شمانیوز
شما نیوز

وبملت؛ نمادی سودآور و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاران

بانک ملت با نماد وبملت یکی از بزرگترین نمادهای شاخص‌ساز در بازار بورس تهران است که با ۵ میلیارد ذخیره ارزی دارد که اگر نرخ تسعیر را به فرض (۲۶/۵) در نظر بگیریم مبلغ ۱۳۰ تومان فقط سود نرخ تسعیر می‌باشد و این احتمال می‌رود که با ساخت سود ۱۰۰ تومانی و مجموع سود سال جاری در حدود ۲۳۰ تومان می‌توان وبملت را در زمره سود ۵۰۰ تومانی به شمار آورد.

وبملت؛ نمادی سودآور و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاران

به گزارش میلاد جعفری خبرنگار شمانیوز، تالار شیشه‌ای در اولین روز هفته - تا لحظه تنظیم گزارش و قبل از اعمال تعطیلی تالار بورس - با شاخص کل ۱,۶۴۳,۷۲۰ و شاخص هم‌وزن ۵۰۴,۹۰۵ معاملات سهام خود را به ارزش معاملاتی ۶,۲۶۸میلیارد تومان در بورس و ۴,۰۶۶ میلیارد تومان فرابورس به پایان رساند. بانک ملت با نماد وبملت 235 میلیون برگه به ارزش ۸۰ میلیارد تومان معامله شد و قیمت آخرین معامله این نماد مثبت ۱/۵درصد بوده است. 

شاخص بورس امروز ۸۳۶۶ واحد منفی شد و به عدد ۱،۶۴۳،۷۲۱ واحد رسید. حجم معاملات بازار ۹۸۶۲ میلیارد تومان که ۶۲۸۸ میلیارد تومان در بازار اصلی بورس و ۳۵۷۴ میلیارد تومان در بازار فرابورس بود البته این آمار به غیر از اوراق فرابورسی در نظر گرفته و اعلام شده است. 

بانک ملت با زمینه فعالیت خدمات مالی و بانکداری در ایران و با نماد وبملت در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ در بازار اول بورس ثبت نماد شد که دولت در این بانک 16 درصد سهم دارد. شرکت به پرداخت ملت، شرکت بیمه ما، شرکت تأمین سرمایه بانک ملت، شرکت کارگزاری بانک ملت از جکله شرکت های تابعه این بانک هستند. 

سهم وبملت با بیشترین ارزش بازاری، به زیبایی در یک دیامتریک در حال حرکت می‌باشد که هم اکنون با قرارگرفتن در موج F این دیامتریک انتظار می‌رود تا ناحیه قیمتی ۳۴۰۰ این موج ادامه یابد و پس حمایت در این ناحیه شاید شاهد افزایش قیمت باشیم که حرکت های بعدی در آینده به روزرسانی خواهد شد. یکی از احتمالات برای وبملت از طرف فعالان بازار سرمایه، تشکیل الگوی سرو شانه با هدف محدوده 5000 ریالی در میان مدت عنوان می‌شود. 

جذابیت خرید و فروش نماد وبملت که بر اساس تعداد سیگنال های تریدرها محاسبه می‌شود عدد ۱۳ درصد را نمایش می‌دهد و ریسک این نماد بر روی رقم ۱۶ درصد قرار دارد که در این حالت جزو کم‌ریسک‌ترین‌ها به حساب می‌آید. 

نماد وبملت در آخرین ساعات معاملات ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱، با ۱۷ میلیون برگ سهم در معاملات بلوکی در میان بیشترین حجم خرید حقیقی و حقوقی این معاملات قرار گرفت. به اعتقاد اکثر فعالان بازار سرمایه و معامله‌کنندگان تخصصی در بازار سهام، در میان گروه‌های بانکی که خرید سنگین در معاملات ثبت می‌کنند، نماد وبملت که مربوط به بانک ملت می‌باشد بیشترین حجم خرید را دارا می‌باشد که به نظر این عده، خبرهایی برای این نماد بانکی و سهامداران آن در راه است. 

اواخر هفته گذشته بود که بانک ملت اعلام کرد؛ از این پس دارندگان حساب نزد این بانک می‌توانند برای ثبت نام در طرح‌های پیش فروش محصولات سایپا از جمله پیش فروش عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسبت به معرفی حساب وکالتی نزد بانک ملت اقدام کنند. بسیاری معتقدند که نمادهای بانکی در پی اعلام فروش‌ها و وکالت‌های خرید خودرو و سکه در بورس کالا روندی صعودی را در یک خرید کلی به واسطه اعلام نیاز در بورس کالا از طرف خریداران سکه و خودرو در پیش گرفتند.  

با توجه به اخبار روز قبل عدم مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط وزارت صمت ، افزایش نرخ خوراک پتروشیمی و سوخت صنایع ، عوارض بر صادرات در بودجه سال بعد و ...  سبب شد تا بازار با منفی سنگینی شروع به کار کند ولی در ادامه با خبر اعلام وزارت اقتصاد به رئیس سازمان بورس برای ادامه داشتن عرضه خودرو در بورس کالا وضعیت بازار سهام بهبود پیدا کرد و منفی سهم ها کاهش و مثبت ها افزایش یافت .  

همچنین می‌توان خبر مهم افزایش سرمایه بانک ملت را از جمله اخباری عنوان کرد که اشتهای برخی از فعالان بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری در این نماد تحریک می‌کند. بر این اساس، وبملت به منظور بهبود ساختار سرمایه و استفاده از مزایای معافیت مالیاتی موضوع بند (ف) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش سرمایه از مبلغ ۲۶۲,۰۴۲,۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۷۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته را ارائه کرده است.  

وبملت در زمره شاخص‌سازان بورس قرار دارد و انتظار سهامداران از این سهم حمایت از نگهداری و کارشناسی برای حفظ سهم‌ها برای نگاهداشت و دوری از ریسک‌های موجود خصوصا ریسک نقدی در بازار است. البته ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که با توجه به سهامداری ولو ۱۶ درصدی دولت در این بانک، میزان طلب بانک ملت که مبلغ ریال می‌باشد نیز بی‌تاثیر در بالا و پایین رفتن نرخ سهام نیست.  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی