شمانیوز
شما نیوز

نقش‌ اساسی بانک تجارت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی

بانک تجارت که همواره به عنوان بازوی اقتصادی دولت در طرح‌های توسعه‌ای پیشران، پیشتازی خود را به اثبات رسانیده است، در سال «مهار تورم و رشد تولید» برای تحقق اهداف این مسیر با شناخت از نیاز تولیدکنندگان در تامین مالی آنها اهتمام ویژه‌ای داشت. همچنین در راستای کاهش اثرات تورمی بر اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد نیز توانست عملکرد قابل‌توجهی را در کارنامه سال ۱۴۰۲ «وتجارت» به ثبت برساند بگذارد.

نقش‌ اساسی بانک تجارت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی

به گزارش شمانیوز،  براساس آمار منتشر شده توسط بانک تجارت، میزان تسهیلات اعطایی به بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اسلامی تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به بیش از پنج میلیون ۷۷ هزار میلیارد ریال رسید که نشان از حمایت‌های گسترده بانک تجارت از بخش‌های مختلف اقتصادی دارد. 

ضرورت تسهیل روند ارائه محصولات جدید بانکی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری بانک‌ها در حوزه تولید این محصولات برای بانک تجارت یک اصل اساسی است. این بانک برای بهتر ارائه دادن خدمات و تحقق اهداف حمایتی خود از تولید و توسعه پایدار اقتصادی، با شناخت از نیازهای جامعه هدف خود و تولیدکنندگان با ارائه خدمات و محصولات فناورانه مبتنی بر اعتبار در برابر مشکلات ناشی از کنترل نقدینگی و مهار تورم ، اقدام به عرضه ۴ محصول نوین؛ «تامین‌نو»، «کالانو»، «صنفی‌نو» و «کسبنو» کرد. 

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک تجارت از محل سود انباشته بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران به میزان ۱۱۱.۹۶۳ میلیارد ریال و دستیابی به عدد ۳۳۵.۸۸۹ میلیارد ریال،  کسب تندیس زرین جایزه مدیریت مالی ایران در چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، رشد ۴۳۷ درصدی سود عملیاتی، تثبیت جایگاه نخست خدمات ارزی و اعتباری و وصول نقدی ۱۵۰ هزار میلیارد از مطالبات غیرجاری بانک تجارت در شش ماهه اول بخشی از دستاوردهای بانک تجارت در سال ۱۴۰۲ بود. 

تسهیلات حمایتی بانک تجارت در بخش‌های مختلف اقتصادی 

حمایت از صنایع و معادن کشور از جمله عملکردهای حرفه‌ای بانک تجارت در صنعت بانکداری کشور طی سال ۱۴۰۲ بود که با هدف پشتیبانی از تولید و اشتغال‌زایی انجام گرفت. در همین راستا، مانده‌ خالص تسهیلات اعطایی بانک تجارت به بخش صنعت و معدن را به بیش از یک میلیون ۱۸۹ هزار میلیارد ریال رسید. 

وتجارت در سالی که گذشت برای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» حمایت گسترده‌ای را از فعالان عرصه صادرات به عمل آورد که بر این اساس مانده‌ خالص تسهیلات اعطایی این بانک به بخش صادرات را می‌توان به بیش از یازده هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۲ برشمرد. 

«خدمات و بازرگانی» دیگر جامعه و بخش هدف نقش‌آفرینی بانک تجارت در اقتصاد کشور است. براساس گزارش منتشر شده از عملکرد سال ۱۴۰۲ بانک تجارت، این بانک در سال گذشته مبلغ یک‌میلیون و ۶۹۹ هزار میلیارد ریال به بخش خدمات و بیش از یک میلیون ۱۷۳ هزار میلیارد ریال در حوزه بازرگانی تسهیلات اعطا کرده است. 

علاوه بر این، بانک تجارت همگام با سیاست‌های کلان دولت سیزدهم مبنی بر جهش تولید و مسکن در سال ۱۴۰۲ نیز به صنعت ساختمان و مسکن بیش از ۶۸۰۸ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرد. مانده خالص تسهیلات پرداختی این بانک به بخش کشاورزی نیز در سال گذشته به بیش از سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسید. 

 

حمایت بانک تجارت از معیشت و اقتصاد جوانان ایرانی 

بانک تجارت در کنار فعالیت‌های حمایتی از طرح‌های اقتصادی و تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را با هدف حمایت از معیشت و اقتصاد جوانان ایرانی به انجام رسانید. 

این بانک در سال گذشته توانست با پرداخت ۳۱۲۲ فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ مجموع وام‌های پرداختی ازدواج خود به جوانان ایرانی را طی این سال به ۹۵ هزار و ۱۸۱ فقره برساند تا نقشی اساسی در حمایت از سنت پسندیده ازدواج ایفا کرده باشد. 

گفتنی است، بانک تجارت با هدف اجرای قانون حمایت از فرزندآوری با پرداخت ۹۴۲۰ فقره تسهیلات فرزندآوری در اسفندماه، تعداد تسهیلات پرداختی در این سرفصل در سال ۱۴۰۲ را به ۸۹ هزار و ۵۳۴ فقره افزایش داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied