شمانیوز
شما نیوز

پرداخت سریع علی‌الحساب به بیمارستان گاندی نشان داد

توانایی بالای بیمه ایران در پشتیبانی از بیمه‌گزاران

شرکت سهامی بیمه ایران با دارابودن ظرفیت و دانش فنی و تخصصی کارشناسان و همچنین برخورداری از سطح توانگری بالای مالی همواره در بحران‌های طبیعی و حادثه‌ها توانسته است با سرعت و دقت پرداخت خسارت را به انجام برساند.

توانایی بالای بیمه ایران در پشتیبانی از بیمه‌گزاران

به گزارش شمانیوز، صنعت بیمه به دلیل نوع فعالیتی که دارد، در وظیفه ذاتی‌اش قابلیت رفع دغدغه‌های مردم و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد که سعی می‌کند با طراحی محصولات بیمه‌ای و پرداخت‌های خسارت به موقع بتواند در این موضوعات نقش‌آفرینی کند. شرکت بیمه ایران با دارابودن ۴۵۰۰ نفر پرسنل و ۲۰۵ شعبه و ۳۷۷۰ نمایندگی در داخل کشور و ۱۲ شعبه و نمایندگی در خارج از کشور، بزرگترین شرکت بیمه در ایران به شمار می‌آید. 

شرکت سهامی بیمه ایران در بالاترین سطح توانگری مالی صنعت بیمه کشور قرار دارد که این میزان توانایی عاملی اصلی در مسیر پرداخت‌های خسارت که از نیازها و دلایل انتخاب بیمه‌گزاران است. 

تخصص، تبحر، تجربه کارشناسان بیمه‌ای مستقر در شرکت سهامی بیمه ایران در کنار بهره‌گیری از فناوری‌های روز در صنعت بیمه موجب شده است تا این شرکت بتواند در کمترین زمان ممکن با دارابودن سطح توانگری بالا، مبلغ ۷ میلیارد و ۹۰۰ ریال را به صورت علی‌الحساب برای آتش‌سوزی بیمارستان گاندی پرداخت کند. چک علی‌الحساب خسارت بیمارستان گاندی در کمتر از یک ماه توسط فرهاد پرتوی سرپرست معاونت فنی بیمه ایران به دکتر بنی اسدی رئیس بیمارستان پرداخت شد. 

در این نمونه حادثه‌ای، در همان شب وقوع اتفاق مدیرعامل این شرکت به همراه کارشناسان در محل حضور پیدا کردند و با ارزیابی ساختمان و تجهیزات دستور پرداخت سریع و پیگیری صادر شد.  

پرداخت ۷۹ میلیارد ریال خسارت علی‌الحساب به بیمارستان گاندی، بلافاصله بعد از اعلام دلیل وقوع حریق توسط سازمان آتش نشانی و با مساعدت هیات محترم مدیره بیمه ایران انجام گردید. این سرعت عمل نشان‌دهنده توانگری بالای بیمه ایران در پشتیبانی از بیمه‌گزاران و تبحر کارشناسان فعال در این شرکت است. 

عدم پرداخت به موقع خسارت یکی از نقیصه‌های صنعت بیمه می‌باشد که جامعه هدف را برای دریافت این خسارت‌ها با دردسر مواجه ساخته است. 

براساس آمار بیمه مرکزی از عملکرد شرکت‌های بیمه طی ۱۰ماه سال جاری، خسارت پرداختی صنعت بیمه به حدود ۱۲۳هزار میلیاردتومان رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد طی این مدت، رشد بالای ۶۷.۶درصدی خسارت پرداختی بیشتر ناشی از عملکرد رشته‌های بیمه درمان، شخص ثالث-مازاد و بدنه اتومبیل بوده است. 

شرکت بیمه ایران که در ۱۰ سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت و با برنامه‌ریزی‌های مختلف موفق شد سال گذشته این زیان را به سود تبدیل سازد، در زمینه پرداخت خسارت، سامانه‌ای طراحی کرد که خسارت‌ها به موقع و به صورت غیرحضوری پرداخت شود. 

این شرکت در 10 ماهه سال جاری حدوداً 32 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت، حدوداً روزی 107 تا 108 میلیارد تومان در روز می‌شود که این یک رقم بی‌نظیر در صنعت بیمه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied