شمانیوز
شما نیوز

تونل زمان بیمه ایران در قلب پایتخت

نام بیمه که مطرح می شود در ابتدا درمان بیماری و بعد حوادثی نظیر تصادف و این قبیل مسائل به ذهن شنونده خطور می کند اما امروز می خواهم سفری کنیم به میراث بیمه در سبزه میدان و قلب پایتخت ایران.

  تونل زمان بیمه ایران در قلب پایتخت

الهه سی ستار - خبرنگار شمانیوز | میدان تاریخی و پر هیاهوی سبزه میدان بر اساس شواهد تاریخی جزو اولین میدان های تهران قدیم محسوب شده و به دلیل مجاورت با بازار بزرگ همچنان جزو شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین نقاط تهران محسوب می شود. 

بهترین راه برای رسیدن به سبزه میدان، استفاده از مترو است و من نیز از این روش استفاده کرده و با خط یک مترو تهران راهی ایستگاه پانزده خرداد شدم و با چند دقیقه پیاده روی به این میدان رسیدم. 

 

خانه فرهنگ بیمه ایران

محل مورد نظر برای سفرمن در تاریخ؛ خانه فرهنگ بیمه ایران بود که  در سال ۱۴۰۰ شکل گرفت تا اسناد ۸۰ سال گذشته بیمه ایران که نماد و شناسنامه تاریخ پرافتخار بیمه ایران محسوب می‌شود به عنوان یک میراث جاودان در آن قرار بگیرد. 

در سمت راست بر اساس آدرسی که داشتم به سختی توانستم خانه فرهنگ بیمه ایران را پیدا کنم .

با حضور در خانه فرهنگ بیمه ایران همچون دیدن یک فیلم نوستالژی درست همانند تونل زمان، من را به حال و هوای گذشته برد ، که تجربه و لمس آن لذت خاصی داشت. 

در خانه فرهنگ بیمه ایران به خوبی می توان تاریخچه، فراز و فرودها و پوست اندازی بیمه طی بیش از هشتاد سال گذشته را مشاهده کرد و افتخارات خانواده بزرگ بیمه ایران و کارهای پیشکسوتان این صنعت را به خوبی درک کرد.

خانه فرهنگ بیمه ایران

بر اساس مستندات و شواهد، شکل گیری و ایده تشکیل بیمه در ایران در سال ۱۳۱۰ توسط فردی ایرانی به نام دکتر الکساندر آقایان (که سابقه فعالیت در شرکت بیمه روسی نادژدا را داشت) به علی اکبر داور، وزیر مالیه وقت مطرح شد و در ۱۵ آبان سال ۱۳۱۴، شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه دو میلیون تومان به عنوان اولین شرکت ایرانی بیمه تأسیس شد. 

خانه فرهنگ بیمه ایران

در این بازدید ساعتی را با کاووسی مدیر خانه فرهنگ بیمه ایران  هم کلام شدیم و وی درباره اهمیت شکل گیری خانه فرهنگ بیمه ایران تاکید دارد که هر نوع بیمه ای که امروز در ایران ارائه می شود موسس آن بیمه ایران بوده است. گفت: در اوایل دهه ۲۰ در جنگ جهانی بیمه ایران مسئول بیمه های درمان کارکنان دولت وقت بوده است. به همین دلیل دفتری برای بیمه درمان ایجاد می کند تا در کنار بیمه های بازرگانی خدمات درمانی ارایه دهد حتی یک بیمارستان و آزمایشگاه ویژه داشته است.

بخشی از فرهنگ و تاریخ بیمه ایران به اقدامات  مشرف نفیسی برمی گردد که سه دوره مدیرعامل این شرکت شده است.

طاووسی با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات بیمه ایران جلوگیری از ورشکستگی در جنگ تحمیلی بود گفت: در آن زمان کشتی های ایران توسط دولت بعثی بمباران می شد. به همین دلیل کشتی های خارجی جرات ورود به آب های خلیج فارس را نداشت. در آن زمان شرکت های بین المللی بیمه نامه ارائه نمی کردند یا ارزش بیمه نامه را ۵۰ درصد شرکت بیمه قرار می دادند که اصلا مقرون به صفه نبود. در آن زمان بیمه ایران طرحی را به شرکت نفتکش و هیات وزیران ارائه می دهد.

به همین دلیل شرکت بیمه ایران برای حسن نیت در بانک ملی لندن سپرده گذاری می کند.براساس این طرح بیمه ایران بدون دخالت بیمه اتکایی تمام خطرات ورود شرکت های کشتی ها به منطقه خلیج فارس تقبل می کند.

 مدیر خانه فرهنگ بیمه ایران با تاکید بر اینکه بیمه ایران همواره به مسئولیت اجتماعی توجه داشته است، گفت: حتی در زمان جنگ این شرکت بیمه ساختمان ها را با وجود بمباران می پذیرد. همچنین در دهه ۶۰ بیمه ایران پیشنهاد پوشش بیمه دیه را می دهد. در آن زمان پوشش دیه توسط بیمه های خودرو هم وجود نداشته است و بیمه ایران بیمه دیه را جزو بیمه شخص ثالث قرار می دهد. اگر این اتفاق نمی افتاد تعداد زندانیان جرایم غیرعمد افزایش می یافت.

در ادامه دیدن تصاویر خانه فرهنگ بیمه ایران خالی از لطف نیست .

خانه فرهنگ بیمه ایران

مدیران شرکت بیمه ایران از ابتدای تاسیس تا سال 1357

خانه فرهنگ بیمه ایران

مدیران شرکت بیمه ایران از سال 1357 تاکنون

خانه فرهنگ بیمه ایران

بانک بیمه ایران 

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایران

خانه فرهنگ بیمه ایرانخانه فرهنگ بیمه ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی