شمانیوز
شما نیوز

نحوه فعال کردن رمز دوم پویا + جزئیات

موضوع فعال‌سازی رمز پویا یا همان «رمز دوم اینترنتی یکبارمصرف» چند هفته‌ای است که به صورت جدی از سوی نظام بانکی کشور پیگیری و بر اهمیت اجرای آن تاکید می‌شود. به گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار است از ابتدای دی ماه کلیه تراکنش‌‌‌های بانکی اینترنتی فقط با استفاده از رمز پویا قابلیت اجرا داشته باشد.

نحوه فعال کردن رمز دوم پویا + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین: در این بین از جمله متداول‌ترین سوالاتی که از سوی مشتریان بانک‌ها مطرح است چگونگی فعال کردن رمز دوم کارت‌های بانکی است. اینکه آیا نیاز به مراجعه حضوری به شعب هست و از کدام اپلیکیشن باید استفاده شود؟

در ادامه گزارش، توضیحات کاملی از  نحوه فعال‌سازی رمزدوم یکبار مصرف بانک‌های بزرگ  کشور ارائه خواهد شد؛

 

دریافت رمز پویا بانک ملی ایران

مشتریان بانک ملی از طریق  اپلیکیشن 60  که برای گوشی های اندروید و آیفون طراحی شده است، می‌توانند  رمز یک‌بار مصرف  خود را دریافت و استفاده کنند. به این صورت که کاربر بعد از نصب اپلیکیشن 60 و تکمیل فرایند ثبت نام می تواند به یکی از روش های موجود  سامانه بام بانک ملی ، مراجعه به دستگاه های خودپرداز و یا دستگاه های کیوسک فرایند  فعال سازی رمز پویا  را تکمیل کند. اگر انتخاب شما فعال سازی از طریق سامانه بام است، لازم است  نرم افزار رمزبان بانک ملی  را نیز نصب کرده و با ورود به سامانه بام، اطلاعات لازم را تکمیل نموده و در نهایت کد نمایش داده شده در سامانه را در بخش دریافتی از دستگاه و کد ارسالی به تلفن همراه را در بخش دریافتی از پیامک در اپلیکیشن 60 وارد کنید.

اما اگر انتخاب شما فعال سازی از طریق خودپرداز باشد لازم است با انتخاب گزینه عملیات رمز و سپس فعال سازی  رمز یکبار مصرف دوم  و در نهایت وارد کردن شماره تلفن همراه ثبت شده در  سیستم بانکی ، رمز پویای خود را فعال کرده و رسید چاپی را که حاوی توکن است نزد خود نگه دارند و سپس مجددا از طریق نرم افزار 60 و با انتخاب گزینه اتصال کارت ، توکن مندرج روی رسید را وارد کنید.

 

دریافت رمز دوم بانک ملی بدون گوشی هوشمند

لازم به ذکر است که بانک ملی برای آن دسته مشتریانی که گوش های هوشمند ندارند نیز روشی در نظر گرفته که می توانند بدون نیاز به اینترنت و فقط با استفاده از کد دستوری ، رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنند. در این صورت، کاربر می‌تواند با وارد کردن کد دستوری  #60*737* در سامانه ثبت نام و بعد از دریافت کد فعال سازی، بقیه مراحل ثبت نام را انجام دهند و بعد از آن با مراجعه به دستگاه خودپرداز همانند آنچه در بالا مطرح شد رمز پویای خود را فعال کنند.

برای دریافت اپلیکیش و فیلم آموزشی نحوه فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف اینجا کلیک کنید.​

 

دریافت رمز پویا بانک ملت

با بهره برداری از سامانه  رمز نگار ملت  توسط مشتریان امکان تولید رمز‌های پویا‌ و یکبار مصرف در تراکنش های مبتنی بر رمز دوم‌ انواع کارت‌های بانک ملت (به جز کارت‌های هدیه ملت)، فراهم شده است. رمزهای تولیدی برای مدت زمان 60 ثانیه معتبر بوده و پس از آن دیگر قابل استفاده نیستند. پس از این زمان، کاربر باید مجدداً نسبت به اخذ رمز یک‌بار مصرف جدید اقدام کنند.

 

نحوه فعال سازی رمز پویا و استفاده از سامانه رمز نگار ملت – اپلیکیشن به صورت زیر است:

1. دریافت نرم افزار از سایت بانک ( سیستم عامل اندروید و آیفون)  

2. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی اپلیکیشن رمز نگار ملت ، ارسال کد فعال سازی

3. ورود کد فعال سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن

4. افزودن کارت های بانک ملت به سامانه رمزنگار ملت

5. دریافت رمز دوم یک بار مصرف از سامانه رمز نگار ملت

 

نحوه فعال سازی و استفاده از سامانه رمز نگارملت - نسخه پیامکی:

1. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی ؟؟؟

2. نمایش شماره همراه و تأیید در صورت صحت شماره نمایش داده شده

3. ارسال پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت

4. ارسال پیامک   چهار رقم آخر کارت بانکی  فعال شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا

5. ارسال پیامک رمز هفت رقمی یک‌بار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

لازم به توضیح است  سامانه پیامکی رمز نگار ملت ، برای کاربران فاقد گوشی هوشمند نیز صورت پذیرفته است و هم چنین مشتریان می‌توانند خدمات مربوط به سامانه های اپلیکیشن و پیامکی را به صورت همزمان فعال کرده و از هرکدام که مایل هستند استفاده کنند.

 

1

 

برای دریافت اپلیکیشن اینجا کلیک کنید

 

 

دریافت رمز پویا بانک شهر

به منظور ایجاد بستر امن برای مشتریان بانک در زمان انجام تراکنش‌های کارتی، همچنین با توجه به الزام بانک مرکزی در همین رابطه، بانک شهر اقدام به پیاده سازی  نرم افزار رمز نت  نموده است. این نرم افزار امکان تولید  رمز یک‌بار مصرف دوم  کارت به منظور انجام تراکنش از طریق درگاه‌های حضوری و اینترنتی و همچنین تولید رمز یکبار مصرف کانال های مدرن را برای مشتریان فراهم می سازد. کاربران می توانند با سهولت و امنیت کامل نسبت به فعال سازی و دریافت رمز یکبار مصرف به منظور انجام تراکنش خود اقدام نمایند.

فرایند فعالسازی به این ترتیب می باشد که پس از نصب نرم افزار در تلفن همراه، مشتری اقدام به ورود اطلاعات هویتی خود نموده و با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، اقدام به فعال‌سازی رمز یک‌‍بار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی می‌نماید.

برای دریافت اپلیکیشن اینجا کلیک کنید.

 

دریافت رمز پویا بانک رفاه کارگران

رمز یک‌بار مصرف موبایلی، یک نرم‌افزار تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی تراکنش‌های مالی و غیر مالی در سامانه های بانکداری الکترونیک بانک رفاه است که برای تمام تلفن های همراه قابل استفاده است. مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره سریال و شماره فعالسازی نرم‌افزار رمز یکبار مصرف موبایلی اقدام نمایند.

چگونگی دریافت رمز پویا در بانک رفاه کارگران به این صورت است که باتوجه به اینکه شماره سریال اخذ شده از شعبه با FDL یا  FDN شروع می‌شود ، متفاوت است و نرم افزار مربوط به آن باید دانلود شود.

جهت استفاده از توکن موبایلی بانک رفاه در ابتدا باید فایل نصب توکن موبایلی از سایت بانک دریافت گردد و برای راه اندازی نرم افزار تولید رمز یک‌بارمصرف نیاز به فعال‌سازی این نرم افزار با کدفعال‌سازی و شماره سریالل منحصر به فرد آن است که باید از شعبه بانک تهیه شود.

برای دریافت اپلیکیشن اینجا کلیک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied