شمانیوز
شما نیوز

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان زنجان تشریح کرد:

آمادگی برای رفع موانع و مشکلات صادرات استان زنجان

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان زنجان گفت: بانک توسعه صادرات ایران در حوزه های مختلف اعم از ارایه تسهیلات ارزی و ریالی، ضمانت نامه های ارزی، تامین مالی صادرات و طرح ها آماده خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کشور است و در شرایط فعلی توان خود را بر تامین منابع مورد نیاز بخش تولید در قالب اعطای سرمایه در گردش، متمرکز کرده است.

آمادگی برای رفع موانع و مشکلات صادرات استان زنجان

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری اگزیم نیوز، وی در ادامه به عملکرد شعبه اگزیم بانک ایران در زنجان اشاره کرد و گفت: این شعبه تا پایان آذرماه سال جاری بالغ بر 18 میلیون دلار حواله جات ارزی صادره و 2 میلیون دلار حوالجات ارزی وارده انجام داده و در همین محدوده زمانی 75 میلیارد ریال گشایش اعتبار اسنادی داخلی و1 هزار و13 میلیارد ریال به مشتریان صادراتی خود، تسهیلات پرداخت کرده است.

به گفته کامیابی مهمترین کالاهای صادراتی استان زنجان شمش روی، شمش مس، ترانسفورماتور، شمش سرب ، مویز و محصولات لبنی است که عمده مقاصد صادراتی محصولات فوق، کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، ایتالیا، روسیه وآلمان است.

رئیس شعبه زنجان بانک توسعه صادرات ایران در ادامه به مقایسه آماری صادرات استان زنجان طی سالهای 97-1395 و 8 ماهه 98 پرداخت و گفت: در سال 1395، استان زنجان 185 میلیون دلار صادرات داشته که در سال بعد این رقم به 329 میلیون دلار رسیده است و در سال 97 به دلیل آغاز تحریم های آمریکا، صادرات استان به 271 میلیون دلار رسید.

کامیابی گفت: بر اساس آمار منتشر شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات استان در هفت ماهه اول سال جاری 143 میلیون دلار بوده است.

مهمترین کالای وارداتی استان زنجان، خاک روی، ماشین آلات و قطعات، مصنوعات پلاستیکی، فیلم پلی اتیلن، ورق هسته، روغن ترانسفورماتور، کاغذ کرافت، کاغذ سیگار ، آخال و خرده ریز بازیافتی از مقوا و کاغذ، تنظیم کننده ولتاژ و اجزاء و قطعات واگن بوده که از مبادی صادراتی چون ترکیه، هند، آلمان، چین، ایتالیا، سوئد، فرانسه، بلژیک، سوئیس، امارات متحده عربی و کره جنوبی وارد می شود؛ لازم به ذکر است واردات استان زنجان در هشت ماهه اول سال جاری 201 میلیون دلار بوده است.

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از نشست‌های تخصصی معرفی خدمات این بانک، برداشتن موانع از مسیر حرکت صادرکنندگان و بهبود روند صادرات کشور است، گفت: بانک توسعه صادرات از سال ۷۲ تاسیس و شعبه استان زنجان از سال ۷۵ شروع به فعالیت کرده است و در این مدت تلاش خود را برای ارائه تسهیلات و خدمات مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور استان به کار بسته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied