شمانیوز
شما نیوز

بانک رفاه کارگران/

اقدامات بانک رفاه کارگران در راستای برقراری عدالت آموزشی

یکی از وظایف نهادهای مالی، انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه آموزش و پرورش است. در صورتی که این مسئولیت به‌درستی اجرایی شود، می‌تواند اثرات مثبت فراوانی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد.

اقدامات بانک رفاه کارگران در راستای برقراری عدالت آموزشی

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از خبرگزاری فارس، بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری کشور علاوه بر ایفای وظایف ذاتی خود در حوزه خدمات‌دهی مالی و اعتباری، همچنین با جدیت بسیار در حال پیگیری تعهدات اجتماعی و اقدامات عام‌المنفعه در حوزه‌های مختلف ازجمله احداث و تجهیز مدارس در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار، است. در ادامه برخی از اقدامات اجرایی بانک رفاه در این زمینه را مرور می‌کنیم. 
ساخت مدرسه دخترانه در روستای مرزی سنجرانی شهرستان هیرمند
ازجمله اقدامات بانک رفاه کارگران در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌توان به ساخت مدرسه دخترانه 6 کلاسه شهدای بانک رفاه کارگران در روستای مرزی سنجرانی شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد. این مدرسه در زمینی به مساحت 1200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و در زیربنایی به وسعت 403 متر مربع احداث شده است که پذیرای 190 دانش‌آموز این روستا است.
ساخت مدرسه ابتدایی و سالن ورزشی در استان آذربایجان غربی
مشارکت مالی در ساخت مدرسه ابتدایی 9 کلاسه دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س) در شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی نیز یکی دیگر از اقدامات بانک رفاه کارگران در مسیر ایفای نقش سازنده در حوزه تعهدات اجتماعی و اقدامات عام‌المنفعه است. این مدرسه با 1260 متر مربع فضای آموزشی(9 کلاس) و اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.
همچنین با مشارکت مالی بانک رفاه کارگران کلنگ احداث یک سالن ورزشی چند منظوره در روستای قپچاق و سه مدرسه ابتدایی 6 کلاسه در روستاهای حاصل‌گوبی، حسن‌آباد و بشیرخان‌کندی در شهرستان میاندوآب نیز به زمین زده شد. این سالن ورزشی و مدارس ابتدایی پس از ساخت با عنوان "شهدای بانک رفاه کارگران" به ارائه خدمات ورزشی و آموزشی خواهند پرداخت.
ساخت مدرسه و سالن ورزشی در مناطق محروم استان کرمان 
بانک رفاه کارگران در ادامه اقدامات حمایتی خود به منظور برقراری عدالت آموزشی، ساخت دو مدرسه و یک سالن ورزشی را نیز در مناطق محروم استان کرمان بر عهده گرفته است. این دو مدرسه در روستاهای سعیدی و سعادت‌آباد و سالن چند منظوره ورزشی نیز در روستای سرآسیاب استان کرمان در حال ساخت هستند.
توزیع البسه میان دانش‌آموزان نیازمند
بانک رفاه کارگران همچنین با هدف کمک به همنوعان نیازمند، در اقدامی تحسین‌برانگیز نسبت به توزیع البسه گرم در میان دانش‌آموزان مدرسه دکتر جوادی روستای چشمه زیارت شهرستان زاهدان، اقدام کرد. پیش از این نیز بانک رفاه کارگران به دانش‌آموزان این مدرسه تبلت اهدا کرده بود تا در شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا بتوانند به فعالیت آموزشی خود تداوم ببخشند.
سخن آخر
بانک رفاه کارگران در حال حاضر ۱۲ مدرسه در سراسر کشور در دست احداث دارد. این در حالی است که این بانک تاکنون در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی ۲۱ مدرسه در نقاط مختلف کشور تکمیل یا احداث کرده و به آموزش و پرورش تحویل داده است. مدیران این بانک امیدوار هستند با تکمیل این پروژه‌ها، به سهم خود گامی مثبت در زمینه توسعه آموزش و پرورش و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم بردارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied