شمانیوز
شما نیوز

با محوریت ۲۹ ماهه بررسی شد

مهم‌ترین اقدامات بانک سپه در محور تحول دیجیتال بانکداری

برنامه تحول راهبردی بانک سپه در افق 1404 با نگاه به تبدیل شدن این بانک اصیل به یک سازمان استراتژی‌محور، هوشمند، نوآور و متمایز در خلق ارزش برای مشتریان بنیان گذاشته شده است.

مهم‌ترین اقدامات بانک سپه در محور تحول دیجیتال بانکداری

به گزارش شمانیوز، اقدامات و فعالیت‌های بانک سپه همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت، حمایت و پشتیبانی از تولید ملی و کمک به رشد و توسعه اقتصاد بومی است که در طی ۲۹ ماه اخیر در اولویت برنامه‌های این بانک قرار گرفت. 

تیم مدیریتی و کارکنان این بانک با جدیتی بیش از پیش با ایجاد و انجام سند تحول دیجیتال صنعت بانکداری این مهم را پیش بردند و برنامه‌ها و محصولاتی فناورمحور را برای انتفاع هر دو طرف (مشتریان و بانک سپه) که تاثیری شگرف در اهداف عالی اقتصادی کشور داشته را به انجام رسانیدند. از جمله این تاثیرات را می‌توان در حمایت از کسب و کارها و اقشار کم‌برخوردار جامعه طرح‌های تسهیلاتی متنوعی و در چارچوب بانکداری بدون ربا اجرا و مطرح کرد. 

نیاز و ضرورت «استقرار و توسعه سامانه بانکداری متمرکز» برای یکپارچه‌سازی ارائه خدمات و تسهیلات به مشتریان پس از اجرای موفق طرح ملی ادغام پنج بانک و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه موجب شد تا بزرگ‌ترین تحول زیرساختی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بانک سپه و بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی در نظام بانکی کشور یعنی ایجاد و بهره‌برداری از سامانه جدید بانکداری متمرکز (Core Banking)و انتقال میلیون‌ها حساب در دستورکار تلاشگران این بانک قرار بگیرد. 

سامانه جدید بانکداری متمرکز (Core Banking) با توجه به ابعاد و حجم عمده تغییرات در فرآیندهای عملیاتی بانک، فراتر از استقرار یک سامانه نرم‌افزاری بود و آغازگر تحولی عظیم در کسب‌وکار نخستین بانک کشور است. با اجرای این طرح یک سیستم متمرکز در تمام واحدهای بانک استقرار یافت و امکان ارائه خدمت یکسان به تمام مشتریان در تمام شعب بانک سپه فراهم شد. 

 

تحول دیجیتال در بانک سپه  

تبدیل شدن بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال کشور یکی از مهم‌ترین اهداف راهبردی در سند چشم‌انداز بانک است. 

بانک سپه برای نقش آفرینی در عرصه خدمت به مردم و نوآوری در بانکداری دیجیتال گام‌های بزرگی برداشته و بخش فناوری اطلاعات بانک ماموریت مهمی برعهده دارد که حرکت خود را متناسب با نیازهای مشتریان به سمت هوشمند سازی کسب و کارها تنظیم می‌کند.  

مدیرعامل بانک سپه راه‌اندازی سامانه امیدبانک و بانکداری غیرحضوری را یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای بانک سپه در عرصه بانکداری دیجیتال عنوان کرد. 

سامانه هوشمند مدیریت اتباع بانک سپه (سهما) به عنوان محصول برتر فناورانه سال در جشنواره فینتکس، تندیس محصول برتر را دریافت کرد. این سامانه به منظور تمرکز در سیاستگذاری، هدایت، راهبری، برنامه‌ریزی، مدیریت هوشمند و یکپارچه و ارائه خدمت‌رسانی به اتباع و مهاجرین خارجی در کشور و شناخت دقیق از چالش‌ها و مشکلات و مسائل آنها در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور، توسط شرکت امیدبوم وابسته به بانک سپه راه‌اندازی شد. 

بانک سپه در زمینه بانکداری دیجیتال از سه خدمت امضای دیجیتال، احراز هویت غیرحضوری و صدور سفته دیجیتال در محصول (دات)، نسل جدید بانکداری شرکتی (نگین ۲) و سامانه مبارزه با پولشویی از محصولات شرکت امید تک در همایش سالانه معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال رونمایی کرد. 

محصول (سیما) سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات و محصول (چکاد) چک امن دیجیتال نیز از دیگر محصولات فناورانه معرفی شده در همایش سالانه معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال بود. 

بانک سپه به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی است که همسو با سیاست‌های دولت در مشارکت پروژه‌های کلان ملی و عرصه پروژه‌های عمرانی، حمایت از تولید محصولات استراتژیک، نهضت ملی مسکن، پیاده‌سازی بانکداری متمرکز، تدوین طرح تحول راهبردی، پرداخت تسهیلات، مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه و ترویج بانکداری قرض‌الحسنه اقدامات بسیار مهمی را به انجام رسانیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied