شمانیوز
شما نیوز

رییس پژوهشکده بیمه تاکید کرد:

استانداردسازی گزارش‌گری و تربیت نیروی انسانی، اولویت کانون حسابرسی داخلی

کانون حسابرسی داخلی صنعت بیمه با استانداردسازی گزارش‌های حسابرسی داخلی و کمک به تربیت نیروی انسانی و صلاحیت حرفه‌ای حسابرسان داخلی می‌تواند در مسیر رشد مدیریت راهبری شرکت‌های بیمه نقش موثری را ایفا کند.

استانداردسازی گزارش‌گری و تربیت نیروی انسانی، اولویت کانون حسابرسی داخلی

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، رییس پژوهشکده بیمه در مراسم آغاز به کار کانون حسابرسی داخلی صنعت بیمه، ضمن بیان این مطلب، تصریح‌کرد: کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه به عنوان یک نهاد می‌تواند تعامل و هم‌افزایی خوبی بین نهادهای صنعت در ارتقای حسابرس داخلی شرکت‌های بیمه را فراهم و تحقق اهداف این بخش را با تخصیص و تجهیز بهینه منابع، تسهیل کند.

حمید کردبچه نهادسازی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی جوامع برشمرد و گفت: درجه توسعه‌یافتگی کشورها و صنایع با نهادسازی و کمیت و کیفیت نهادهای آنها نسبت مستقیم دارد. بر اساس این، تاسیس کانون حسابرسی داخلی صنعت بیمه را باید به عنوان یک حرکت توسعه‌ای ارزشمند تلقی کرد چرا که برای کمک به توسعه کیفیت حسابرسی داخلی و ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه و بهبود مدیریت راهبری شرکت‌های بیمه و به‌طور کلی توسعه صنعت بیمه اقدامی بسیار موثر و مفید ارزیابی می‌شود.

وی در تشریح این موضوع به دو کارکرد اساسی نهادها در مسیر ایجاد شرایط مناسب و حرکت در توسعه اشاره کرد و گفت: در قدم اول، یک نهاد چارچوبی پایدار و نظام‌مند است که دستیابی بهتر به اهداف تعیین‌شده برای آن را تسهیل و تسریع می‌کنند. از سوی دیگر، این نهادها بستری برای پیوند، تعامل و هم‌افزایی صاحبان آن صنعت و ارتباط نظام‌مند با نهادهای دیگر را فراهم می‌آورند که این نیز می‌تواند تحقق اهداف مدنظر را تسهیل کند.

رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به سابقه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه گفت: تلاش و تکاپوی صنعت بیمه برای ایجاد و سپس توسعه حسابرسی داخلی، از سال 1388 آغاز شد و در طول سال‌های گذشته با ابلاغ آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی عملا شرکت‌های بیمه واحدهای حسابرسی داخلی را در مجموعه خود ایجاد کردند. اما در یکی دو سال اخیر با همت و پشتکار همکاران صنعت بیمه و حمایت بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران، مدیریت شرکت بیمه کوثر و انجمن حسابرسان داخلی کشور، کار به شکلی نظام‌مند و مدون دنبال شد و سرانجام به تشکیل کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه ختم شد.

کردبچه در پایان سخنان خود از آمادگی کامل پژوهشکده بیمه برای همکاری با این کانون خبر داد و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، ما نیز در پژوهشکده تا جایی که توان داشتیم برای شکل‌گیری این کانون همکاری کردیم تا جایی که میز حسابرسی داخلی را نیز به راه انداختیم. در ادامه راه نیز پژوهشکده آماده همکاری با کانون حسابرسی داخلی صنعت بیمه است؛ به ویژه در بخش‌های پژوهش و برنامه‌ریزی برای توسعه این نهاد تازه‌ تاسیس و همچنین آموزش و تقویت نیروی انسانی، با اتکا به تجربیات و تخصص پژوهشکده، فکر می‌کنم همراهی و همکاری موثری می‌تواند در این زمینه شکل گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied