شمانیوز
شما نیوز

3400 کسب و کار از بیمه توقف کسب و کار ناشی از کرونا بهره مند شدند

بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی به صورت انحصاری تا یکسال برای بیمه تعاون که مبدع آن بوده در نظر گرفته شده و به کاهش ریسک مشاغل در دوران تعطیلی کسب و کارها منجر می شود؛ سقف مدت پوشش این بیمه نامه 60 روز بوده و پوشش بیمه‌ای از روزانه پانصد هزار تومان تا روزی دوازده میلیون تومان را شامل می شود.

3400 کسب و کار از بیمه توقف کسب و کار ناشی از کرونا بهره مند شدند

به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی به صورت انحصاری تا یکسال برای بیمه تعاون که مبدع آن بوده در نظر گرفته شده و به کاهش ریسک مشاغل در دوران تعطیلی کسب و کارها منجر می شود؛ سقف مدت پوشش این بیمه نامه 60 روز بوده و پوشش بیمه‌ای از روزانه پانصد هزار تومان تا روزی دوازده میلیون تومان را شامل می شود.
محمد بابا کردی، مدیر بیمه های مهندسی و سرپرست بیمه های مسئولیت در گفتگو با بانکداری ایرانی با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا اعلام کرد: براساس تازه ترین اطلاعات 3400 واحد کسب و کار تاکنون تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که بر این اساس، یکصد پرونده خسارت بررسی و آماده پرداخت است.
مدیر بیمه های مهندسی بیمه تعاون با اشاره به این موضوع که بیمه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی طرح جذابی است ولی از ابتدای طراحی بیمه‌نامه به آن به شکل محصولی که باید سود آور باشد، نگاه نشد، درباره عملکرد این بیمه نامه اظهار داشت: بیمه تعاون در دوره زمانی هفت ماهه، ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در این مدت ۱۸ هزار میلیارد ریال هم زیان بیمه گذارن را جبران کرده است .
او به تأثیر مثبت این بیمه نامه در ادامه فعالیت صنوف در شرایط همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها در شرایط سخت و وضعیت حاد کرونا هستند، حمایت دولت در قالب اختصاص بودجه می تواند در ضریب نفوذ این بیمه نامه موثر باشد و بسیاری از کسب کار ها را از تعطیلی نجات دهد.
باباکردی ادامه داد: بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود.
مدیر بیمه های مهندسی و سرپرست بیمه های مسئولیت بیمه تعاون ضمن منحصر به فرد دانستن طرح این بیمه در آسیا و حتی در جهان گفت: ایده اولیه طرح این بیمه نامه از سوی دکتر مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون مطرح شد و سپس کارهای کارشناسی و تحقیق گسترده در سطح جهانی صورت گرفت که با همکاری بیمه مرکزی و پس از طی دوره بررسی، به بیمه نامه تبدیل شد.
او افزود: براساس روال معمول بیمه های که برای اولین بار طراحی می شوند برای شرکت طراح از سوی بیمه مرکزی انحصار زمانی در نظر گرفته می شود که بیمه توقف کسب و کار تا یک سال در انحصار این شرکت قرار دارد و سپس سایر شرکت هم می تواند این بیمه نامه را به پورتفوی خود اضافه کرده و اقدام به فروش آن کنند.
بابا کردی همچنین تصریح کرد: با فرهنگ سازی، می‌توان ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌ جدید توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی‌ها را در کشور افزایش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied