شمانیوز
شما نیوز

تاکید مدیرعامل بیمه ایران معین در نشست خبری؛

ارائه خدمات مطلوب به بیمه گذاران یکی از مهم ترین استراتژی های ایران معین است

به دنبال برگزاری موفق مجمع عادی سالیانه بیمه ایران معین ، نخستین نشست خبری مدیرعامل این شرکت با اصحاب رسانه به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

ارائه خدمات مطلوب به بیمه گذاران یکی از مهم ترین استراتژی های ایران معین است

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران معین ، در فرصت ایجاد شده داریوش محمدی با پرداختن به مهمترین دستاوردهای مالی سال 99، اقدامات صورت گرفته ، برنامه های پیش رو و کارنامه عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود را ورق زد. در ابتدای این نشست مدیرعامل بیمه ایران معین ارائه خدمات مطلوب و درخورشان به بیمه گذاران را فارغ از تمام دغدغه های موجود ، صدرنشین اهداف این شرکت خواند.

رفتار حرفه ای در عمل به تعهدات

محمدی با تشکر از حمایت بیمه ایران به عنوان سهامدار اصلی و همراهی و پشتیبانی هیئت مدیره، تحقق ارقام درخشان در صورت های مالی و جهش قابل توجه آن را مرهون تلاش اعضای خانواده بزرگ ایران معین اعم از کارکنان و شبکه فروش برشمرد .

وی با عنوان اینکه بیمه ایران معین کماکان بزرگترین شرکت بیمه‌ای مناطق آزاد است و نقش راهبردی خود را حفظ خواهد کرد،گفت: ایران معین در سال 82 در کیش متولد شد. با گذشت 18 سال از شروع به کار این شرکت امروز افتخار و دلگرمی ما خدمت صادقانه و ارزنده به بیمه گذاران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه بیمه گری مستقیم و سرزمین اصلی در قالب اتکایی است، اصل مهمی که باعث گرایش مردم به شرکت ایران معین فارغ از تبلیغات و جنجال های معمول شده است ، کیفیت خدمات شرکت است. رسالت ما در مناطق آزاد ارائه خدمات مناسب است نه صرفا جذب پورتفو.

محمدی پرداخت خسارت در کمترین زمان را نشانه عمل به تعهدات در قبال بیمه گذاران دانسته و افزود: سال ۹۹ در حادثه آتش سوزی بازار پردیس کنار مردم کیش بودیم. این اتفاق بیش از ۱۷ میلیارد تومان خسارت در برداشت که ظرف 10روز پس از ارزیابی بخش اعظمی از آن به زیان دیدگان پرداخت گردید. همچنین اوایل سال جاری در منطقه آزاد انزلی یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای دچار حریق شد که با حضور در منطقه ضمن دلجویی از زیان دیدگان کمتر از یک هفته ۴ میلیارد تومان علی الحساب پرداخت کردیم.

 

تسریع در افزایش سرمایه

مدیرعامل بیمه ایران معین در ادامه سخنان خود ، چرایی سرعت گرفتن افزایش سرمایه شرکت را گسترش سهم قبولی اتکایی و پیرو آن رشد درآمد شرکت بیان کرده و اظهار داشت: سرمایه شرکت در ابتدای سال 99 رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بود که حال  به ۵۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است . امروزه اهمیت سرمایه درفعالیت بیمه گری و نگهداری ریسک به حدی است که در مجمع توافق شد تمام سود تخصیص داده شده به سرمایه شرکت تبدیل شود. با این اقدام مهم انشااله تا چند ماه آینده یک شرکت 8۰۰ میلیارد تومانی خواهیم بود .

وی با اعلام اینکه در مقام یک شرکت بیمه ای سعی مان این است که افتخار مناطق آزاد باشیم، افزود: در حال حاضر سرمایه ایران معین ۲۷ برابر با کوچکترین شرکت در منطقه آزاد فاصله دارد، عملکرد مجموعه به گونه‌ای است که شانه به شانه شرکت‌های سرزمین اصلی پیش می رویم و حتی در مواردی مثل قبولی اتکایی پیشتازیم .

افزایش سقف تسهیلات طرح "مهرایران معین"

محمدی بخش دیگری از محور صحبت های خود را به طرح حمایتی ایران معین اختصاص داده و گفت: در شرایط سخت ناشی از کرونا که کسب و کارهای بسیاری را تحت تاثیر قرار داده و بیم آن می‌رود که بیمه در سبد اقتصادی خانوارها به رده های پایین ترمنتقل شود، طرح "مهر ایران معین" به معنای واقعی چترحمایتی است .

مدیرعامل بیمه ایران معین با خبر از آنکه در قالب این طرح طی 7 ماه گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات به بیمه گذاران شرکت تخصیص یافته ، افزود: طی تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران مقرر شد تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات بدون کارمزد جهت خرید بیمه نامه دراقساط 12 ماهه به بیمه گذاران پرداخت شود که استقبال خوب مردم موجب شده ایران معین به اینکه در روزهای سخت کنار بیمه‌گذاران خود بوده، افتخار کند .

 به گفته محمدی با توجه به افزایش نرخ حق بیمه به خصوص در بیمه ثالث و بدنه رایزنی های برای رساندن سقف تسهیلات به 20 تا30 میلیون تومان صورت گرفته که امیدواریم به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد .

مدیر عامل بیمه ایران معین خطاب به آن دسته از بیمه گذاران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که تاکنون اقدام به اخذ این تسهیلات نکرده اند ، گفت: بیمه گذاران متقاضی می‌توانند بدون ضامن تنها با یک فقره چک و یا معرفی نامه از سازمان مربوطه به شعب و نمایندگان ما مراجعه کرده و بدون هیچگونه پیش پرداخت، بیمه نامه خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارمزد 4 درصدی به جای بیمه گذار توسط بیمه ایران معین به بانک پرداخت می‌شود، روی دیگرطرح را ایجاد بستری برای افزایش درآمد نمایندگان و کمک به معیشت شبکه فروش شرکت مطرح کرد.  

محمدی در این خصوص اظهار داشت: با آنکه فروش بیمه نامه اقساطی است اما کارمزد نمایندگان کامل پرداخت می شود . طرح "مهر ایران معین" ابزار جدیدی در اختیار نمایندگان گذاشته، بازار ما را احیا کرده و بیمه گذاران نیز مشتاق‌تر شده اند.

یکه تازی با بیمه اتکایی

بیمه ایران معین در سرزمین اصلی دارای مجوز طلایی قبولی اتکایی است که بسیاری از شرکت‌های فعال در سرزمین اصلی آن را در اختیار ندارند .

در این راستا مدیرعامل ایران معین با تاکید بر سود قطعی مشارکت در قرارداد اتکایی بیمه درمان تکمیلی خانواده های معظم شهدا ،گفت: برخی با تحلیل های غیر واقع سعی در القاء اثر نامطلوب این قرارداد بر شاخص های عملکردی شرکت دارند که جا دارد تاکید کنم ایران معین به عنوان یکی از بازوهای اجرایی بیمه ایران  قرارداد مذکور را قبول کرده که علاوه بر افتخار آمیز بودن برای مجموعه، قرارداد فوق سود ده می‌باشد.

 محمدی سهم ایران معین از قرارداد ۳ هزار میلیارد تومانی اتکایی دی را 20 درصد عنوان کرده و گفت: از امتیازهای منحصر به فرد این قرار داد را تعیین حد خسارت، سودده بودن قرارداد و استفاده از اعتبار مالیاتی ایجاد شده توسط ایران معین دانست.

متوازن سازی پورتفو و کاهش سهم رشته ثالث

وی درگریز به صورت‌های مالی کاهش سهم ثالث در پورتفو را موفقیت بزرگی برشمرد و گفت: صورت‌های مالی شرکت نشان می دهد که در سال 98 حدود ۲۶۲ میلیارد تومان حق بیمه تولید شده که این رقم به ۹۸۲ میلیارد تومان درسال ۹۹ رسیده و سهم ثالث از پورتفوی سبد بیمه مستقیم شرکت از ۴۸ درصد به ۳۳ درصد تقلیل یافته است .

 محمدی افزود: نکته مهم این است که در شرکت های دیگر برای کاهش سهم ثالث از پورتفو محدودیت هایی را برای نمایندگان در نظر می‌گیرند تا آن هدف محقق شود در حالیکه در ایران معین بدون ایجاد هیچ محدودیتی برای نمایندگان این موفقیت حاصل شده است.

سکاندار بیمه ایران معین در این ارتباط از رشد سهم بیمه های انرژی خبر داده و افزود: به موازات کاهش سهم ثالث از پورتفو سعی‌مان بر آن بوده که در کنسرسیوم ها حضور پررنگ تری داشته باشیم به گونه ای که سهم  ۴ درصدی سال 98 بیمه های انرژی در پورتفوی ایران ‌معین به ۱۱ درصد رسیده است .

وی همچنین افزود: دربیمه گری مستقیم نیز بیش از ۵۵ درصد رشد داشته‌ایم و ۱۹۴ میلیارد تومان پایان پورتفوی سال ۹۸ به ۳۰۳ میلیارد تومان در سال 99 تغییر یافته و خسارت عملیات بیمه گری مستقیم با مدیریت ریسک مناسب ۲۱ درصد رشد داشته است.

بازار سرمایه و ساختمان؛ دو رویداد مبارک

وی درخصوص ورود به بازار سرمایه نیز گفت: از آنجایی که سهامدار ما بیمه دولتی ایران است مجوزهای بیشتری را لازم داشتیم که با استقبال و رهنمودهای هیئت مدیره بیمه ایران مدارک لازم ارسال و معارفه در فرابورس انجام شده است. امیدنامه درحال اتمام می‌باشد که به زودی  با ارسال آن به فرابورس پرونده شرکت به هیئت پذیرش خواهد رفت . ورود به بازار سرمایه برای هر شرکتی خوش یمن است چرا که باعث می شود مدیران آن پاسخگوتر باشند، سهامداران جدیدی به شرکت اضافه شود و ورود سهامداران ماموریت های تازه ای برای شرکت تعریف می کند.

همچنین طبق اظهارات محمدی؛ با تصمیم هیئت مدیره در سال 99، یکی از واحدهای برج بازار سرمایه کیش (آنا) خریداری گردید که طبق برنامه ریزی انجام شده ، پس از استقرار شعبه کیش شرکت در محل جدید، ساختمان فعلی با اخذ مجوز از سازمان منطقه آزاد کیش به برج بیمه تبدیل خواهد شد .

بازار بیمه شرکت های تخصصی مناطق آزاد در معرض تهدید است

مدیرعامل ایران معین چرایی حذف معافیت مالیاتی را ابهام فعالان اقتصادی در مناطق آزاد اعلام و گفت: واقعیت این است که این مناطق با هدف اقتصادی متفاوت از سرزمین اصلی تاسیس شدند تا مبادلات با ارزهای خارجی صورت گرفته و نوع کسب و کارها به شکل دیگری از سرزمین اصلی باشد که به مرور زمان اهداف اصلی مناطق آزاد فراموش شد و متاسفانه در سال جاری معافیت های مالیاتی نیز حذف گردید.

برداشتن معافیت‌ها موجب بالا رفتن هزینه کسب و کار و از بین رفتن مزیت رقابتی شرکت‌های  بیمه‌ای تخصصی این مناطق می شود . در جلساتی که با  نمایندگان محترم مجلس داشته ایم ، امیدواریم در برخی مناطق معافیت مالیات بر ارزش افزوده مجدداً احیا شود.

وی سیر گسترش دامنه فعالیت شرکت تحت مدیریت خود رامطلوب ارزیابی کرده و گفت: 95درصد سهام بیمه ایران معین متعلق به بیمه ایران بوده و در حال حاضر ۱۳ شعبه و بیش از 130 نماینده در مناطق آزاد و ویژه داریم. تقریباً بیشتر سازمان‌های این مناطق بیمه‌گذار ما هستند . 7 منطقه آزاد دیگر طبق قانون به مناطق آزاد فعلی اضافه شد و تعداد مناطق ویژه اقتصادی هم افزایش یافته است. در هر کدام از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بتوانیم مجوز بگیریم بررسی های لازم را انجام داده و شعبه  افتتاح می کنیم و در غیر این صورت از طریق صدور نمایندگی فعالیت خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied