شمانیوز
شما نیوز

رئیس جمهور:

در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در آیین راه‌اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور (زمزم سه فولاد خوزستان) که ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای بنده است که در مشهدالشهدای ایران اسلامی حضور دارم. خوزستان جایگاه شجاعت، مقاومت، ایستادگی و سرزمین ما می‌توانیم است.

در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در آیین راه‌اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور (زمزم سه فولاد خوزستان) که ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای بنده است که در مشهدالشهدای ایران اسلامی حضور دارم. خوزستان جایگاه شجاعت، مقاومت، ایستادگی و سرزمین ما می‌توانیم است.

سرزمینی که مردمانشان با اخلاص و ایستادگی افتخار آفریدند. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران فولاد خوزستان شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای مهم اقتصادی هستیم. کارگران فولاد حقیقتا افتخار آفرینند. قدردان تک‌تکان هستم که در روزهای سخت و گرم با تلاش‌ شبانه روزی در جهت رشد اقتصادی کشور گام برداشتید‌.

رئیس‌جمهور با بیان این جمله که شما در مسیر اجرای منویات رهبری، رشد تولید و ایجاد اشتغال اراده کردید، ادامه داد: در جنگ اراده‌ها کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند. اراده دشمن بر عقب‌ماندگی است و اراده‌ی ایران اسلامی بر خلاف آن، بر پیشرفت و آبادانی کشور است. امروز کارخانه زمزم ۳ فولاد خوزستان رسما آغاز به کار کرده است و ظرفیت تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی دارد. معنای این مقدار تولید، قرار گرفتن در مقام‌ اول منطقه و دوم‌ جهان است.

وی افزود: در مسیر حرکت به سمت کارخانه زمزم سه، چند شعار نقش بسته بود: احداث کارخانه بدون دخالت کارشناسی خارجی و ما توانستیم. شما از ما می‌توانیم به ما توانستیم رسیدید. این نشان می‌دهد که باز هم می‌توانید، کارهای بزرگ تر انجام دهید. این توانستن را امروز جشن می‌گیریم. جای تشکر دارد که در این پروژه عظیم از توانایی ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و ۵۰ شرکت داخلی استفاده شد. توصیه می‌کنم، در فولاد خوزستان تولید و اشتغال را افزایش دهید. امیدوارم با تلاش تان در حوزه‌های فولاد، نفت و گاز بیکار نداشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی از موانع گفته‌ شده از زبان مدیرعامل فولاد خوزستان گفت و افزود: مهندس ابراهیمی از کاستی‌ها و موانع پیش‌رو صنعت فولاد، یعنی برق و گاز گفتند‌. نسبت به تولید برق روی پای خودتان بایستید. دیری نخواهد گذشت که خواهیم دید، صنعت، قطعی برق ندارد. با احداث نیروگاه برق، علاوه بر اینکه پایداری برق داریم، توانایی شرکت افزایش می‌یابد. هدف‌گذاری تولید را با ایجاد اشتغال، به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کنید. بهترین نوع سرمایه‌گذاری در صنعت، نفت و گاز است. افزایش تولید نفت و گاز امیدبخش است. تلاش شود که بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم. بر تکمیل شدن زنجیره ارزش تاکید می‌کنم و جلوی خام فروشی گرفته شود.

رئیس‌جمهور ادامه‌ داد: آنچه را توصیه و تاکید دارم و از شرکت فولاد خوزستان انتظار می‌رود، اشتغال، اشتغال و اشتغال است. با بهره‌گیری از منابع نفتی، گازی، فولاد و ثروت‌آفرینی به سمتی حرکت کنیم که در استان خوزستان بیکار نداشته باشیم. تاکید من آن است که مسئولیت‌های اجتماعی به معنای آباد کردن شهر و استان باشد. احداث پل، جاده، خانه بهداشت مراکز درمانی و مجموعه ورزشی از شاخص‌های مسئولیت‌های اجتماعی است. آنچه انجام می‌دهید برای مردم اعلام کنید. گاهی اوقات شاهد هستیم همه ی آنچه انجام می‌شود، به صورت جامع گفته نمی‌شود. کارهای بزرگی که با اخلاص شبانه‌روزی انجام می‌شود را برای جوانان تببین کنید.

آیت‌الله رئیسی ضمن قدردانی از بکارگیری نیروهای بومی در فولاد خوزستان، افزود: وقتی با کارگران فولاد خوزستان هم‌صحبت شدم و اعلام کردند ما بومی همین منطقه هستیم، خرسند شدم. باید جوانان عرب و لر و خوزستانی که توانایی علمی و عملی دارند، به کارگیری شوند. دستور رهبری فرزانه به بنده ی طلبه آن است که، از دانایی‌ها و توانایی کشور در جهت رشد اقتصادی، تولید و مهار تورم استفاده شود. کار فناورانه و دانش‌بنیان انجام شود. امروز ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فناور می‌نامیم. وظیفه جهادی و انقلابی و آنچه شهدا به ما آموختند، ایجاب می‌کند که بگوییم ما توانستیم، شما در فولاد خوزستان در عمل، ما توانستیم را ثابت کردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied