شمانیوز
شما نیوز

پورابراهیمی:

امکان عرضه فرش در بورس کالا وجود دارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عرضه فرش در بورس کالا را لازم دانست و اظهار کرد: خیلی از تولیدکنندگان فرش ما به بازار دسترسی لازم را ندارند که در این زمینه عرضه فرش در بازار فرعی بورس کالا اکنون امکان پذیر است و می توانیم قیمت های تعادلی و ارتباط آن را به حوزه تجارتی ایجاد کنیم.

امکان عرضه فرش در بورس کالا وجود دارد

به گزارش شمانیوز به نقل از کالاخبر، محمدرضا پورابراهیمی در جمع صنعتگران فرش استان در جشنوراه فرش راور عنوان کرد: شوک ارزی اخیر تبعات سنگینی را برای کشور ایجاد کرد که از پیامدهای آن، آثار تورمی بود اما در کنار آن مزیت هایی در اقتصاد ایران اتفاق افتاد که از ظرفیت کاهش ارزش پول ملی می شود به عنوان نقطه اتکا برای صادرات محصولات داخلی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت هم اکنون برای صنعت فرش کشور و استان کرمان فراهم است که جهش بزرگی در حوزه صادرات داشته باشیم افزود: صنعت فرش رویکرد هنری است و امروز می تواند بهترین درآمد را داشته باشد، ورود ستاد عتبات برای تولید فرش های حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف، شروعی برای رونق این حوزه بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: ما اکنون توسعه کمی را در صنعت فرش شهرستان های راور و کرمان شاهدیم اما باید توسعه کیفی به مفهومی که حلقه های نیازمان در شهرستان راور بتوانیم تکمیل کنیم، مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز ملی فرش که حمایت از این صنعت را به عهده دارد، باید توسعه فعالیت‌های بخش قبل از تولید فرش شامل مواد اولیه را در راور به عنوان پایلوت اصلی مدنظر قرار دهدادامه داد: این شکل فعالیت می تواند در قالب تعاونی‌ ها باشد که برای تامین مالی آنها هم کمک می کنیم، ضمن اینکه اثر مثبتی در فرآیند تولید فرش دارد و کیفیت بالا، کاهش هزینه‌های تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرش راور را در این شهرستان خواستار شد و گفت: شهرستان راور مسیر عبور زائران امام رضا (ع) است و وجود این نمایشگاه بهانه ‌ای برای بازدید از این نمایشگاه می شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند در مسیر اصلی جاده راور به مشهد راه اندازی شود، زمین آن موجود است و اگر تولید کننده های فرش به صورت جمعی و یا فردی می توانند مبنا قرار گیرد و فرش با کیفیت بالا به مردم عرضه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عرضه فرش در بورس کالا را لازم دانست و اظهار کرد: خیلی از تولیدکنندگان فرش ما به بازار دسترسی لازم را ندارند، عرضه فرش در بازار فرعی بورس اکنون امکان پذیر است و می توانیم قیمت های تعادلی و ارتباط آن را به حوزه تجارتی ایجاد کنیم.

وی از احتمال حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: از توافق های ما با سازمان تامین اجتماعی افزایش تعداد تحت پوشش برای قالیبافان خواهد بود. حدود ۲ میلیون نفر در صنعت قالیبافی کشور کار می کنند که استان کرمان ۲۰۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند و این امر شرایطی را ایجاد می کند که بتوانیم اقتصادمان را از نفت جدا کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلق اثر هنری فرش، کمتر از استخراج و تولید نفت و زغالسنگ و سنگ آهن در کشور نیست گفت: کار دانشگاهی نیز در حوزه فرش در شهرستان راور آغاز شده و به شکل تخصصی نیز در این حوزه وارد شده ایم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied