شمانیوز
شما نیوز

کاهش مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی ، تقویت بنیه مالی بانک

مانده مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی نسبت به سال گذشته کاهش مطلوبی داشته است که تقویت بنیه مالی این بانک را در پی خواهد داشت.

کاهش مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی ، تقویت بنیه مالی بانک

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی در سال 1398 نسبت به مقطع مشابه سال گذشته و نیز سال های قبل، کاهش چشمگیر و روند مطلوبی داشته که این امر، ریسک اعتباری این بانک را نیز کاهش داده است.

 

این گزارش می افزاید: کاهش مطالبات غیرجاری و به تبع آن کاهش ریسک اعتباری ، یکی از شاخص های موثر در تقویت پایه پولی و بنیه مالی بانک ها است و بانک کشاورزی با رعایت بهداشت اعتباری و استانداردهای پرداخت تسهیلات توانسته است در سال جاری این رقم را 24933 میلیارد ریال کاهش دهد و بتواند بیش از پیش از رونق تولید در بخش کشاورزی حمایت کند.

 

شایان ذکر است مطالبات غیرجاری باعث کاهش توان مالی بانک در اعطای تسهیلات جدید ، کاهش سودآوری بانک و آثار سوء بر بانک‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی می شود و  همچنین در ابعاد وسیع‌تر، بحران های پولی و مالی برای مردم کشور را در پی دارد و با توجه به ضرر و زیانی که از این بابت گریبانگیر نظام بانکی و اقتصاد کشور می شود، کاهش مطالبات غیرجاری بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied