شمانیوز
شما نیوز

اهمیت فعال‌سازی رمز دوم پویا

از اول دی ماه استفاده از رمز دوم پویا، بجای رمز دوم ثابت در تمام بانک‌ها و بصورت همزمان اجباری می‌شود و مردم باید برای خرید‌های بدون حضور کارت از رمزدوم پویا استفاده کنند.

اهمیت فعال‌سازی رمز دوم پویا

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اینترنت در عصر حاضر، امکانات غیرقابل تصوری را برای کاربران فراهم آورده است. از جمله این امکانات، استفاده شبانه‌روزی از خدمات بانکی است. فرصتی که موجب ارتقای کیفیت روابط‌ مشتریان با بانک‌ها شده و ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، دقت عملیات بانکی را نیز افزایش داده است اما در این میان، خطرات امنیتی مختلفی هم این روابط نوین را تهدید می‌کند و همپای پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک، جرائم امنیتی در این عرصه نیز در حال افزایش است. از این رو برای مقابله با تهدیدهای امنیتی بانکداری الکترونیک که می‌تواند خسارات مالی هنگفتی برای مشتریان بانک‌ها در پی داشته باشد علاوه بر ارتقای سطح آگاهی عمومی لزوم پیاده سازی راهکاری با ضریب امنیت بالا حائز اهمیت است.

 

کلاهبرداران اینترنتی با چنگ انداختن به شیوه های مختلف در سال‌های اخیر تلاش‌ زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های بانکی کاربران اینترنت کرده‌اند و در بسیاری از موارد با استفاده از اطلاعات کارت در کنار رمز دوم ثابت موفق شده اند حساب افراد را به‌سرعت خالی کنند که برای جلوگیری از این تهدید در بسیاری از کشور‌های جهان، رمز دوم یکبارمصرف به عنوان راهکار مقابله ای با فیشینگ در نظر گرفته‌شده است. به همین منظور با ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر شده تا با جایگزینی رمز دوم یکبارمصرف مقابله جدی با برداشت‌های غیرمجاز صورت بگیرد که بر این اساس با آغاز اولین روز فصل زمستان تمامی تراکنش های بدون حضور کارت صرفا با رمز دوم پویا امکان پذیر خواهد بود.

 

در همین راستا و به منظور کاهش مخاطرات مرتبط با استفاده از رمز دوم کارت‌های بانکی که در تراکنش‌های بدون حضور کارت به کار گرفته می‌شود، افزایش امنیت و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، امکان دریافت رمز دوم کارت به‌صورت رمز پویا و یک بار مصرف برای مشتریان محترم بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران فراهم شده است.

 

مشتریان گرامی می‌توانند با یکبار مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند. سپس جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق نرم افزار ارس اقدام کنند. به این ترتیب که:

۱- نرم افزار رو دانلود کنید.

۲- به یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و برای کارت بانکی خود درخواست رمز پویا کنید (جایگزین رمز دوم کارت می شود).

۳- همکار ما در شعبه، یک برگه حاوی کد رمزنگاری شده (QR Code) برای فعال سازی نرم افزار ارس به شما می دهد.

۴- پس از نصب نرم افزار ارس و در هنگام فعال سازی اولیه، نرم افزار از شما کد رمزنگاری شده را درخواست می کند که شما با قرار دادن برگه دریافت شده از شعبه مقابل دوربین گوشی همراه خود نسبت به فعال سازی نرم افزار اقدام کنید.

 

پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به گوشی همراه خود و با استفاده از نرم افزار ارس، رمز یکبار مصرف کارت را دریافت و در درگاه پرداخت مورد نظر وارد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied