شمانیوز
شما نیوز

ترویج همکاری و حمایت از دانش‌بنیان‌ها؛ رویکرد بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۳

ترویج همکاری و حمایت از دانش‌بنیان‌ها؛ رویکرد بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۳

بانک صادرات ایران، با توجه به رویکرد فعالانه خود در تسهیلات مالی برای اصناف و کسب وکارها، طرح وام «سپاس سپهر» با سقف ۳۰۰ میلیون تومان را به عنوان گامی مهم در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌دهد. این بانک نیز با ارائه بسته اسناد تجاری کامل جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصادی، نقش پیشروی را در حمایت از توسعه فراگیر دانش‌بنیان‌ها در کشور برعهده گرفته است.

به گزارش شمانیوز، بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر تلاش کرد تا در جهت تسهیل فرایندهای دریافت وام براساس اصول بانکداری اسلام، حمایت مالی از اقشار کم‌درآمد و اصناف را به انجام برساند. یکی از این طرح‌ها که با کارمزد ۴ درصد از طرف بانک صادرات ایران در قالب وام قرض‌الحسنه ارائه می‌شود، طرح وام «سپاس سپهر» با سقف ۳۰۰ میلیون تومان با مدت برگشت وام ۳۶ ماه است. 

این بانک که حمایت‌های خود را از جامعه اصناف ایران و فعالیت‌های کسب وکار متوقف نکرده است با تغییر مدیریتی رویکرد فعالیت خود را در انجام این مهم در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنیان گذاشت و با جدیتی بیش از پیش به دنبال ارزش آفرینی در این حوزه است. 

بانک صادرات ایران پس از رونمایی از محصولات فناورمحور چکنو و برات الکترونیکی که در کشور برای اولین‌بار رونمایی شد و پیشروی این بانک را نشان داد، مسیر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را برای توسعه پایدار اقتصادی واحدهای کسب و کار و تولیدی دنبال می‌کند. 

بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته اسناد تجاری کاملی در اختیار دارد که می‌تواند در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی، مدل‌هایی مخصوص دانش‌بنیان‌ها که در یک زنجیره ارزش قرار می‌گیرند، طراحی کند.  

براین اساس، همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و تاکید مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست مشترک با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نشان از عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به حامی اصلی دانش‌بنیان‌های کشور دارد. 

این بانک به دنبال تدوین نقشه ‌راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور در راستای کمک به تحقق شعار سال با تعریف ابزارهای مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی است.  

به گفته مدیرعامل بانک صادرات ایران، در بسته اعتباری سال 1403 برای شرکت‌های دانش‌بنیان که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند، تا حد امکان بوروکراسی را کاهش داده و در حوزه وثایق نیز تسهیل‌گری انجام می‌گیرد. 

بانک صادرات ایران بنای فعالیت سال ۱۴۰۳ را بر تبدیل شدن به عنوان حامی دانش‌‎بنیان‌های کشور قرار داده است. به همین منظور قصد دارد تا سرویس‌های مورد نیاز از جمله اعطای تسهیلات، فروش اقساطی و ... را از به شرکت‌های بزرگ ارائه دهد. به عنوان مثال دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در حوزه‌های خدمات بانکی (پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها) با بانک صادرات ایران یا شرکت‌های وابسته به این بانک همکاری داشته باشند. 

یکی دیگر از زمینه‌های قابل اجرا، کمک به توسعه فروش شرکت‌های دانش‌بنیان است. این آمادگی در مجموعه بانک صادرات ایران وجود دارد که با استفاده از ظرفیت 45 میلیون مشتری خود، محصولات دانش‌بنیان را از طریق این شبکه گسترده به فروش برساند.  

در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های شعبه‌ها و دفاتر متعدد خود در خارج از کشور نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد. 

گفتنی است، بانک صادرات ایران، به عنوان یک بانک خصوصی و سهامی عام، با نام اولیه "بانک صادرات و معادن ایران" در سال ۱۳۳۱ تأسیس شد. از ۱۳ نفر آغاز به کار کرده و اکنون بیش از هزار نفر در این مجموعه مشغول به کارند. این بانک دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شعبه داخلی و ۲۰ شعبه خارجی است و انواع خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی