق را فراهم می‌سازد. بندر امام خمینی 70 درصد از مراکز مهم صنعتی و جمعیتی کشور را به خود اختصاص داده است؛ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام، از جمله این مراکز به‌شمار می‌رود.

بندر شهید رجایی

یکی‌دیگر از مهم‌ترین بنادر جنوبی ایران که در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز قرار دارد، بندر شهید رجایی است. این بندر با برقراری ارتباط با 80 بندر معروف در سراسر دنیا، نیمی از تجارت کشور را در دست دارد. موقعیت استراتژیک بندر شهید رجایی، دسترسی آن به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس و امکانات و تجهیزات مدرن آن، امکان تجارت راهبردی و آسان با سایر نقاط دنیا را فراهم کرده است. این بندر به‌عنوان مطمئن‌ترین راه برای ارتباط با سایر کشورهای خاورمیانه شناخته می‌شود و توانایی بالایی در تخلیه و بارگیری مقادیر بالایی از کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارد.

بندر انزلی

بندر انزلی یکی از مهم‌ترین بنادر شمالی ایران محسوب می‌شود که در استان گیلان قرار دارد. این بندر، به‌عنوان پایتخت جهانی خاویار در دنیا شناخته شده است که جابه‌جایی محموله‌های مختلفی مانند حمل کانتینری، رورو، فله و ... را نیز برعهده دارد. جالب است بدانید سالانه حدود 1300 کشتی و 4 میلیون تن محموله، از طریق بندر انزلی جابه‌جا می‌شود. این بندر کالاهایی مانند میوه‌های خشک، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، لوازم‌خانگی و … را صادر و محصولاتی مثل ظروف، قطعات یدکی، پلاستیک، الیاف، پارچه و … را وارد می‌کند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1714317473_662e68a1392d9.jpg

آشنایی با بهترین بنادر ایران با فلای تودی

توصیه می‌شود بلیط هواپیما بندر لنگه را از وب‌سایت‌های آنلاین رزرو کنید تا علاوه‌بر رزروی سریع و آسان، سفری ارزان و مقرون به‌صرفه را تجربه کنید. وب‌سایت آنلاین فلای تودی، خدمات متنوعی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از خدمات راهنما سفر کمک بگیرید و پروسه رزروتان را به‌آسانی انجام دهید و به‌وسیله خدمات پیگیری، از وضعیت بلیطتان مطلع شوید. شما می‌توانید با استفاده از تقویم قیمتی و نمودار قیمتی موجود در وب‌سایت فلای تودی، رزروی ارزان و مقرون به‌صرفه داشته باشید. در صورتی‌که ناچار به لغو سفرتان شدید، می‌توانید از گزینه استرداد بلیط استفاده کنید و سفرتان را به آینده موکول نمایید. همچنین در صورت هرگونه مشکل یا دغدغه، می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته این وب‌سایت تماس بگیرید؛ این مجموعه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهد بود.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی