شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

اکران خدمات جدید در بانک ملت/خدمات ویژه حواله منظم پایا به مشتریان نظام بانکی

بانکداری الکترونیکی هر روز بیش از ماههای گذشته چتر خدماتی خود را بر سر مشتریان نظام بانکی می‌گستراند، خدماتی که علاوه بر اثرگذاری بر زمان و هزینه خدمات‌گیرندگان از نظام بانکی، توانسته جای بسیاری از مراجعات بانکی را بگیرد و مشتریان را به شیوه جدیدی از خدمات‌گیری از بانکها عادت دهد.

اکران خدمات جدید در بانک ملت/خدمات ویژه حواله منظم پایا به مشتریان نظام بانکی

به گزارش شمانیوز؛ بانکداری الکترونیکی هر روز بیش از ماههای گذشته چتر خدماتی خود را بر سر مشتریان نظام بانکی می‌گستراند، خدماتی که علاوه بر اثرگذاری بر زمان و هزینه خدمات‌گیرندگان از نظام بانکی، توانسته جای بسیاری از مراجعات بانکی را بگیرد و مشتریان را به شیوه جدیدی از خدمات‌گیری از بانکها عادت دهد.

 

در این میان بانک ملت هم توانسته با سبد متنوعی از خدمات الکترونیکی، رفاه بیشتری را برای مشتریان و طرفداران خود ارایه داده و اکنون هم در کنار خدماتی که از سال‌های قبل، در حوزه بانکداری الکترونیک ارایه می‌داده، به تازگی خدمت جدیدی را رونمایی کرده است که مشتریان بتوانند برای واریز اقساط، پرداخت اجاره بهای منزل و انتقال وجه از طریق آن وارد عمل شده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

 

در واقع، این بانک به منظور کاهش مراجعات مشتریان به شعب و به منظور افزایش کیفیت و ارتقای خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت، توانسته در قالب سامانه جدید بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی، خدماتی را با عنوان حواله منظم پایا عرضه کند که بر طبق آن، کاربران بتوانند با انجام برخی تنظیمات در سامانه شخصی خود، حواله پایا را در دوره‌های زمانی مشخص، پرداخت نماید. این همان خدمتی است که صدور حواله پایا را در بازه‌های زمانی یکسان و مثلا روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی چند روز یکبار عملیاتی می‌کند.

 

بر این اساس مشتریان باید جهت برخورداری از این خدمات، به سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه کرده و در بخش انتقال وجه-خدمات-حواله منظم پایا، فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و اقدام به ایجاد حواله نمایند؛ اینجا است که با انتخاب گزینه تائید از سوی مشتری، رسیدی قابل چاپ نمایش داده می‌شود که به صورت فایل هم در دسترس است.

 

از سوی دیگر، خدماتی در قالب این سامانه فعال شده که مشتری می‎‌تواند با انتخاب بازه زمانی خود از روزانه تا سالانه، صدور حواله منظم پایا را صورت داده و پس از وارد نمودن شماره شبای حساب مقصد، گزینه استعلام را به ثبت رسانند.

 

بر اساس طراحی که این سامانه انجام داده، صدور حواله منظم پایا برای دوره‌های سالانه، حداکثر به مدت 5 سال قابل درج بوده و برای سایر دوره‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و چند روز یکبار، حداکثر یکسال تعریف شده است. در این میان با انتخاب گزینه ماهانه، چنانچه تاریخ صدور حواله منظم پایا، سی و یکم ماه انتخاب گردد در ماههای دارای دوره 30 روزه یا ماهی همچون اسفند که 29 روزه تمام می‌رود، حواله در آخرین روز ماه صادر خواهد شد.

 

در این میان یکی از مشخصه‌های این خدمت الکترونیکی را طراحی کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی است که در صورت ثبت حواله از حساب‌های حقیقی اشتراکی و حقوقی، تمامی امضاداران باید از منوی انتقال وجه، وارد بخش خدمات شده و سپس گزینه کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی را انتخاب کرده و اقدام به تائید حواله نماید. بر این اساس مشتری باید شماره حواله موقت مربوط به حواله منظم پایا انتخاب کرده و سپس، فرم تائیدیه ای که نمایش داده می شود را تائید نهایی نماید تا درخواست حواله منظم ثبت گردد.

 

آنگونه که بانک ملت اعلام کرده، مشتریان باید برای اطمینان از ثبت صحیح درخواست خود، گزارش حواله منظم پایا را از منوی انتقال وجه و در بخش گزارشات دریافت کرده و با کلیک بر روی گزارش پرداخت‌های پایا منظم، از ثبت حواله اطمینان حاصل نماید.

 

بر این اساس کاربران باید توجه کنند که سقف تعداد حواله منظم پایای فعال برای هر مشتری سی فقره در نظر گرفته شده و درخواست‌های ثبت شده از حساب‌های حقیقی اشتراکی و حقوقی در کارتابل که به تائید صاحبان امضا نرسیده باشد، فقط تا روز پیش از شروع دوره قابل تائید است و بنابراین اگر درخواست تا تاریخ شروع دوره مورد تائید صاحبان امضا قرار نگیرد، عملیاتی نخواهد شد.

 

گزارش؛ معصومه افلاکی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied