شمانیوز
شما نیوز

اظهارات وزیر اقتصاد در همایش تجلیل از فعالان رسانه در تولید آثار کوتاه رادیویی پویش "کار و تولید"

کارکرد رسانه ملی بسیار متمایز و متفاوت از دیگر رسانه ها است، بالاخص که بخواهد نقش چند ظرفیتی در جامعه ایفا کند؛ یعنی هم زبان گویای مردم باشد و هم قدرت تبیین واقع بینانه سیاست ها و اقدامات حکومت را دارا باشد.

اظهارات وزیر اقتصاد در همایش تجلیل از فعالان رسانه در تولید آثار کوتاه رادیویی پویش "کار و تولید"

به گزارش شما نیوز به نقل از بانک رفاه کارگران؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در همایش تجلیل از فعالان رسانه در تولید آثار کوتاه رادیویی پویش "کار و تولید" اظهار داشت: رادیو رسانه ای همراه است که جامعه نمی تواند به سادگی جایگزینی برای آن پیدا کند، مردم خاطرات بسیاری از آن دارند بخصوص کسانی که در کسب و کارها و تولید، اشتغال دارند به دلیل در دسترس بودن رادیو علاقه زیادی به این رسانه دارند.
 دکتر فرهاد دژپسند که در محل ساختمان شهدای رادیو سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی سخن می گفت، با بیان این مطل افزود: رادیو رسانه مهمی در تبیین سیاست ها، برنامه ها و اقدامات حکومت به معنای اعم و قوه مجریه به معنای اخص و بویژه بیان دیدگاه ها، نظرات و انتقادات است.
وزیر اقتصاد گفت: کارکرد رسانه ملی بسیار متمایز و متفاوت از دیگر رسانه ها است، بالاخص که بخواهد نقش چند ظرفیتی در جامعه ایفا کند؛ یعنی هم زبان گویای مردم باشد و هم قدرت تبیین واقع بینانه سیاست ها و اقدامات حکومت را دارا باشد.
وی یادآور شد: شاید یکی از مولفه های سختی شغل خبرنگاری همین رعایت انصاف و تقوای رسانه ای است که رسانه، همزمان، نه دچار تعریف و تمجید بشود و نه گرفتار تحریف و تخریب؛ که این کار خیلی سختی است.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مالیات ابزار مهمی است و هرچه حکومت وابسته تر به مالیات باشد به ناچار پاسخگوتر است، لذا این باور که مؤدیان خودشان بیایند و داوطلبانه مالیات حقه خود را بدهند نیاز به فرهنگ سازی دارد و رسانه به بهترین وجه می تواند آن را به انجام برساند.
دژپسند همچنین گفت: بازار سرمایه، کریدور مهمی برای تأمین مالی بنگاه ها و هدایت نقدینگی به سمت تولید است، لذا رسانه های گروهی بویژه رسانه ملی باید با کار رسانه ای مردم را آگاه کنند و به این باور برسانند که در بازار سرمایه با مطالعه و مشاوره عمل کنند و از تصمیمات هیجانی پرهیز کنند و آگاهانه رفتار نمایند.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: به جرأت می گویم کشور ما دارای دارایی های فیزیکی، مالی و انسانی بیشماری است، اگر بتوانیم عزم را جزم و اراده را آهنین کنیم از این دارایی ها به نحو حداکثری استفاده نماییم، می توانیم با سهولت و سرافرازانه، مشکلات و موانع را پشت سر بگذاریم.
وی ادامه داد: از رادیو اقتصاد، دیگر رسانه های گروهی و اصحاب هنر انتظار این است که این باور و دغدغه در جامعه نهادینه شود که از هر چه داریم به بهترین نحو استفاده کنیم.
وزیر اقتصاد اظهار اشت: باید در فضایی مثبت، هم افزایی در جامعه ایجاد کنیم و با وحدت کلمه ایران را در اقتصاد جهانی به جایگاهی برسانیم که شایسته آن است و مجددا تاکید می کنم برای اینکه از ذره ذره دارایی هایمان به بهترین نحو استفاده کنیم فقط به دانش نیاز نداریم به باور هم نیاز داریم.
دژپسند یادآور شد: دو محور اساسی تحقق جهش تولید، بحث بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و سرمایه گذاری های موجود و افزایش بهره وری در استفاده از منابع است.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: هرچه حضور بازار سرمایه در تامین مالی پر رنگ تر شود، به معنای بهبود فضای کسب و کار، افزایش بهره وری و افزایش بهره برداری از ظرفیت های موجود است؛ بعلاوه اینکه این امر، نوعی هدایت سرمایه های خرد در راستای تامین مالی بنگاه های تولیدی محسوب می شود.
وی گفت: بازار سرمایه نه تنها در ایران که در همه کشورهای جهان دارای ریسک است، لذا صاحبان سرمایه های خرد و تازه واردان در بازار بورس دقت کنند، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارند و در پرتفوی خود انواع دارایی ها را داشته باشند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر دنبال این هستیم که نظام بانکی چابکی داشته باشیم، باید بازار سرمایه را عمق ببخشیم.
دژپسند با بیان اینکه، از الزامات امروز؛ قرار دادن مقوله مالیات در خدمت تحقق جهش تولید است، گفت: در اسفند ماه گذشته و مقارن با آسیب کسب و کار ها به دلیل شیوع موج اول کرونا، ما پیشقدم شده و شرایط پرداخت مالیات را برای مودیان، تسهیل کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied