شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد قشم

نفرات برتر نخستین جشنواره ملی عودنوازی قشم معرفی شدند/ معرفی کامکار و درویشی به عنوان قشموندان افتخاری جزیره

رییس نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم گفت: ۱۵۷ اثر از ۱۳۷ هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره عودنوازی قشم ارسال شد که با نظر نهایی داوران، ۳۶ اثر برای اجرای صحنه ای انتخاب و پس از پایان این اجراها نفرات برتر مشخص شدند.

نفرات برتر نخستین جشنواره ملی عودنوازی قشم معرفی شدند/ معرفی کامکار و درویشی به عنوان قشموندان افتخاری جزیره

رییس نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم گفت: ۱۵۷ اثر از ۱۳۷ هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره عودنوازی قشم ارسال شد که با نظر نهایی داوران، ۳۶ اثر برای اجرای صحنه ای  انتخاب و پس از پایان این اجراها نفرات برتر مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی ثابت نیا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی در دو رده سنی جوان و بزرگسال برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره همچنین از هنرمند نوجوان شهراد شیخی تقدیر شد و به قید قرعه از میان استعدادهای جوان حاضر در جشنواره به خانم آوا پریشانی و آقای ایلیا تونک، دو دستگاه سازعود ساخته شده توسط یکی از اساتید مطرح این حوزه به رسم یادگار و با هدف تشویق و ممارست در ادامه فعالیت هنری، اهدا گردید.

ثابت نیا گفت: ضمن تقدیر از استاد محمدرضا درویشی و استاد ارسلان کامکار به واسطه یک عمر فعالیت و زحمت در حوزه فرهنگ و هنر موسیقی و نقش آفرینی در نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم، هویت قشموند افتخاری به این اساتید اهدا شد.

رییس نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم گفت: همچنین از تلاش های آقایان ایوب زارعی و عبدالرضا دشتی زاده بابت تلاش هایشان در مسیر ثبت جهانی ساز عود قدردانی شد.

بنابراین گزارش، اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح زیر می باشد:

رده سنی جوان

موسیقی نواحی:

۱. ضیا بحری

۲. میلاد مقاتلی مطلق

۳. متین علیزاده

موسیقی دستگاهی:

۱. اشکان نایبی

۲. رحمان مومنی

۳. محمدسام کیانی

تقدیر: ثمین محمدی

رده سنی بزرگسال:

موسیقی نواحی

١. رضا ترکچین

٢. هیرش مرادگورانی

٣. سامان رازقی

موسیقی دستگاهی

١. هیات داوران کسی را حائز کسب رتبه اول ندانست

٢. مهرداد میرزاپور

٣. محمدرضا حسن‌خانی

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عود نوازی قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از اساتید مطرح موسیقی کشور و هنرمندانی از سراسر کشور و حضور پرشور علاقه مندان شامگاه جمعه (18 اسفندماه 1402) برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied