شمانیوز
شما نیوز

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد:

ارتقا سلامت دهان دندان جزئی از سبک زندگی است

مشاورمدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات بهداشتی درحوزه دهان نقش موثری درافزایش بیماری هایی نظیر سرطان و سکته قلبی دارد، گفت: ارتقا سلامت دهان دندان جزئی از سبک زندگی است.

ارتقا سلامت دهان دندان جزئی از سبک زندگی است

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، علی اکبر حق دوست با اشاره به اینکه  استفاده از دانش و راهکارهای علمی درکاهش مشکلات مغفول مانده است گفت:  خوشبختانه دربخش سلامت کشور اقدامات بسیاری دراین خصوص صورت گرفته است، اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد ؛ بدون تردید فرهنگ سازی بخشی از این مساله است که در مواردی چون استفاده از مسواک و رعایت نکات بهداشت و درمانی به دقت به آن پرداخته شده است.

 مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه میزان استفاده از مسواک درجامعه ما شرایط مناسبی نداشته و این مساله تا کنون مشکلات بسیاری را درحوزه بهداشت و درمان به وجود آورده است، افزود: استفاده صحیح از مسواک نیازمند توجه به دانش و مسائل کارشناسی دربحث فرهنگ سازی شده است و بدون شک عدم رعایت نکات بهداشتی درحوزه دهان نقش موثری درافزایش بیماری هایی نظیر سرطان و سکته قلبی دارد.

وی تصریح کرد: ذکر این نکته بسیار مهم است که برای کاهش بیماری ها درجامعه باید افراد را به سمت استفاده از دانش هدایت کرد؛ درحال حاضر بستر استفاده از فعالیت های تحقیقاتی درکشور نسبت به گذشته شرایط بهتری دارد؛ اما باید موانع و مشکلات را دراین حوزه کاهش داد، نمی توان تنها از کارشناسان دعوت کرد که درتریبون‌ها مواردی را مطرح کنند و پس از آن همه چیز به دست فراموشی سپرده شود.

حق دوست تاکید کرد: اگر به دنبال استفاده از راهکارهای علمی و پژوهشی در کاهش بیماری ها هستیم، باید زمینه فعالیت کارشناسان و صاحبنظران را درحل مشکلات بهداشتی با هدف کاهش بیماری ها و به دنبال آن هدایت مردم به افزایش فعالیت های بدنی و ورزش روزانه فراهم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied