شمانیوز
شما نیوز

گزارش مدیرعامل بیمه‌آسیا از یک سال حضور در این شرکت:

بیمه آسیا در مدار توانگری و توانمندی است

مدیرعامل بیمه آسیا، عملکرد بیمه آسیا در یک سال حضور خود را در این شرکت، همراه با افزایش چشمگیر توانمندی مالی بیمه آسیا در بخش های سرمایه گذاری و سپرده های بانکی ارزیابی کرد.

بیمه آسیا در مدار توانگری و توانمندی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا ، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در آستانه یکسال حضور خود در این شرکت از آذر ماه 1397 تا کنون، طی گزارشی، فعالیت های بیمه آسیا و وضعیت مالی آن را در این مدت، تشریح کرد.

 

وی با اشاره به تأیید سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال 1398 با شاخص 145 درصد توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با شاخص 107 درصد در سال گذشته، این افزایش چشمگیر را ناشی از اتخاذ استراتژی های جدید و بنیادین در توسعه فعالیت بیمه گری، افزایش کنترل و نظارت و همچنین اصلاح ترکیب پرتفوی اعلام کرد.

 

مسعود بادین افزود: اتخاذ این برنامه راهبردی، ضمن بهبود نسبت خسارت از 55 درصد به 51  درصد در هشت ماهه نخست سال جاری، سرمایه گذاری و سپرده گذاری شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این ویژگی ها توانایی بیمه آسیا برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و سهامداران آنها بسیار بالا می برد.

 

وی در ارتباط با افزایش نقدینگی بیمه آسیا گفت: سپرده گذاری بلند مدت بانکی بیمه آسیا در یازده ماهه منتهی به آبان 1398 بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 76 درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین بازدهی سرمایه گذاری این شرکت در بورس طی یازده ماه منتهی به آبان 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل 84 درصد بوده است.

 

نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا گفت: سود خالص شرکت نیز در شش ماهه امسال بیش از 29 درصد و جمع دارایی های بیمه آسیا در این مدت، 27 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 1397 افزایش داشته است. همچنین سود انباشته شرکت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی 71 درصدی مواجه بوده است.

 

مدیر عامل بیمه آسیا میزان حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در یکسال حضور وی در این شرکت را 51200 میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است. پرداخت خسارت به زیاندیدگان نیز در این مدت 31875 میلیارد ریال بوده است که با توجه به وضعیت مشابه در سال گذشته 29.7 درصد رشد داشته است. با توجه به مبلغ خسارت پرداختی، پرداخت خسارت بیمه آسیا در هر روز  در سال 1398 بیش از 81 میلیارد ریال برآورد می گردد که نشان از توان مالی بسیار بالای شرکت دارد.

 

وی بازده سهام شرکت بیمه آسیا طی یک سال گذشته را 73 درصد اعلام کرد و افزود: نوسان سهام شرکت بیمه آسیا در بورس تهران نشان می دهد که سهامداران از ابتدای سال 1398 حدود  165درصد سود کرده اند.

 

نایب رئیس هیات مدیره بیمه‌آسیا با تصریح افزایش بازده سهام این شرکت گفت: بازده سهام بیمه‌آسیا در سال 1398 و در بازه زمانی سه ماهه 84 درصد، شش‌ماهه 198 درصد و 9 ماهه 414 درصد برآورد شده است. افزون بر این، رتبه نقدشوندگی سهام بیمه آسیا هم در یک سال گذشته روند رو به بهبودی داشته و از رتبه 169 در بازه زمانی یکساله در 3 ماهه گذشته به رتبه 122 ارتقا پیدا کرده است که نشان از اقبال سهامداران از خرید و فروش سهام این شرکت دارد.

 

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به آمار ارایه شده از سوی سازمان بورس، از رشد 200 درصدی قیمت سهام بیمه آسیا در شش ماهه نخست سال 1398 خبر داد و افزود: این افزایش نشان از محبوبیت این برند و عملکرد حرفه‌ای و فنی در بین فعالان بازار بورس است.

 

مدیرعامل بیمه آسیا، افتتاح شعب بیمه‌آسیا در نقاط مختلف کشور را در راستای تسریع در خدمات‌دهی و ایجاد رفاه برای بیمه‌گذاران عنوان کرد و خرید ملک طی یک سال گذشته را یکی از استراتژی های بیمه آسیا در جهت گسترش شبکه فروش در مناطق دارای ظرفیت و پتانسیل عملیات بیمه ای خواند و اظهار داشت: بیمه آسیا در سال جاری با خرید ساختمان و زمین،  هشت شعبه و واحد پرداخت خسارت را در شهرهای پارس آباد، ورامین، چابهار، اهواز، جلفا، تربت جام، مشکین شهر و کرمانشاه افتتاح کرد.

 

وی در ارتباط با فروش واحد های مسکونی منطقه ولنجک اظهار داشت:  این واحد ها در ازای وصول حق بیمه، معوق از بیمه گذار و به صورت نیمه ساخته به تملک درآمد و هم اکنون بعد از اتمام ساخت واحدها، آماده بهره برداری است. بدین منظور با تصمیم هیات مدیره شرکت و پس از ارزیابی های کارشناسی، نسبت به فروش این واحدها اقدام خواهدشد.

 

مدیر عامل بیمه آسیا  با اشاره به پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان خسارت به آسیب دیدگان سیل گفت:مسئولان بیمه آسیا از ابتدای وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور در مناطق سیل زده حاضر شدند و با استقرار ستاد‌هایی اقدام به پرداخت خسارت به بیمه شدگان کردند. بیشترین خسارت‌های پرداخت شده تا کنون در حوزه واحد‌های مسکونی و واحد‌های تولیدی و همچنین زیرساخت‌های آسیبدیده بوده است.در حوزه واحد‌های مسکونی حدود ۸ میلیارد تومان برای خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده حدود یک میلیارد تومان و در بحث زیرساخت‌ها و کمک به واحد‌های تولیدی تا کنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

 

وی گفت: پرداخت به روز خسارت‌ها بیانگر توانگری و توانمندی مالی بیمه آسیا در سال 1398 یکی از نقاط برجسته این شرکت است که امیدواریم با تدبیر مسئولان ارشد بیمه آسیا و کارکنان این شرکت و شبکه توانمند فروش، این موفقیت در سال های آتی تداوم داشته باشد.

 

مسعود بادین در پایان تاکید کرد: شرکت بیمه آسیا به‌ عنوان سرمایه ملی ارزشمند کشور و بزرگ‌ترین شرکت خصوصی صنعت بیمه و با قدمت 60 سال، سربلندی و پیشتازی خود را مرهون لطف الهی و تلاش خستگی ناپذیر و مجاهدت ستودنی هیات مدیره منسجم، فنی و متخصص و همه مدیران، کارشناسان، کارکنان، شبکه بزرگ فروش، سهامداران و همچنین وفاداری بیمه‌گذاران خانواده بزرگ بیمه آسیا بوده و در دهه هفتم از حیات و بالندگی شرکت بیمه آسیا، هدف نخست ما همانا صداقت و فعالیت شفاف و حرفه‌ای در راستای صیانت از حقوق بیمه‌گذاران و ذینفعان به‌عنوان سرمایه‌های واقعی این شرکت خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied