شمانیوز
شما نیوز

در راستای حمایت از بخش های مولد اعطا می شود:

تا 80 درصد سرمایه، از بانک ایران زمین تسهیلات مشارکت مدنی بگیرید

نقدینه- بانک ایران زمین در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و همچنین وظیفه ذاتی خود مبنی بر حمایت از بخش های مولد، تا 80 درصد کل سرمایه هر شرکت مدنی را تسهیلات می دهد.

تا 80 درصد سرمایه، از بانک ایران زمین تسهیلات مشارکت مدنی بگیرید

به گزارش شمانیوز و به نقل از پایگاه خبری نقدینه، بانک ایران زمین متعهد شده است تا به رشد پایدار اقتصاد ایران حساس باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل را به همه مشتریان ارزشمند خود ارائه کند.

در همین راستا، این بانک خصوصی تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم اندازخود قرار داده و برنامه های متنوعی را در این راستا تدارک دیده که از جمله آنها اعطای تسهیلات مختلف به بخش های مختلف تولیدی است.

بانک ایران زمین، تسهیلات مشارکت مدنی را هم در راستای همین هدف در فهرست تسهیلات اعطایی خود قرار داده و در این زمینه عملکرد خوبی را نیز از خود بر جای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، مشارکت مدنی درآمیختن سرمایه نقدی بانک و سرمایه نقدی یا غیرنقدی متقاضی با سهم مشخص و مشاع در یک فعالیت اقتصادی معین در زمینه های تولیدی، بازرگانی و خدماتی به مدت معین و با قصد انتفاع طرفین است و بانک ایران زمین با هدف جامه عمل پوشاندن به این عقد، بخشی از منابع خود را به این مقوله اختصاص داده است.

بر این اساس، افراد حقیقی و حقوقی با توجه به نوع فعالیت و معامله مورد نظر می توانند برای اجرای پروژه یا معامله ای خاص با بانک مشارکت کنند و در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و فراهم بودن شرایط اعطای تسهیلات، می توانند طرف معامله مشارکت مدنی بانک ایران زمین قرار بگیرند.

 دوره مشارکت مدنی یک سال در نظر گرفته شده است که در مواردی تا سه سال قابل تمدید خواهد بود و در این مورد، حداکثر مشارکت بانک ایران زمین در هر شرکت مدنی80 درصد کل سرمایه هر شرکت مدنی خواهد بود.

این گزارش حاکی است، بانک ایران زمین برای اعطای تسهیلات مشارکت مدنی مدارکی را در نظر گرفته که شامل موارد زیر است:

-برگ درخواست تسهیلات مشارکت مدنی ( با توجه به موضوع مشارکت ) که در آن مشخصات، نوع کار، میزان سرمایه لازم برای مشارکت، سهم سرمایه متقاضی و بانک و در صورتی که سهم سرمایه شریک غیرنقدی باشد مشخصات و ارزش فعلی و ثبتی آن اموال، مدت مشارکت، نحوه تصفیه مشارکت، وثائق و تضمینات قید شده باشد.

- مدارک و مجوزهای لازم در مواردی که مشارکت مدنی برای اجرای طرح ها یا امور تولیدی و خدماتی و ساختمانی باشد.

- مجوزهای لازم در صورتی که موضوع مشارکت مربوط به صادرات یا واردات کالا باشد، صورت برآورد هزینه های قابل قبول در مشارکت( شامل قیمت تهیه و خرید اموال و سایر هزینه های قابل قبول طبق دستورالعمل اجرایی) در صورت لزوم مستند به پیش فاکتور های ذیربط و یا نظر کارشناس یا ارزیاب مورد قبول بانک.

-پیش فاکتور مربوط به خرید کالا در صورتی که مشارکت در امور بازرگانی و یا واردات باشد.

-فتوکپی پروانه کسب معتبر متقاضی (تطبیق شده با اصل ازسوی شعبه) در امور بازرگانی و تولیدی و خدماتی.

-فتوکپی اسناد مربوط به مالکیت ملک یا سرقفلی یا اجاره نامه معتبر محل کار متقاضی در امور بازرگانی و تولیدی و خدماتی.

-فتوکپی کارت بازرگانی معتبر (برای تجار و اشخاصی که در رابطه با شغل خود به امور تجارت خارجی می پردازند).

-فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و درباره شخص حقوقی، فتوکپی شناسنامه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت.

-فتوکپی اساسنامه شرکت ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها.

-فتوکپی شرکت نامه (در خصوص شرکت غیر سهامی عام).

-روزنامه رسمی حاوی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها.

-روزنامه رسمی حاوی ثبت آخرین تغییرات در ارکان شرکت.

-روزنامه رسمی حاوی ثبت آخرین تغییرات و انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل و صاحبان امضای مجاز شرکت .

- فهرست سهامداران عمده شرکت و تعداد و درصد سهام متعلق به آنها.

-گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت مربوط به سه دوره مالی گذشته برای درخواست های بیش از ده میلیارد ریال

بانک ایران زمین از همان ابتدای تاسیس توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی، بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیت های تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیت های اعتباری و اعطای تسهیلات، تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیت های مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان و ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی، کارآفرینان و متقاضیان واجد شرایط را در زمره اهداف خود قرار داده و درصدد است تا با اعطای تسهیلات مشارکت مدنی بتواند بخشی از منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی، بازرگانی یا خدماتی را تامین کند و در این زمینه نیز نقش خود را به منصه ظهور برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied