شمانیوز
شما نیوز

در مجمع شرکت تامین سرمایه بانک ملت اعلام شد

ارتقای جایگاه‌‌های تملت در بازار سرمایه | افزایش ۲۵ درصدی سرمایه و ۱۷۸ درصد سود عملیاتی در سال مالی گذشته

مدیـرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت از ارتقای جایگاه شرکت در اوراق بدهی منتشره ریالی، اوراق مرابحه ارزی و ارزش خالص دارایی‌های تحت مدیریت به همراه رشد ۲۵ درصدی سرمایه، ۱۷۸ درصدی سود عملیاتی و ۷۷ درصدی سود خالص خبر داد.

ارتقای جایگاه‌‌های تملت در بازار سرمایه | افزایش ۲۵ درصدی سرمایه و ۱۷۸ درصد سود عملیاتی در سال مالی گذشته

به گزارش شمانیوز، افشار سرکانیان در مجمع شرکت تامین سرمایه بانک ملت که امروز صبح ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دولت‌آبادی مدیرعامل فقید بانک ملت، به گزارشی از عملکرد این شرکت پرداخت. 

وی در این جلسه که با حضور ۹۰.۵ درصد سهامداران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: جایگاه شرکت از حیث اوراق بدهی منتشره ریالی به رتبه سوم تثبیت شده و با در نظر گرفتن اوراق مرابحه ارزی، به رتبه اول ارتقا یافته است.۸۳ درصد سهام این شرکت به گروه مالی و شرکت‌های تابعه بانک ملت تعلق دارد و ۸ درصد دیگر سهام شرکت شناور است. 

مدیـرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با بیان اینکه در ۲۴ ماه گذشته، شرکت از رتبه ششم به رتبه اول ارتقا پیدا کرده است، اظهار داشت: در سال مالی مورد گزارش، تامین مالی ۱۰ شرکت انجام گرفته است و در حال حاضر مبلغ ۵۹۵۰ میلیارد تومان اوراق در دست بررسی و انتشار دارد. 

وی افزود: در سال گذشته، با استفاده از ظرفیت‌های بانک ملت، شرکت تملت به صورت خلاقانه و نوآورانه، جسارت نشان داد و موفق به جذب منابع ارزی برای پروژه‌هایی که راکد شده بودند، شد. شرکت مجوز اولین عرضه اوراق مرابحه ارزی را از بانک مرکزی برای تامین مالی جمع آوری گاز‌های مشعل بیدبلند خلیج فارس دریافت کرد. 

سرکانیان ادامه داد: جایگاه شرکت تامین سرمایه بانک ملت از نظر ارزش خالص دارایی‌های تحت مدیریت، از رتبه هشتم به رتبه چهارم ارتقا یافته است. همچنین، شرکت منابع و دارایی سرمایه‌گذاران خود را از طریق صندوق‌های آتیه ملت، اوج ملت و بازارگردانی مدیریت می‌کند. 

عضو هیأت مدیره تامین سرمایه ملت، اضافه کرد: در سال مالی گذشته، سرمایه ثبت شده "تملت" با ۲۵ درصد رشد روبرو بوده و سود عملیاتی ۱۷۸ درصد و سود خالص ۷۷ درصد افزایش یافته است. همچنین، درآمد‌های عملیاتی نیز با ۱۰۹ درصد رشد، افزایش یافته است. 

وی در خصوص بازدهی سهام "تملت"، در ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۴۰۲، گفت: این سهم بازدهی ۲۰ درصدی داشته و شرکت به نسبت شاخص‌های منفی صنعت و شاخص کل بازار این موفقیت را به دست آورده است. اوضاع صنعت مهم است و افزون بر این، شرکت بهبود کنترل‌های داخلی خود را افزایش داده و ریسک‌های مختلف را مدیریت کرده است. 

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در زمینه برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه ملت، اعلام کرد: برنامه افزایش سرمایه شرکت از ۲۷ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال را در مسیر تقویت ساختار مالی و بهبود فعالیت‌های تامین مالی در دستور کار داریم که امیدواریم تا اواخر اردیبهشت‌ماه منتشر گردد. 

افشار سرکانیان با تاکید بر اینکه به صورت تخصصی تنها تامین سرمایه در حوزه ارز هستیم، گفت: افزایش ارزش خالص دارایی ها، ادامه بهبود کیفیت‌های دارایی صندوق. ورود به حوزه سبدگردانی اختصاصی از دیگر برنامه‌های آتی شرکت است. از طرف دیگر، توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری در سامانه راسود ملت نظیر ایجاد سرویس خرید بدون تایید و ... نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied