شمانیوز
شما نیوز

کتاب "کرونایی ها همراه ندارند" چاپ شد

مجموعه داستان کوتاه "کرونایی ها همراه ندارند" به نویسندگی امیر پروسنان که دربرگیرنده ۲۱ داستان کوتاه با مضامین اجتماعی است، در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد

کتاب "کرونایی ها همراه ندارند" چاپ شد

به گزارش شمانیوز، امیر پروسنان درباره این مجموعه داستان کوتاه عنوان کرد: داستان‌های این مجموعه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نوشته شده است و در برخی از داستان‌ها به موضوع کرونا و شرایط اجتماعی این همه گیری پرداخته شده است.

وی ادامه داد: آن قدر مضامین اجتماعی در اطراف ما وجود دارد که می‌توان در قالب داستان به آن پرداخت. بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جزییات رفتاری انسان‌ها تاثیر می‌گذارد و همین رفتارها منجر به کنش‌ و واکنش‌های متقابل افراد می‌شود. همچنین تقریبا در تمام داستان‌هایی که تاکنون نوشته‌ام، تلاش کردم به مشکلات اجتماعی اشاره کنم.

پروسنان بیان کرد: هرچند افراد در سال‌های اخیر بیشتر از این‌که روزنامه یا کتاب مطالعه کنند، زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند، اما نوشتن آسیب‌ها و رفتارهای اجتماعی در قالب داستان می‌تواند به نشان دادن بیشتر این مشکلات کمک کند. وقتی این موارد نوشته شود، حساسیت برخی فعالان اجتماعی و روان شناسان برانگیخته می‌شود، زیرا یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه ما، توجه به سلامت روان است، اما متاسفانه نظام سلامت به این موضوع کم توجه است.

پیش از این، دو مجموعه داستان کوتاه مرگ خاموش آقای نویسنده و زن ها همیشه همین طور هستند، همچنین داستان بلند سمت چپ اتاق اول و مجموعه شعر غصه های یک تبعیدی از امیر پروسنان منتشر شده است.

خبرنگار: علی رمضانپور 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied